Kodėl buvo priimta tarptautinių krovinių gabenimo konvencija ir ką ji apsaugo?

Kai krovinys yra pervežamas už valstybės ribų, reikalinga dar platesnė ir detalesnė dokumentacija, nei gabenant krovinius šalies viduje. Kad krovinių gabenimas būtų skaidrus ir visoms šalims suprantamas, XX amžiaus 6-ajame dešimtmetyje buvo priimta tarptautinių krovinių gabenimo konvencija, nurodanti važtaraščių naudojimą kaip pagrindinį dokumentą krovinių gabenimo procesui apsaugoti. Koks tai dokumentas ir ką jis įgalina? Visą tai sužinosite šiame trumpame straipsnyje.

Tarptautinis važtaraštis – kas tai?

Po pavadinimu „tarptautinis važtaraštis“ yra ilgesnis prancūziškas pavadinimas „Convention relation au contrat de transport international de Marchandise par Route”. Trumpiau ir paprasčiau tariant, tai dokumentas, gimęs dėl Ženevoje 1956 m. ratifikuotos tarptautinės konvencijos, liečiančios tik tarptautinių krovinių gabenimą keliais. Šiuo metu šią konvenciją yra priėmusios net 55 šalys, tuo tarpu ir Lietuva.

Derėtų žinoti, kad vieno universalaus CMR dokumento šablono/formos nėra. Tačiau išrašant tokį svarbų dokumentą reikėtų nepamiršti išlaikyti maksimalų tikslumą bei skaidrumą ir padaryti jį nesunkiai įskaitomu, kad vežėjas jame greitai ir nesunkiai rastų reikalingą informaciją.

Tarptautinis važtaraštis ir teisiniai įsipareigojimai

CMR, arba Tarptautinis važtaraštis, yra ne kas kita, kaip konvencijos nuostatų įgyvendinimas praktikoje. Tai nėra vien dokumentas, teisiškai nustatantis įpareigojimus transporto paslaugų teikėjams. Pagal įstatymą šis dokumentas siejamas su fiziniu patvirtinimu, kad sutartis dėl krovinio pervežimo į kitą šalį yra sudaryta.

Taip pat šis dokumentas yra informatyvus, galintis suteikti daug reikalingos informacijos krovinio pervežimo atstovams. Tokio važtaraščio dėka vežėjas gali susipažinti su šiuo metu vykdomo užsakymo detalėmis. CMR važtaražtyje pateikiama tokia informacija kaip pakrovimo ir iškrovimo adresas ir terminas, siuntėjo, gavėjo informacija, kokios prekės yra gabenamos ir pan.

Be to, teisingai suformuluotas važtaraštis gali apsaugoti krovinio siuntėją arba pervežimo paslaugas teikiančią įmonę nuo teisinių kivirčų, kai sunku nustatyti kroviniui žalą padariusią šalį. Svarbiausia, kad su kroviniu susijusi informacija būtų pateikta teisingai, o krovinį priimanti įmonė ją patikrintų, kad vėliau nereikėtų kilus nesklandumams prisiimti kitos šalies atsakomybės.

Beje, važtaraščių nebūtina spausdinti. Šiais laikais užtenka turėti CMR PDF formato dokumentus.

Apsilankykite Dviraciuarena.lt/ dviračių parduotuvė”, nuoroda į https://dviraciuarena.lt/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių