Grafikos darbais gargždiškis transformuoja kasdienybę ir žadina vaizduotę

Trijų serijų A. P. Kaveckio parodą „Simuliakrai“ galima išvysti „Lijo“ restorane Gargžduose. Darbuose naudojamos šilkografijos ir fotografijos technikos, vyrauja abstrakcija ir minimalizmas.

 

Modernus žmogaus gyvenimas inspiruoja stereotipus laužančius kūrybinius eksperimentus, žavinčius originalumu ir skatinančius pasitelkti vaizduotę. Tai atsispindi ir gargždiškio Algimanto Povilo Kaveckio grafikos darbų parodoje „Simuliakrai“, kurioje sujungiamos šilkografijos ir fotografijos technikos. Parodos autorius „Bangai“ atskleidė kūrybos paslaptis ir menininko kelio vingrybes.

Įkvepia modernaus žmogaus gyvenimas

– Kaip Tavo gyvenime atsirado kūryba? Nuo ko viskas prasidėjo?

– Visuomet norėjau rasti būdą, kaip išreikšti save. Ieškojau tam tinkamiausių išraiškų, formų, sričių. Galiausiai atradau kūrybą. Dar kai mokiausi mokykloje, mane labiausiai domino meno ir kultūros temos. Skaičiau daug literatūros, susijusios su įvairiais meniniais judėjimais, kultūriniais įvykiais, asmenybėmis. Taip pat traukė gat­vės menas (street art), kinas ir fotografija. Viskas prasidėjo, kai iš degtuko dėžutės pasidariau fotoaparatą, vadinamą – pinhole. Gauti rezultatai skatino tęsti ieškojimus.

Studijuodamas istoriją Vilniaus universitete, lygiagrečiai lankiau vakarinę suaugusiųjų dailės mokyklą. Taip pat teko būti asistentu įvairiuose meno projektuose užsienyje ir Lietuvoje.

– Kaip pristatytum savo braižą?

– Mano kūryba labiausiai susijusi su abstrakcija ir minimalizmu. Taip pat domina optinės iliuzijos, apgaulės ir šiuolaikinio meno tyrinėjamos temos. Man įdomu išgryninti ir transformuoti vaizdą, jame paliekant kuo mažiau detalių.

– Kas Tau suteikia įkvėpimo? Kuo vadovaujiesi kurdamas?

– Kūrybiniai procesai apima visas mano gyvenimo patirtis ir sritis. Labiausiai mėgstu būti nepažįstamoje aplinkoje ir ją tyrinėti. Dažniausias mano įrankis yra fotoaparatas, jo pagalba renku vaizdinę medžiagą savo projektams. Įdomiausia būti skirtinguose miestuose, kuriuose egzistuoja vien tik žmogaus sukurtas pasaulis ir jame vyraujančios problemos. Tenka praleisti ištisas dienas klaidžiojant mieste ir jį tyrinėjant. Kita svarbi įkvėpimo dalis susideda iš knygų. Skaitau įvairią mokslinę, socialinę ir tiriamąją literatūrą. Šiuo metu didžiausias įkvėpimo šaltinis yra XXI amžiaus modernaus žmogaus gyvenimas.

Sujungia šilkografiją ir fotografiją

– Kuo Tave sužavėjo grafika?

– Ja susidomėjau lankydamas vakarinę Justino Vienožinskio dailės mokyklą. Išbandžiau pagrindines dailės meno rūšis. Mane įtraukė grafikos išraiškos forma ir techninės galimybės: nelimituotas atspaudų skaičius, jų vizualinis pavidalas, smulkios linijos, spalvų įvairovė. Slovakijoje teko dirbti menų centre, jame iš arčiau susipažinau su šilkografijos technika, kuri ir liko pagrindine mano kūrybos ašimi. Studijuodamas grafiką Vroclavo dailės akademijoje Lenkijoje, pažinau šios technikos įvairovę.

– Savo darbuose jungi šilkografiją ir fotografiją. Kodėl pasirinkai būtent šias technikas?

– Fotografija yra pagrindinis mano vizualinės informacijos rinkimo įrankis. Naudodamas ją, aš galiu laisvai manipuliuoti fotoaparato sukurtais vaizdais. Tokiu būdu transformuoju mane supančią aplinką pagal savo poreikius ir idėjas. Šilkografija tampa įrankiu, kurį pasitelkiu vizualiai išreikšdamas savo sukurtą manipuliaciją. Tai puiki priemonė, norint tiksliai ir realistiškai perkelti fotografinį atvaizdą ant popieriaus ar kito paviršiaus. Naudojant šilkografijos techniką, galima sumaišyti norimas spalvas. Labiausiai žavi fotografijos ir šilkografijos eksperimentai. Manau, kad šios dvi vizualinės raiškos tiksliai išpildo mano poreikius.

Parodoje „Simuliakrai“ – trys skirtingi projektai

– Kaip kilo parodos „Simuliakrai“ idėja? Kokia pagrindinė jos mintis?

– Parodos pavadinimas jungia tris skirtingus mano projektus: „Object“, „P’ill“ ir „Abstract noise“. „Simuliakrai“ – tai kasdienybės daiktai, kurie yra paverčiami į abstrakčius objektus, neturinčius konkrečios funkcijos. Sukurtos imitacijos tampa priklausomos nuo žmogaus vaizduotės.

– Kaip pristatytum savo kūrinius? Kaip jie tarpusavyje susiję?

– Pirmoji grafikos darbų serija „P’ills“ yra inspiruota modernaus žmogaus įpročio vartoti tabletes. Juk farmacijos industrija jas kuria vis tobulesnes, patrauklesnes. Tai atsispindi ir tablečių spalvoje ar formoje. Savo darbuose kvestionuoju tablečių poveikį žmogui, lygindamas tai su estetine jų išvaizda.

Kitos darbų serijos „Object“ ir „Abstract noise“ reflektuoja į daiktus, su kuriais žmogus susiduria kasdienybėje. Aš manipuliuoju fizine aplinka, naudodamas fotografiją kaip tikslų įrankį realybės perkūrimui. Fotoaparato pagalba izoliuoju daiktus, supančius mane kasdieniniame gyvenime. Tokiu būdu transformuoju daiktus į objektus. Žmogus, žvelgiantis į naujai sukurtus objektus, yra priverstas pasitelkti vaizduotę, kad suteiktų jiems naują prasmę ir paskirtį.

– Kaip įsivaizduoji kelerius artimiausius metus meno pasaulyje? Kokie tikslai ir ambicijos?

– Toliau tęsiu savo darbus šilkografijos ir fotografijos srityse. Dėl skirtingų aplinkybių ne visada pavyksta išlaikyti vienodą dėmesio intensyvumą kūrybai. Naujų idėjų generavimui ir eksperimentams reikia laiko. Tad viskas vyksta palaipsniui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content