Regionų atgimimo amžius? Besiplečiantys verslai diktuoja kitokias viešinimosi taisykles
Laikai, kai gyvenimas virte virė tik sostinėje ir keliuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – praeitis. Įvairiomis rėmimo programomis sparčiai mažinamas regionų atotrūkis nuo sostinės. Tai pastebima ir augančiu verslo įmonių skaičiumi beveik visuose šalies miesteliuose. Besikeičianti situacija lemia pokyčius ieškant tikslinės auditorijos, klientų. Tad, kaip regioniniam verslui geriausia apie save pranešti vietiniams gyventojams ir kodėl tam netinkami įprasti media kanalai?
Regionų plėtrai – didelis dėmesys
Kad verslas klesti ne tik Vilniuje, rodo ir Statistikos departamento surinkta informacija. Apėmus laikotarpį nuo 2017 metų iki 2021 metų matomas veikiančių verslo įmonių augimas pagal įmonių dydžio grupes visuose regionuose. Surinkti duomenys rodo, kad Vidurio ir vakarų Lietuvos regione šiuo laikotarpiu veikiančių įmonių skaičius išaugo 12 procentų. Didžiausią verslo įmonių skaičiaus augimą pademonstravo Kauno apskritis, kur per 6 metų laikotarpį užfiksuota beveik 3000 daugiau įmonių.
Tiesa, regionų atotrūkis ekonomine prasme vis dar išlieka ryškus, tačiau dedamos visos pastangos, kad verslų augimas regione nesustotų. Štai Inovacijų agentūra planuoja per ateinančius ketverius metus skirti iki 418 milijonų eurų Europos Sąjungos investicijų. Tikimasi, kad ši suma bus skirta Vidurio ir vakarų Lietuvos miestams. Didžioji dalis šių investicijų, planuojama, bus nukreipta inovatyvios, aplinkai draugiškos produkcijos kūrimui, aukštos pridėtinės vertės kūrimui. Visa tai sukelia vilties, kad regionų plėtra augs, čia kursis išmanūs ir šiuolaikiški verslai, didės bendruomenės.
Kaip pasiekti regione gyvenančius vartotojus?
Augant verslui regionuose, didėja ir poreikis pasiekti mažesnių miestų ir miestelių vartotojus, kurie aktualūs daugumai prekinių ženklų, įvairioms gamybinėms bendrovėms, siekiant pritraukti potencialių darbuotojų bei verslui, veikiančiam vietinėje rinkoje, internete. Dažnas verslas visgi negali skirti didelių lėšų marketingo kampanijoms didžiausiuose media kanaluose, todėl skaitmeninama regioninė žiniasklaida daugumai gali būti dar neatrastas lobis.
„Regionuose sutinkama Lietuvos kritinė masė, sąmoningai pasirinkusi išskirtines gyvenimo sąlygas, ramesnį nuo grūsties, bet kartu aktyvų socialinį gyvenimą. Tai didelę pirkimo galią turinti bendruomenė, kurią verslui norint pasiekti, būtina apgalvoti regioninės žiniasklaidos galimybes ir būdus, kaip pateikti informaciją lojaliai, vietinei auditorijai. Jeigu anksčiau verslui pakakdavo reklamuotis Lietuvos mastu, šiandien tai jau veikia tikrai ne visiems“, – sako Etaplius.lt direktorė Giedrė Brazlauskaitė.
Nors esama įvairių nuomonių apie regioninės žiniasklaidos ateitį, vienintelė Lietuvoje daugiau nei 100-ą įvairių redakcijų vienijanti Etaplius.lt platforma siekia parodyti, kad regioninė žiniasklaida – vienas efektyviausių pasirinkimų šiandienos verslui, norinčiam edukuoti, sudominti, išlaikyti savo potencialų klientą ir jam priimtinu būdu pateikti informaciją. Regioninės žiniasklaidos atstovė Giedrė Brazlauskaitė pastebi, kad vartotojas didmiestyje ir regione gerokai skiriasi, todėl tai, kas tinka vienam, gali visiškai nepatraukti kito dėmesio.
„Kiekvienai tikslinei auditorijai pasiekti būdingas vis kitas kanalas, komunikacinis tonas, vizualinis sprendimas, todėl, vienydami regioninę žiniasklaidą ir išmanydami šio media kanalo išskirtinumus, galime pasiūlyti efektyviausią sprendimą verslui. Tinkamai sukonstruota komunikacija gali lemti gerokai didesnę grąžą verslui nei reklama didžiausiuose naujienų portaluose“ , – pabrėžia G. Brazlauskaitė.
Remiantis statistikos duomenimis, didėjant verslo plėtrai regionuose, ir toliau augs naujų įmonių, gamyklų, darbo vietų pasiūla, todėl siekiant ne tik matomumo, bet ir gero darbdavio įvaizdžio bei potencialių darbuotojų ar klientų, verslams vertėtų atkreipti dėmesį į regioninės žiniasklaidos potencialą ir viešinimosi galimybes.
Užsak.