Skip to content

Projektai

Tramvajus pajūryje – ne vizija?


Klaipėdos apskrities administracija gruodžio 23 d. pateikė projektą lėšoms iš ES gauti greitajam tramvajui Klaipėdos ir Palangos miestuose bei Klaipėdos rajone įrengti. Įsivaizduokime be jokio triukšmo bėgiais riedantį lengvutį elektrinį traukinuką. Tai – tramvajus, kurio Lietuvoje dar nėra. Gal jis pirmiausia atkeliaus į pajūrį?


Greitas ir ekologiškas


Nutiesus tramvajų, sumažėtų autobusų poreikis, dėl to pagerėtų ekologinė situacija. Klaipėdos rajono meras Vaclovas Dačkauskas “Bangos” korespondentei sakė, kad rajono Savivaldybė pritaria gražioms idėjoms, tuo labiau, kad jas įgyvendinant rajono indėlis bus minimalus. “Pigi ir greita susisiekimo priemonė padidintų rajono patrauklumą, manau, atvykę į pajūrį turistai, juo mielai pavažinėtų ir po rajoną”, – prognozuoja meras. Jo nuomone, nutiesus tramvajaus linijas, rekordiškai sumažėtų oro užterštumas uostamiestyje. Didesnis žmonių, ypač atostogaujančių, judėjimas naudingas muziejams, kultūros įstaigoms, verslo atstovams – prekybininkams, kavinių savininkams, viešbučių, kaimo turizmo, pramogų organizatoriams. Neigiamai naujos transporto priemonės atsiradimą sutiktų darbo netenkantys autobusų, mikroautobusų vairuotojai ir kt. Anot V. Dačkausko, šią negandą netekusieji darbo turėtų iškęsti persikvalifikuodami į kitas veiklos sritis.


Galimybės – nuo ES


Pateikto projekto tikslas – parengti galimybių studiją, kuri atsakytų į klausimus, ar tikslinga ir naudinga tiesti tramvajaus linijas. Iš Europos Sąjungos finansuojama, apie 1 mln. Lt kainuosianti studija turės atsakyti į klausimą – ar ši idėja reali ir naudinga regionui ekonomiškai. Rajono meras paaiškino, jog tramvajus būtų rengiamas etapais, pirmiausia nuo Rimkų per Klaipėdą iki Girulių, o gal iki Karklės. Po to būtų tiesiamos linijos Gargždai–Palanga–Klaipėda. Pirmajam etapui įrengti reikėtų apie 500 mln. eurų. “Tramvajaus ateitis priklausys nuo Europos Sąjungos požiūrio į mūsų regioną”, – sakė rajono vadovas.


Galimybių studija atsakytų ir į dar vieną svarbų klausimą – ar tokia susisiekimo priemonė reikalinga vietos gyventojams. Autobusų maršrutų nuolat mažėja, nes mažėja jais važiuojančiųjų. Ar važinėsime tramvajumi?


Studiją numatoma baigti 2007 metų lapkritį. Tada sužinosime, ar reali idėja tiesti tramvajaus linijas Klaipėdos, Palangos miestų ir Klaipėdos rajono savivaldybėse. Kada per Klaipėdos rajoną nuriedėtų pirmasis tramvajus, kol kas neprognozuojama.


Jadvyga SURPLIENĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių