Gargždiškiai pasvajojo apie inovacijų centrą
„Vaivorykštės“ moksleiviai kartu su mokytojais dalyvaudami didžiausiame Baltijos regione moderniųjų technologijų ir verslumo renginyje „#SWITCH! 2018“ vykdė įdomią užduotį – sukurti idėją Lietuvai, konkrečiai savo miestui ar
mokyklai.
Gimnazistai siūlė Gargžduose įsteigti mokslo technologijų inovacijų centrą, kuriame jauni žmonės galėtų dalintis savo idėjomis, įgytų reikiamų žinių ir įgūdžių, gautų paramą įgyvendinant savo sumanymus mokslo technologijų srityje.
„Vaivorykštės“ gimnazijos III a ir IIIc klasių mokiniai į minėtą renginį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Vilniuje rugsėjo 14 d. vyko lydimi klasių vadovių Raimondos Mankevičienės ir Ingos Ulonienės.
Technologijų erdvėje bei mokslo mugėje mokiniai savo akimis galėjo pamatyti ir rankomis išbandyti įdomiausias technologijas ir inovatyvias pramogas – nuo 3D spausdintuvo iki drono, „pasivaikščioti“ po virtualią realybę, net sukonstruoti robotuką.
Mokiniai, dalyvavę jaunimo programoje, išgirdo stulbinančių sėkmės istorijų, padrąsinančių ateitį sieti su skaitmeniniu pasauliu. IIIa klasės gimnazistėms Emilijai, Aistei, Gretai ir Anelei labiausiai patiko aktoriaus Manto Stonkaus pranešimas „Misija įvykdyta. Kas toliau?“. Gimnazistai susidomėję klausėsi verslininkės Ados Jonušės, kylančios technologijų žvaigždės Rytų ir Vakarų Europoje, pranešimo apie naujausias technologijas ir jų pritaikomumą versle. Tarptautinės organizacijos Turning Society bendraįkūrėjas ir Turing School vadovas Lukas Kaminskis savo pranešime teigė, jog mokyklose būtina keisti nusistovėjusius mokymo metodus, reikia diegti inovatyvias programas bei priimti technologinius sprendimus. Ragino mokinius ir mokytojus nebijoti iššūkių ir pasiryžti tapti XXI amžiaus inovacijų lyderiais.
Mokytojai taip pat turėjo galimybės pasiklausyti pranešimų, kokių įgūdžių reikės mokiniui, kad baigęs mokyklą nepasimestų darbo rinkoje ir gebėtų greitai prisitaikyti prie sparčių pokyčių. Suomijos atstovė, buvusi švietimo ministrė Henna Virkkunen, pasidalijo geraisiais savo šalies švietimo sistemos pavyzdžiais ir sėkmės istorijomis. Mokytojai galėjo pasimokyti konkrečių būdų, kaip motyvuoti mokinius bei skatinti didesnį jų įsitraukimą ne tik pamokų, bet ir užklasinės veiklos metu.
Raimonda
MANKEVIČIENĖ
Ingos ULONIENĖS nuotr.