Išpūstos kainos erzina

Žiniasklaidoje skaičiau portalo Pricer.lt įkūrėjo A. Vizicko pasisakymą apie tai, kad lietuviai Europoje išsiskiria tuo, kad santykinai daug pinigų išleidžia maistui – 21 proc. visų pirkinių sudaro maisto produktai. Daugiau už lietuvius maistui išleidžia tik rumunai – 28 proc. visų pirkinių krepšelio. Tuo tarpu britai maistui išleidžia vos 8 proc. savo pinigų.

Įdomūs A. Vizicko pastebėjimai ir apie mūsų prekybos centrus. Mūsų šalies atveju, anot jo, labiausiai kainų lygį nusprendžia ne gamintojai ar tiekėjai, o prekybos tinklų nustatoma antkainio politika. Lietuvoje veikiantys prekybos tinklai deda įspūdingus antkainius. Yra prielaidų, kad minimalus antkainis baziniams produktams siekia net 50 proc. O kai kuriose kategorijose, kaip antai saldainių ar ledų, jis siekia net 100 ar 200 proc. lygį – savo pastebėjimus viename nacionaliniame portale išsakė A. Vizickas.

„Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų kainodara veikia tokiu principu: kaina yra išpučiama, o vėliau nuo tos išpūstos kainos yra daromos nuolaidos, – nepatogų prekybininkų kainodaros principą apnuogina pašnekovas. – O paskui matome įvairiems produktams taikomas 30, 40 ar 50 proc. nuolaidas. Jas lengva daryti, nes kaina prieš tai buvo daug labiau išpūsta.“

Ko gero, mes visi esame pastebėję, jog kainomis prekybos centruose yra visaip manipuliuojama. Mes pasiduodame nuolaidų vilionėms ir patys būriais tarsi avys einame pirkti ir didinti prekybos centrų pelnus.

Mano šeima stengiasi labiau palaikyti smulkųjį verslą. Daugiau perkame turguje, ypač vasarą, kai yra šviežios daržovės, vaisiai. Taip pat nuolat perkame šalia mūsų namų esančioje maisto parduotuvėje. Pardavėjai mus pažįsta, mes pažįstame juos – tad vieni kitus palaikome.

Petras RUIZGYS

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių