Gargždų Kvietinių gatvės dviračių takas: eismo dalyviai aplenkia taisykles

Gargždų Kvietinių gatvėje po rekonstrukcijos suformuoti atskiri pėsčiųjų ir dviračių takai. Tačiau pastebima tendencija, kad Kelių eismo taisykles dalis pamiršta, dėl to tenka stebėti avarinių situacijų.

Akimirka iki susidūrimo

Gargžduose gyvenanti Laura Morkūnienė „Bangai“ pasakojo dažnai mėgstanti važinėti dviračiais, džiaugiasi, kad važiuojant nuo parko pusės Kvietinių gatve galima dviračiu išvystyti nemažą greitį, nes yra nuokalnė, ir pasimėgauti lėkimu su vėjeliu. Tačiau kartą vos išvengė susidūrimo, nes į dviračių taką mamos leidžia vaikus, net važiuojančius triratukais ar paspirtukais (ne elektriniais). Tai labai pavojinga, nes dviratininkų greitis didelis, o tokių mažųjų vairuotojų dėmesys dažniausiai nekoncentruotas, tad vienas žingsnis nuo nelaimės. Nesuprantu tokio mamų neatsakingo elgesio ir labai prašau policijos pareigūnų dar kartą žmonėms priminti Kelių eismo taisykles, nes Gargždų Kvietinių gatvėje jos tikrai dažnai pažeidžiamos, pamirštama, kas gali naudotis dviračių takais“, – piktinosi pašnekovė.

Tik elektriniai paspirtukai

Klaipėdos rajono policijos komisariato pareigūnė Diana Pipirienė akcentavo, kad pagal Kelių eismo taisykles dviračių takai skirti dviračių vairuotojams. Pagal Saugaus eismo įstatymą dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas.

Dviračiams priskiriami motoriniai dviračiai ir elektriniai paspirtukai – tai transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus, galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausias greitis ne didesnis kaip 25 km/val.

„Neelektriniais paspirtukais važiuojantys asmenys, pėstieji, riedutininkai, riedlentininkai, asmenys, važiuojantys neįgaliųjų vežimėliais, prie dviratininkų nepriskiriami, todėl nei dviračių takais ar juostomis jie važiuoti ar eiti negali“, – pabrėžė D. Pipirienė.

Anot jos, dėl Kvietinių g. Gargžduose, kur įrengta dviratininkų juosta, Klaipėdos rajono policijos komisariatas nėra gavęs gyventojų skundų, policijos pareigūnai taip pat kol kas nėra fiksavę pažeidimų, susijusių su dviratininkų ar elektrinių paspirtukų vairuotojais. „Šioje vietoje yra nuokalnė, todėl dviratininkai gali išvystyti didesnį greitį, tad nereikėtų užmiršti, kad visi viešajame eisme dalyvaujantieji privalo vykdyti Kelių eismo taisyklių reikalavimus, būti atidūs, saugoti save, gerbti kitus eismo dalyvius. Būtina sąmoningai suprasti – kelyje esi ne vienas, savitarpio pagarba ir atsargumas yra saugaus dalyvavimo eisme pagrindas“, – aiškino Klaipėdos rajono policijos komisariato pareigūnė.

Privalu žinoti

  • Važiuodamas dviračių taku, dviratininkas laikosi jo dešiniojo krašto.
  • Dešiniajame kelio krašte įrengtomis dviračių juostomis (pažymėtomis skiriamosiomis linijomis bei dviračio simboliais) važiuodamas dviratininkas turi suprasti, kad tai yra judrioji kelio dalis, todėl turi elgtis itin atsargiai ir atidžiai stebėti aplinką.
  • Kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis yra draudžiama – pėsčiųjų perėją kirsti reikia nulipus nuo dviračio ir jį varantis šalia.
  • Pėsčiųjų taku, šaligatviu dviračiu galima važiuoti tik tada, kai nėra dviračių tako, dviračių juostos ar kelkraščio arba jais važiuoti negalima. Dviratininko greitis čia turi prilygti pėsčiojo greičiui.
  • Būtina vadovautis dar viena taisykle, kuri tampa mūsų kasdienybės dalimi – jokių ausinių ar ausinukų! Važiuojant dviračiu reikia girdėti eismo situaciją.

Agnė ADOMAITĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių