Jaunųjų mokslininkų virtualios konferencijos Vėžaičių mokykloje

Vėžaičių pagrindinė mokykla, sėkmingai įveikusi nuotolinio mokymo(si) iššūkį, drąsiai pasitiko ir paskutinį ugdymo(si) veiklos mėnesį, organizuodama netradicinę ugdymo veiklą birželį. Ruošdamasi užimti mokinius, mokykla sėkmingai suderino naujai sukauptas kompetencijas su nacionaliniame projekte „Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ įgyta patirtimi bei su tradicine veikla, kurių metu integruojamos gamtamokslinio ugdymo, lietuvių, anglų kalbų, matematikos bei kitų dalykų pamokos.

Mokyklos komanda tobulina savo kompetencijas Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros inicijuotame projekte „Geras mokymasis geroje mokykloje“. Mokyklos bendruomenė nusprendė iki galo įgyvendinti mokyklos ugdymo plano nuostatas ir nesukti iš pasirinkto kelio. Rengdama 2019–2020 mokslo metų mokyklos ugdymo planą, darbo grupė numatė projektinę veiklą pagrindinio ugdymo programos mokiniams: visiems aštuntos klasės mokiniams – ilgalaikį privalomą projektinių darbų su tiriamąja veikla rengimą, o 5-9 ir 10 klasių mokiniams – savanoriškai rengti individualius arba susibūrus į grupes pasirinktos temos ir apimties projektus.

Mokyklos metodinė taryba inicijavo ir parengė Mokinių projektinio darbo organizavimo tvarkos aprašą, kuriame numatyti konkretūs aštuntos klasės mokinių projektinių tiriamųjų darbų reikalavimai bei vertinimo kriterijai, kitų klasių mokinių trumpalaikių projektų vykdymo aspektai. Tuo siekta, kad kiekvienas mokinys ugdytųsi gebėjimus tirti, analizuoti, sisteminti ir apibendrinti duomenis, daryti išvadas, jas pateikti. Ši patirtis jiems reikalinga ateityje, mokantis aukštesniu lygmeniu, o gal kai kuriuos ši pradžia paskatins drąsiai jaustis prieš auditoriją ir rinktis baigiamąjį brandos darbą ateityje.

Kiekvienas aštuntos klasės mokinys rinkosi temą iš įvairių mokomųjų dalykų temų sąrašo, kurį parengė dalykų mokytojai. Konsultuodamiesi su savo darbo vadovais, per mokslo metus mokiniai rinko teorinę medžiagą, atliko tiriamuosius darbus, rengė pristatymus ir dalyvavo virtualioje projektų pristatymo konferencijoje. Mokinių darbus aptarė ir vertino sudaryta vertinimo komisija. Mokiniai labai išsamiai ir detaliai išanalizavo pasirinktas temas, kurių spektras labai įvairus. Jie gvildeno įvairias inžinerines, gamtosaugines, socialines ir humanitarines temas. Norisi pristatyti projektus, kurie vertinimo komisijos buvo įvertinti aukščiausiu balu. Įtaigiausiai ir su gyvenimiška praktine reikšme susiję projektai: „Pastatų šiltinimas iš išorės. Medžiagos, technologijos.“ (P. Jokubaitis, 8 kl., projekto vadovas informatikos mokytojas V. Jonauskas), „Atliekų rūšiavimo nauda aplinkai“ (E. Rašinskytė, 8 kl.) ir „Plastikas mūsų gyvenime“ (J. Baltramaitytė, 8 kl., projektų vadovė biologijos mokytoja J. Narutavičienė). Su iššūkiu jaunajai kartai nominuotas projektas „Geriausios knygų jaunimui ekranizacijos“ (L. Norkus, 8 kl.). Už detaliausią temos atskleidimą pažymėtas projektas ,,Lietuvos rašytojų slapyvardžių kilmė ir jų pasirinkimo motyvai“ (K. Žemgulytė, 8 kl., projektų vadovas lietuvių kalbos mokytojas V. Rubavičius). Visus sudomino matematikos projektas „Lietuvių kalba ir veidaknygė“ (P. Prišmontas, 8 kl., projekto vadovė matematikos mokytoja L. Arienė). Įtaigiai ir išsamiai išnagrinėta istorinė tema „Sovietinio saugumo veikla Klaipėdos krašte“ (V. Mažeikytė, 8 kl., projekto vadovas istorijos mokytojas I. Kasparas). 8 klasės mokinė M. Vengalytė domėjosi britiško ir amerikietiško akcento skirtumais, pristatydama anglų kalbos projektą „Britiškas ir amerikietiškas anglų kalbos akcentai“ (projekto vadovė anglų kalbos mokytoja D. Butkutė).

Aštuntos klasės mokinių projektiniai darbai ir jų pristatymas pranoko visų lūkesčius. Išsamiai parengtos įvadinės dalys, įvairūs statistinių duomenų pateikimo ir analizės būdai, išvadų parengimas, šaltinių nurodymas, atitinkamas skaidrių parengimas, atsakymai į pateiktus vertinimo komisijos klausimus – tai mini moksliniai darbai, kuriuos atlikę mokiniai įgijo įvairių kompetencijų.

Savo turiniu, apimtimi ir įtaigumu pasižymėjo ir kitų klasių mokinių projektiniai darbai. Pavieniai 5, 6, 7, 9 ir 10 klasių mokiniai ir jų grupės pristatė įvairių tematikų aprašomuosius, tiriamuosius darbus. Virtualių konferencijų moderatoriai negailėjo pagiriamųjų žodžių 7 klasės mokiniui J. Balsevičiui, kuris pristatė temą „Bluetooth-7" prietaisų įjungimui" (projekto vadovas informatikos mokytojas V. Jonauskas), 10 klasės mokiniui M. Dembinskui už ekonomikos projektą „Mano šeimos vasario mėnesio biudžetas" (projekto vadovas ekonomikos mokytojas K. Syminas). Buvo pristatyti du komandiniai projektai. 5 klasės mokiniai domėjosi gimtojo miestelio istorija ir parengė pristatymą anglų kalba „My hometown Vėžaičiai" (projekto vadovė anglų kalbos mokytoja K. Tamošauskienė). Savo komandinio darbo įgūdžiais sužavėjo 6 klasės mokiniai, kurie atliko ir pristatė integruotą anglų kalbos ir geografijos projektą „Pasaulio geografiniai bruožai bei Europos ir Lietuvos įdomiausios vietos" (projekto vadovai anglų kalbos mokytoja D. Butkutė ir geografijos mokytojas K. Syminas).

Projektų pristatymai mokslo metų pabaigoje jau tapo tradicine mūsų mokyklos ugdymo proceso dalimi. Per keturias dienas buvo pristatyta 40 projektų. Mokiniai įgijo dalykinių žinių sisteminimo, IKT naudojimo bei viešojo kalbėjimo įgūdžių.

Kuo džiaugėmės mes, mokytojai? Kas suteikė pedagoginio optimizmo?

Pirmiausia, mes pamatėme, kad mūsų mokiniai gali parengti tikrą struktūrizuotą, įvairiais duomenimis paremtą, išsamiai išnagrinėtą, pastebėjimais ir išvadomis grįstą mini mokslinį darbą. Mes supratome, kad mokinių interesų ratas labai platus, juos dominančių problemų spektras labai įvairus ir net specifiškas. Mes pamatėme kitokius mokinius, kitokį jų pasaulį, kuriame gali derėti šiluma, švelnumas, užuojauta su tikslumu, kategoriškumu, rimtumu. Įsitikinome, kad nėra negabių mokinių, reikia mokėti mums parinkti sritį, metodą, „užkabinti“ juos. Žavėjomės savo gabiais, talentingais mokiniais ir įvairių kelių mokiniams atsiskleisti ieškančiais mokytojais.

Diana Butkutė

dalykų mokytojų metodinės grupės pirmininkė

Kęstutis Syminas

direktoriaus pavaduotojas ugdymui


Taip pat skaitykite:

A. Balnionienė: rajono verslininkams – pagalba žengiant į elektroninę erdvę
Darželių stygius atveria kelią investuotojams
Mokyklos reorganizavimas nuliūdino judrėniškius
Testai imami nušiurusioje palapinėje
Klestintys Agluonėnai – savojo krašto puoselėtojai
„Pigu.lt“ parduotuvė – Klaipėdos „Molo“ prekybos centre
Dainos vakaras Lapiuose išsilies į festivalį
Ori senatvė „Senjorų dvare“ ne visiems pasiekiama

Paieška

Naujienlaiškis

Žurnalisto pastabos

Urmu!

Svieto pabaiga. Taip sakydavo ir…

Plačiau »

Bendraukite su mumis Facebook