Klaipėdos konteinerių terminale sėkmingai įdiegta automatinių vartų sistema

Klaipėdos konteinerių terminalas, UAB (toliau – KKT) pilnai automatizavo autotransporto gabenančio konteinerius srautų valdymą ir įgyvendino pirmąjį tokios apimties projektą Klaipėdos uoste. Bendra projekto vertė siekia daugiau nei 1 mln. eurų, o jo įgyvendinimo trukmė – 1,5 metų. Pagrindinis projekto partneris – kompanija – Autepra, UAB.

„KKT – vienas moderniausių ir šiuolaikiškai valdomų krovos terminalų Klaipėdos uoste, kuris nuosekliai skaitmenizuoja įvairius procesus, kad atlieptų konkurencinę aplinką bei patenkintų augančius klientų lūkesčius. Todėl automatinių vartų sistemos diegimas buvo vienas iš sprendimų, kaip dar kokybiškiau teikti paslaugas mūsų terminale Lietuvos pramonės įmonėms, mūsų klientams ir partneriams. Projektas buvo įgyvendintas dėl kelių pagrindinių priežasčių: efektyviai valdyti atvykstančio ir išvykstančio autotransporto srautus į / iš konteinerių terminalo bei dar labiau gerinti krovos greičio rodiklius“, – sako Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

Anot V.Šileikos, papildomos automatinių vartų sistemos naudos – tuščių konteinerių ir konteinerių su kroviniais greitesnis priėmimas ir išdavimas, minimizuotas autotransporto atvykimo ir išvykimo vizito laikas terminale bei minimizuotas rankinis darbas atsisakant popierinių dokumentų pildymo.

Naujoji automatinė vartų sistema apjungia ir sąveikauja tarp logistikos grandinės dalyvių – ekspeditoriaus, krovinio savininko, jūrų uosto direkcijos, LR muitinės ir kitų šalių, kurios atlieka tam tikrą vaidmenį, kad konteineris su kroviniu iš / į terminalo išvažiuotų / atvyktų  per maksimaliai trumpiausią laiką. 

„Mes užtikriname klientų autotransporto sklandų įvažiavimą ir išvažiavimą į konteinerių terminalą, bet tam, kad procesas būtų maksimaliai be trikdžių, klientai turi pasirūpinti teisingu duomenų suvedimu į KIPIS bei VBS sistemas. Jei duomenys bus teisingi sistemose, autotransportą vairuojantis vairuotojas neišlipdamas iš automobilio be trikdžių atvyks arba išvyks iš mūsų terminalo“, – pažymi Vaidotas Šileika.

„Didžiuojamės, jog turėjome galimybę savo žiniomis, kompetencijomis ir siūlomais automatizavimo sprendimais įgyvendinti automatinių vartų sistemos projektą KKT. Šis vartų automatizavimas didina terminalo vartų pralaidumą, yra naudingas autotransporto vairuotojams, gamtai ir miestui – vairuotojai į konteinerių terminalą patenka suplanuotu laiku, visus atvykimo formalumus susitvarko per porą minučių neišlipant iš vilkiko – tai be abejo yra saugesnė aplinka vairuotojams“, – apie projektą kalba Autepra, UAB įkūrėjas Tomas Girdzevičius.

Anot T. Girdzevičiaus, paskaičiuota, kad vilkikai išmeta apie 5 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų Europoje, daugiausia CO2 nuvažiuotam kilometrui išmetama stovint kamščiuose. Įrengus automatinių vartų sistemą prie terminalo vartų vilkikų kamščių nebeliko, be to vairuotojams rekomenduojame išjungti variklius tuo metu, kol tvarkomi vizito formalumai savitarnos zonoje.

Automatizuotų vartų kontrolės sistema įrengta visoje konteinerių terminalo teritorijoje Perkėlos g. 8, kurioje sandėliuojami konteineriai, o jos bendras plotas sudaro – 36 ha.

2023 – aisiais KKT pagal krovos apimtis tapo lyderiais Klaipėdos uoste. Iš viso įmonė perkrovė 6,27 mln. tonų krovinių, o konteinerių – 494.062 TEU.

Pranešimas spaudai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių