Savivaldybėje
Gatvių tvarkymo planas įves (ne)tvarką
Rajono gyventojai bene labiausiai griežia dantį ant vietinės valdžios dėl netvarkingų gatvių. „Rekonstruojami tik išrinktųjų keliai. O mes, neturintieji užtarimo Savivaldybėje, asfaltą matome kaip savo ausis. Tik pažadais esame maitinami“, – ne kartą „Bangai“ dievagojosi skaitytojai. Kad būtų išvengta tokių kalbų ir chaotiškumo, Klaipėdos rajono savivaldybės taryba praėjusį ketvirtadienį užsimojo patvirtinti gatvių, kelių vystymo planą. Esą bus aiški tvarka, pagal kurią vyks darbai. Tačiau posėdžiui dar nepasibaigus, planas buvo… koreguojamas.
Vyko chaotiškai
Ilgalaikį susisiekimo infrastruktūros objektų vystymo planą pristatęs Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus pripažino, kad anksčiau būta chaotiškumo: „Vieną kelią numatydavo tvarkyti, o kitą darydavo. Dabar bus aiški tvarka ir žmonėms galėsime įvardyti, kada tiksliai ateis eilė jų keliui, gatvei tvarkyti. Pagal vietą sąraše bus paskirstytos lėšos ir atliekami darbai.“
Sąrašo pirmoje vietoje yra palei Gargždų Vingio, Paupio, Beržų, Jaunimo, Žvejų gatves šaligatvių įrengimas (1,1 mln. Lt), antroje – pėsčiųjų ir dviračių takų statyba palei Vyturių gatvę (per 908 tūkst. Lt), trečioje – kelias Maciuičiai–Ežaičiai (3,3 mln. Lt). Kiekviena seniūnija nuo šiol turės prioritetinių gatvių, kelių sąrašą, pagal kurį, kaip minėta, bus atliekami tvarkymo darbai.
Ežaičiai – garbės reikalas
Bene daugiausia dėmesio posėdyje sulaukė legendinis kelias Maciuičiai–Ežaičiai. Gyventojai asfalto dangos laukia daugiau nei 8 metus. Ežaičių kaimo bendruomenės pirmininkas Robertas Bartkus politikams neslėpė nusivylimo: „Tas kelias kažkam kaip rakštis. Kyla klausimas, kam tie Ežaičiai rajone išvis reikalingi? Vėžaičių seniūnas atvirai sako niekada nesirūpinęs šiuo keliu. Toks jausmas, kad seniūnui atrodo, jog Taryboje jūs parūkote žolės ir po to priimate sprendimus. Vietoj to, kad dirbčiau savo darbą, turiu eiti, šnekėti… Per metus po keletą raštų parašau, kantriai laukiu ir, kai Savivaldybė pagaliau numato lėšų, pradedamos priešinti bendruomenės, Vėžaičių seniūnui kiti keliai atrodo svarbesni.“
Posėdyje dalyvavęs Vėžaičių seniūnijos seniūnas Liudas Laukaitis teigė, kad kelio Maciuičiai–Ežaičiai projektas sunkiai įgyvendinamas ir kaltų visur galima atrasti: „Ir seniūną apkaltinti, ir merą, ir visus kitus. Tuo naudojasi Ežaičių bendruomenė.“
Kelio Maciuičiai–Ežaičiai techninis projektas yra parengtas, jo sąmatinė vertė – 3,3 mln. Lt. Gautas statybą leidžiantis dokumentas. Beliko sulaukti finansavimo. „Turėtų būti mero V. Dačkausko garbės reikalas tą kelią išasfaltuoti“, – replikavo Tarybos narys Algirdas Liaudanskis. „Visos Tarybos garbės reikalas surasti lėšų šio kelio asfaltavimui artimiausiais metais“, – patikslino kolegą V. Dačkauskas.
Ragino nemėtyti pinigų
Tarybos narė Genovaitė Sinskienė abejojo tvirtinamo ilgalaikio susisiekimo infrastruktūros objektų vystymo plano nauda: „Tvirtiname strateginius planus, po to juos keičiame pagal pakitusius politikų norus ar vertybes… Dabar siūloma patvirtinti planą, kurį taip pat po metų, dvejų keisime, žmonėms žadėsime, kad tas ar kitas kelias bus sutvarkytas. Tačiau kiekvienas Tarybos narys žino, kad toks patvirtintas planas nebus įgyvendintas. Kam apgaudinėjame save ir žmones? Pasakykime tiesiai šviesiai: mielieji, jūsų kelio mes nesutvarkysime.“ Politikė negailėjo kritikos beatodairiškam planavimui. Anot jos, yra atliekama daug techninių projektų, galimybių studijų, kurios lieka neįgyvendintos, tačiau pinigai išleidžiami: „Čia 200 tūkst. Lt, čia 50 tūkst. Lt. Viską sudėkime ir išeis kelias. Baikime mėtyti pinigus.“
V. Dačkauskas tikino, kad tvirtinti pateiktas planas yra parengtas pagal Savivaldybės strateginį plėtros planą iki 2020 m. „Galbūt ne visos priemonės bus įgyvendintos 100 proc., juk gyvenimas nestovi vietoje, vyksta pokyčiai. Tačiau dabar Administracija turės planą, pagal kurį galės dirbti“, – replikavo jis.
Kreipsis į Vyriausybę
Tarybos narys A. Liaudanskis ragino merą intensyviau ieškoti papildomų finansavimo šaltinių: važiuoti į Susisiekimo ministeriją, Automobilių kelių direkciją. „Mūsų rajono valstybinės reikšmės keliai yra įtraukti į bendrą kelių sąrašą, lyginant vidurkį gaunamų lėšų šalies mastu, esame skriaudžiami. Be to, kai magistralėje buvo įrengtas patikros punktas sunkiasvoriams automobiliams, Automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos žadėjo papildomų lėšų rajoniniams keliams tvarkyti. Tačiau jų negavome. Tai du svarūs argumentai, kuriais galima remtis. Sėkmės“, – linkėjo A. Liaudanskis.
Atsižvelgiant į siūlymus, Tarybos nariai balsavo už parengtą planą ir protokolinį sprendimą, pagal kurį numatoma įpareigoti merą kreiptis į Vyriausybę dėl papildomų lėšų skyrimo. Už ilgalaikį susisiekimo infrastruktūros objektų vystymo planą balsavo 22 Tarybos nariai, 3 – A. Liaudanskis, G. Sinskienė ir Pranas Norvilas – susilaikė. Minėtam protokoliniam sprendimui pritarė 24 politikai.
Nuogąstavimai pasitvirtino
Įpusėjus posėdžiui pasitvirtino G. Sinskienės nuogąstavimai. Kai buvo pateiktas tvirtinti sprendimo projektas dėl Gargždų Ramunių, Laukų, Vyšnių, Alyvų, Pievų, Užuovėjos gatvių techninių projektų rengimo ir projektų vykdymo priežiūros, vicemeras Kęstutis Cirtautas pasiūlė įtraukti ir Gluosnių gatvę, kuri esą dėl neaiškių priežasčių liko pamiršta. „Tik patvirtinome ilgalaikį planą. Jau jį keičiame. Absurdo teatras“, – po tokio pasiūlymo replikavo opozicijos atstovai.
Už minėtų gatvių (kartu su Gluosnių g.) techninių projektų rengimą ir jų vykdymo priežiūrą (tai kainuos per 200 tūkst. Lt) balsavo 21 Tarybos narys, 1 – Raimondas Simonavičius – susilaikė.
Agnė ADOMAITĖ