Senjorų ir gimnazistų susitikimai pamokose
Veiksminga jaunimo savanorystės patirtis
Nuo seno įprasta, kad labiau patyrę žmonės moko jaunesnius, dalija vertingus patarimus, pasakoja apie savo patirtį. O ar esate pagalvoję, kad ir jaunoji karta savo patirtimi gali dalintis su vyresniąja, ją mokydami įvairių, šiomis dienomis ypač reikalingų dalykų? Jeigu negalvojote ar net nenorite tuo patikėti, tai teks pakeisti nuomonę susipažinus su Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinių popamokine veikla.
Nuo spalio mėnesio septyniolika gimnazijos mokinių savanoriauja Trečiojo amžiaus universitete (TAU), kuriame senjorus moko anglų kalbos. Tai Fausta Darkintytė, Edita Miliūtė, Agnė Sauspreškytė, Viktorija Stalmokaitė, Gerda Kuprelytė, Gabija Mackevičiūtė, Greta Satnaitytė, Tadas Steponaitis, Tomas Steponavičius. Informacinių komunikacinių technologijų (IKT) moko Dainius Čeliauskas, Kristina Gečaitė, Mirija Vaškytė, Vidmantas Stankus, Greta Jokūbauskaitė, Brigita Kuprytė, Karolina Bagdonaitė, Gytis Grigolis.
Paklausus gimnazijos trečioko T. Steponaičio, kodėl jis užsiima būtent tokia popamokine veikla, šis atsakė, esą savanoriauti paskatinęs noras daryti kažką gera. ,,Jei nuo to, ką darau savanoriaudamas, kažkam gerai, aš jaučiuosi dar geriau“, – tvirtino mokinys. Gimnazistė G. Kuprelytė taip pat pasidalijo savo mintimis apie netikėtai jos gyvenime atsiradusią veiklą: „Anglų kalbos užsiėmimuose labiausiai patinka matyti „mokinių“ šiltas, padrąsinančias šypsenas. Be abejo, svarbu ir tai, kaip TAU studentai stengiasi iš mūsų pasiimti kuo daugiau žinių. Kai atėjome į pirmąją pamoką, ir mes, ir mūsų „mokiniai“ buvome išsigandę. Nerimavome, nes nežinojome, kaip mus priims, kaip reikės bendrauti, juk mokymo metodiką ne taip gerai išmanome. Tačiau jau pamokos pabaigoje visi jautėmės jaukiau, nes padėjo draugiškas nusiteikimas, abipusis pasitikėjimas.“ Trečiokė K. Bagdonaitė, kuri senjorus moko IKT, teigia, kad iš pradžių buvo smagu: nauja patirtis, labai įsijauti į mokytojos vaidmenį, jautiesi daugiau žinantis nei vyresni žmonės ir gali padėti tuo, kas, atrodo, kiekvienam turėtų būti lengva. Žinoma, bendravimas, pagalba kitiems teikia malonių pojūčių, stiprina pasitikėjimą savimi, lavina bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Tačiau, mergina neslepia, po keliolikos užsiėmimų supratusi, kad viskas nėra taip paprasta, kaip atrodė iš pradžių. „Galiu teigti, – sako Karolina, – jog būdami TAU užsiėmimuose mokosi ne tik senjorai, bet daug išmokstame ir mes patys.“ Savanoriai džiaugiasi atsikratę auditorijos baimės ir suvokę, koks sunkus mokytojo darbas. Gimnazistai dirbo atsakingai, ruošėsi pamokoms.
Šios Lietuvoje kol kas neįprastos veiklos iniciatorė – Klaipėdos rajono švietimo centro direktorė Ramutė Sirutienė. Ji teigia, jog mintis pakviesti savanoriauti mokinius kilo dėl turėtos sėkmingos patirties: direktorė yra mačiusi, kaip jauni žmonės veiksmingai dirba su vyresniais. Jaunimas taip pat gali padėti vyresnio amžiaus žmonėms prisitaikyti prie visuomenės pokyčių, skatinant juos saviraiškai, veiklumui, aktyviam gyvenimui, mokymuisi visą gyvenimą atsižvelgiant į jų poreikius ir galimybes. Nuspręsta pasinaudoti tuo, jog Lietuvoje šiuo metu savanorystės idėja yra sparčiai plėtojama.
Be to, „Vaivorykštės“ gimnazija nuo praėjusių metų rugsėjo pradėjo vykdyti socialinio emocinio ugdymo programą „Raktai į sėkmę“ – viena iš programos dalių yra talkinimas visuomenei. Švietimo centro direktorės sumanymą noriai palaikė gimnazijos direktorės pavaduotoja Danutė Mockienė. Pavaduotoja informavo gimnazistus apie galimybę savanoriauti ir surinko būrį gimnazistų. Anot R. Sirutienės, savanoriavimas davė vaisių: ir mokytojais pabuvę mokiniai, ir mokiniais pabuvusi vyresnioji karta rado tarpusavyje kalbą, papildė vieni kitus žiniomis, gebėjimais bei įgavo be galo įdomios, ateityje tikrai praversiančios patirties. Gal savanorystės veikla padės gimnazistams renkantis profesiją?
Gabija GEČAITĖ
„Vaivorykštės“ IIIc klasės gimnazistė
Dominykos AMBROŽEVIČIŪTĖS,
IIa kl. nuotr.