Tarp Savivaldybės ir Kelių direkcijos perbėgo juoda katė
Klaipėdos rajonas gražėja – tvarkomos ne tik viešosios erdvės, bet ir keliai, nors pastarųjų remonto darbai reikalauja vairuotojų kantrybės. Rugpjūtį vykusiame Savivaldybės tarybos posėdyje meras Bronius Markauskas negailėjo kritikos Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) ir pripažino, kad susitikimai su jos atstovais norimų rezultatų neduoda, nors „Bangos“ pakalbintas Kelių direkcijos atstovas tvirtino priešingai.
Susitikimus vertina skirtingai
Po Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos posėdžio per mažumos valandą liberalė Audronė Balnionienė pasiteiravo mero, ar vyksta susitikimai su LAKD atstovais, nes Kalotėje, Veiviržėnuose ir kitose gyvenvietėse esantiems keliams reikia remonto. „Kokių priemonių žadate imtis, mere?“ – klausė A. Balnionienė. B. Markauskas atsakė, kad susitikimai su LAKD atstovais kaip ir anksčiau vyksta periodiškai. Savivaldybės administracijos darbuotojai iš anksto išsiunčia klausimus, kuriuos nori aptarti su Kelių direkcijos atstovais ir sutartu laiku nuvykstama į susitikimą. „Su naujuoju vadovu Mariumi Švaikausku nepavyksta susitikti, nes jis mūsų vengia, susitikimuose dalyvauja tik jo patarėjas Remigijus Lipkevičius. Po susitikimo atsiunčiamas protokolas, kurio tekstas visada toks pat – darbai projektuojami, skaičiuojami delspinigiai už neatliktus darbus, jokio konkretaus rezultato. Kiek galima draugauti, jeigu norą rodo tik viena pusė?“ – samprotavo B. Markauskas. Tačiau LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas teigė, kad LAKD nuolat bendrauja su visomis savivaldybėmis dėl bendrų planuojamų ar įgyvendinamų projektų. „Pavyzdžiui, Kelių direkcija su Klaipėdos rajono savivaldybe nuo 2019 m. yra pasirašiusi 12 bendradarbiavimo sutarčių, bet jei yra kokių nors papildomų klausimų, Savivaldybės visada gali kreiptis į LAKD“, – kalbėjo Kelių direkcijos atstovas.
Pasak Klaipėdos rajono savivaldybės Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus specialistės Gintarės Plungienės, šiuo metu įgyvendinta Klaipėdos gatvės Priekulėje rekonstrukcija, pagal sutartį sutvarkyta dalis Tilto gatvės, atliktas paprastasis kelio Klaipėda–Karklė–Dargužiai remontas. Šiuo metu vyksta baigiamieji kapitalinio remonto darbai Kretingos plento gatvėje Gargžduose.
Svarsto kreiptis į teismą
Klaipėdos rajono savivaldybės teritorijoje yra 507 km valstybinės reikšmės kelių, už kurių remontą yra atsakinga LAKD. Anot G. Plungienės, buvo pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp Savivaldybės ir Kelių direkcijos dėl Ežero, Rasytės ir Šimkų gatvių Sendvaryje, Laisvės gatvės Veiviržėnuose, Klaipėdos gatvės Kretingalėje. „Visos šios gatvės turėjo būti rekonstruotos iki praėjusių metų pabaigos, tačiau LAKD tik dabar atlieka projektavimo ir rangovo pirkimo darbus“, – aiškino Savivaldybės darbuotoja. „Bangai“ pasiteiravus Kelių direkcijos atstovo, kodėl vėluojama atlikti rekonstrukcijos darbus, S. Jansonas atsakė, kad Ežero, Rasytės ir Šimkų gatvių Sendvaryje bei Klaipėdos gatvės Kretingalėje projektai iki šiol neįgyvendinti dėl projektuotojų vėlavimo. Jiems už vėlavimą jau skaičiuojami delspinigiai. O dėl vėluojančios Laisvės gatvės rekonstrukcijos Veiviržėnuose kalta pati Savivaldybė. „Klaipėdos rajono savivaldybė buvo įsipareigojusi šios gatvės projektą parengti iki 2020 metų pabaigos, tačiau projektas buvo parengtas ir patvirtintas tik 2022 m. vasario 17 d. Šiuo metu minėtam objektui vyksta pirkimas statybos darbams“, – teigė Kelių direkcijos atstovas.
Meras mažumos valandos metu Tarybos nariams atskleidė, kad yra ne tik nusivylęs bendravimu su LAKD atstovais, bet ir kalbėjosi su Savivaldybės teisininkais dėl galimybės kreiptis į teismą dėl sutarčių nevykdymo. „Galimybė laimėti bylą ir prisiteisti iš Kelių direkcijos kažkokius delspinigius ar moralinę žalą greičiausiai lygi nuliui, bet šios galimybės neatmetame“, – sakė B. Markauskas.
Negauna pasiūlymų
Ne vienam rajono gyventojui kelia pasipiktinimą ir Tilto gatvė, nes sutvarkyta tik arčiau miesto esanti gatvės atkarpa. Sausio mėnesį dėl šios gatvės rajone kilo daug aistrų, nes LAKD nieko nepranešusi Klaipėdos rajono savivaldybės administracijai nutraukė sutartį su rangovu UAB „Kavesta“ dėl įsipareigojimų nevykdymo. Ši įmonė turėjo atlikti kelio remonto darbus visoje Tilto gatvėje, tačiau tik viena sutartis pasirašyta tarp rangovo ir LAKD dėl „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožo nuo 7,300 iki 7,600 km kapitalinio remonto“ projekto buvo įgyvendinta – pavasarį įmonė „Kavesta“ šiame ruože darbus baigė. S. Jansonas dar vasario mėnesį „Bangai“ teigė, kad dėl likusių neatliktų darbų Tilto gatvėje skubos tvarka bus skelbiamas naujas pirkimas I šių metų ketvirtį, o sėkmingai atlikus viešojo pirkimo procedūras darbai turėtų prasidėti šių metų birželio mėnesį. Tačiau nei birželį, nei liepą darbai neprasidėjo, o paklausus apie Tilto gatvės rekonstrukciją šį kartą S. Jansonas nedaugžodžiavo: „Projekto „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožo nuo 7,694 iki 8,714 km rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“ konkursas neįvyko, nes nebuvo gauta pasiūlymų. Naują pirkimo konkursą planuojama inicijuoti pakartotinai šiais metais.“
Augustė JAŠINAUSKIENĖ
1 Komentaras
Akivaizdu kad kelių direkcija nesugeba tinkamai prižiūrėti ir remontuoti kelių dėl blogo planavimo ir kontrolės stokos.Pastebėjau kad remontuojami dar neblogas būklės keliai tuo tarpu blogesni paliekami likimo valiai.