Sugriežtintos taisyklės autokrose atkratė ne vieną dalyvį
Nuo ankstyvo šeštadienio ryto iki sekmadienio vakaro Gargžduose netilo automobilių griausmas. Į autokroso varžybas plūdo žiūrovai ir dalyviai iš visos Lietuvos. Čia netrūko rungčių įvairovės ir išbandymų dalyviams, ypač moterims. Tačiau žiūrovai visgi pasigedo adrenalino ir azarto. Mat sugriežtinus techninius reikalavimus iš apie 60-ies užsiregistravusių autokroso dalyvių varžytis galėjo tik 40.
Varžybose „DeCuba“ taurei laimėti merginos įrodė, kad turi parako ir į autokroso rungtis atvyko toli gražu ne tik papramogauti. 15 dalyvių varžėsi dėl geriausios vairuotojos vardo, kurį pelnė Vilija Baltramiejūnienė. Antroji vieta atiteko praėjusių metų nugalėtojai Renatai Kleinauskaitei, o trečioji – Veronikai Sokolovai.
„Tai buvo tikras išbandymas autokroso sporto aistruolėms. Jų laukė keturios rungtys, kurias įvykdyti prireikė ir orientacijos, ir drąsos, ir greičio“, – pridūrė Lietuvos „Lancia“ klubo prezidentas ir automobilių sporto klubo „Žaibas“ pirmininkas Rimantas Stapulionis.
Varžybos prasidėjo rungtimi, kurioje dalyvės turėjo įrodyti, kad pačios geba pakeisti ratą sportiniam automobiliui. Antroje rungtyje moterys tapo šturmanėmis: gavo trasos schemą ir šalia sėdinčiam sportininkui turėjo nurodyti, kaip važiuoti ralyje, kokiu greičiu, kur ir kada sukti. Čia buvo svarbiausia, per kiek laiko dalyvės geba orientuotis ir nukreipti vairuotojus atlikti tam tikrus manevrus.
Ilgoji, kone 90 metrų asfaltuota starto tiesioji buvo panaudota slalomo rungčiai. 300 metrų moterys turėjo įveikti itin sudėtingomis sąlygomis: įsibėgėjusios asfalto danga, varžybas tęsė žvyru. „Suteikėme progą dalyvėms pajusti, ką reiškia staiga pakeisti asfalto ir žvyro dangas. Tai buvo tikrai ekstremalu, tačiau saugu. Įtemptoms lenktynėms žaismingumo suteikė 8-mečio Mato Skiesgilo slalomo važiavimo demonstravimas“, – dėstė R. Stapulionis.
Varžybas vainikavo pačių važiavimas trasa, kai šalia sėdėjo lenktynininkas vairuotojas. Moterims talkino lenktynininkai Dževaldas Karulaitis, Žilvinas Motiejūnas, Kęstas Skiesgilas, Pavelas Ivanovas.
Anot nugalėtojos V. Baltramiejūnienės, sunkiausia buvo rato keitimo rungtis. „Tai buvo netikėta. Esame įpratusios, kad šią užduotį atlieka vyrai. Reikėjo prisiminti ir tiesiog daryti“, – šypsodamasi pasakojo pirmosios vietos laimėtoja.
Itin griežtos taisyklės
Šiemet sutvarkytoje trasoje varžybos dalyviams diktavo itin aukštus techninius reikalavimus. Iš užsiregistravusių 60-ties lenktynininkų autokroso trasą išbandė tik apie 40 šio sporto mėgėjų. Kitiems galimybę rungtyniauti koją kišo vienokie ar kitokie techniniai neatitikimai.
Žiūrovai pastebėjo, kad buvo rungčių, kuriose varžėsi tik keletas sportininkų, tad pritrūko ir azarto, ir adrenalino. Kai kurie autokroso dalyviai apgailestavo, kad nežinojo, jog techniniai reikalavimai bus itin sugriežtinti.
Pakalbintas aktyvus sportininkas Žilvinas Motiejūnas tikino, kad varžybos buvo puikios, tačiau tik ne jam. Mat kruopščiai ruošiantis varžyboms, kliudė netikėti automobilio gedimai. „Dėl autokroso sporto esu tiesiog pametęs galvą. Kaip sakoma, kartą paragavęs, negali sustoti. Taip ir aš, pradėjau prieš trejus metus, tačiau šiemet teko susidurti su nesėkmėmis: gedo tai vienos, tai kitos mašinos detalės. Neprarasdamas vilties keturias paras su visa komanda plušėjau garaže, tačiau sutvarkyti gedimų nespėjome“, – pasakojo Ž. Motiejūnas.
- Europos standartus atitinkančios varžybos griežtų taisyklių paisyti verčia ir organizatorius. Lietuvos autokroso čempionato ir Lietuvos autokroso pirmenybių „Regionų taurė 2016“ pirmųjų etapų ir „Medinuko taurės“ laimėtojai viešai paskelbti bus artimiausiu metu. „Esame įsipareigoję viešinti laimėtojus tik gavę oficialų leidimą. Greitai šiuos duomenis galėsite rasti mūsų internetinėje svetainėje“, – paaiškino R. Stapulionis.
- Anot autokroso iniciatorių, renginys pateisino lūkesčius: „Nors automobiliai ir išlėkdavo iš trasos, saugumo elementai padėjo išvengti susižalojimų ir leido toliau sėkmingai tęsti varžybas. Kryptingai einame tikslo link, kad Gargžduose esanti trasa būtų aukščiausio lygio. Matome palaikymą, dalyvių užsidegimą ir tai tik motyvuoja judėti į priekį ir dar labiau kelti renginio kartelę.“
Lietuvos autokroso čempionato 1 etapo laimėtojai
D 2000 super klasė“ čempionato varžybos
1 vieta – Mindaugas Sidabras
2 vieta – Martins Spikis
3 vieta – Remigijus Nešvydys
„D 1600 super klasės čempionato varžybos
1 vieta – Gvidonas Bajerūnas
2 vieta – Žydrūnas Šarkūnas
3 vieta – Lukas Vajinskas
Lietuvos „Baggy“ čempionato nugalėtojai
1 vieta – Saulius Žunda
2 vieta – Tomas Zavarskas
3 vieta – Tautvydas Urba
Lietuvos automobilių kroso pirmenybių „Regionų taurė 2016“ 1 etapo laimėtojai
„D 1600“ klasė
1 vieta – Tomas Skrodenis
2 vieta – Kęstutis Skiesgilas
3 vieta – Deivydas Skusas
„D 2000“ klasė
1 vieta – Mindaugas Kanapackis
2 vieta – Dževaldas Karulaitis
3 vieta – Roman Mečkovskis
„Open“ klasė
1 vieta – Steponas Jančiauskas
2 vieta – Robertas Janulis
3 vieta – Jonas Sereika
„D 2000 RWD“
1 vieta – Vidmantas Paklaba
2 vieta – Remigijus Nešvydis
Komandinė įskaita
1 vieta – asociacija „Bolid“ (Telšiai)
2 vieta – ASK „Žaibas“
3 vieta – Šakių ASK.