Pradėti elektroninę prekybą stabdo žinių trūkumas

Pasauliui vis labiau skaitmenizuojantis elektroninė prekyba auga kaip ant mielių. Natūraliam augimo procesui lemiamos įtakos padarė pasaulį užklupęs koronavirusas, ilgiems mėnesiams privertęs užsidaryti fizines parduotuves. Daugeliui prekybos ir paslaugų verslų, teikiančių kontaktines paslaugas, tai buvo smūgis į paširdžius, tačiau atsitokėjus po šoko, ieškant išeities, buvo atsigręžtą būtent į elektroninę prekybą. Pandemijos akivaizdoje prekyba internetu tampa išsigelbėjimo ratu įmonėms ir individualią veiklą vystantiems fiziniams asmenims.

Nuo ko pradėti vystyti e. verslą?

Elektroninė prekyba prasideda nuo dviejų esminių komponentų: produkto ir vietos, kurioje jis bus parduodamas. O toliau – visas sąrašas klausimų, į kuriuos verslininkas turi rasti aiškius atsakymus ir juos įsivardyti, pvz.: pradedant kažkuo prekiauti, veikti tam tikroje ar keliose rinkose; kurti nuosavą e. parduotuvę ar rinktis prekybos platformas; kaip formuoti prekių asortimentą; kur rasti tiekėjų ir kaip su jais bendrauti, t. t. Toliau eina galvosūkiai, kaip pozicionuoti parduodamus produktus, kaip tinkamai aprašyti ir nufotografuoti prekes, kokius įmokų surinkimo ir logistikos sprendimus rinktis. Žinant aiškius atsakymus į šiuos ir daugelį panašių klausimų, elektroninė prekyba iš nepažinios ir gąsdinačios srities virsta viliojančiu verslo iššūkiu.

Stabdo žinių trūkumas

Mokymų platformos “Pradinis impulsas“ lektorė Alma Užusienė, vedanti elektroninės prekybos mokymus, sako, kad juose aktyviai dalyvauja smulkaus ir vidutinio verslo atstovai, taip pat pavieniai fiziniai asmenys, turintys stiprią motyvaciją ir norą pradėti e. prekybos verslą, tačiau stokojantys reikiamų žinių.

„Būtent dėl specifinių žinių trūkumo ilgus metus tradicinę prekybą vystę verslai vengia keltis į skaitmeninę erdvę. Juos stabdo baimė, paremta žinių trūkumu. Daug pavienių fizinių asmenų prisipažįsta, kad pradėti prekybą internetu svajojo jau seniai, tačiau tiesiog nežinojo nuo ko pradėti. Mano pirminė užduotis yra supažindinti būsimus ir esamus verslininkus su e. prekybos virtuve, kad jie susidarytų kuo aiškesnį vaizdą apie šio verslo specifiką. Ir tik nupiešusi kuo detalesnį prekybos internetu paveikslą, supažindinusi su darbo pobūdžiu ir laukiančiais iššūkiais, stengiuosi perteikti mokymų dalyviams kuo daugiau specializuotų žinių, kaip sėkmingai startuoti ir veikti skaitmeninėje erdvėje.“

Lektorė taip pat pritaria, kad e. prekyba pandemijos metu tapo išsigelbėjimo ratu daugeliui verslų, ypač rajonų gyventojams, kurie ir iki pandemijos veikė labai siauroje vietinėje rinkoje. Ji džiaugiasi, kad daug prekybininkų ir paslaugų teikėjų aiškiai suvokė, jog ateities pasaulyje prekyba internetu taps ne tik gelbėjimosi priemone, bet absoliučia būtinybe.

„Galima į kintantį pasaulį reaguoti dvejopai – protestuoti arba prisitaikyti, – sako ji. – Antrasis variantas verslui yra ne tik daug mažiau skausmingas, bet ir finansiškai naudingesnis. Jei norima išlikti versle, būtina ieškoti naujų kelių pas vartotojus, ir vienas jų yra elektroninė prekyba.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių