Savivaldybėje

Vietoj Muzikos mokyklos – biurokratų tvirtovė


Po Gargždus išsibarstę Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos skyriai verčia švaistyti laiką ir energiją. Tiek darbuotojams, tiek gyventojams dėl menkiausio „popierėlio“ tenka vaikščioti iš vieno pastato į kitą. „Iškeldinkime Gargždų muzikos mokyklą ir įkurdinkime čia visą Administraciją. Savivaldybės du pastatus sujunkime stikliniu koridoriumi“, – taip spręsti situaciją jau kelerius metus siūlo Tarybos narys Algirdas Liaudanskis. Tačiau Muzikos mokyklos bendruomenė tam kategoriškai nepritaria ir tokias kalbas vadina didžiausia kvailyste.


Reikia politinės valios


Pasak A. Liaudanskio, kad idėja virstų realybe, reikia tik politinės valios. „Jei valdančioji dauguma bijo prisiimti atsakomybę, tegul sukviečia prie apskritojo stalo visų partijų atstovus. Priimkime, nors ir nepopuliarius, bet būtinus sprendimus“, – kalbėjo A. Liaudanskis. Jo nuomone, valdžios institucijos turi būti centre ir reprezentuoti Gargždus. „Dabar skyriai išmėtyti: Sveikatos apsaugos skyrius – Klaipėdos gatvėje, Švietimo skyrius, net ir Viešosios tvarkos skyrius, kuris turėtų būti arčiausiai žmonių, yra prie „Kranto“ mokyklos. Visus juos siūlau įkurdinti Gargždų muzikos mokyklos pastate. Pastarąjį su dabartiniu Administracijos pastatu reikėtų sujungti stikliniu koridoriumi, kuris driektųsi per antruosius aukštus. Taip lauke būtų išsaugotas praėjimas bažnyčios link ir liktų nesugadinta fasadų architektūra“, – svarstė politikas. Jis akcentavo, kad tada turėtų atsirasti vietos ir Klaipėdos rajono savivaldybės archyvui, dabar nugrūstam į Gargždų Sodo gatvę. „Žmonės yra siuntinėjami įvairiausių dokumentų, tad labai ilgai užtrunka“, – sakė pašnekovas.


Nauda vienam langeliui


Savivaldybės darbuotojų nuomonė dėl visos Administracijos įkurdinimo po vienu stogu išsiskyrė. Bendrojo skyriaus vedėja Aldona Šėmienė sakė esą būtų labai gerai, jei visi darbuotojai tilptų viename pastate: „Turime įgyvendinti „vieno langelio“ principą, kad žmogus galėtų ateiti ir pateikti prašymą, o vėliau tik pasiimtų atsakymą. Nereikėtų blaškytis. Kita vertus, dėl vietos stokos dalis darbuotojų gali būti ir ne tame pačiame pastate, tačiau svarbu, kad atsirastų patalpos minėtam vienam langeliui.


Neseniai iš Administracijos pastato buvo perkeltas ir Žemės ūkio skyrius, kuris įsikūrė Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro pastate. Skyriaus vedėją Vincą Letuką tokie pakeitimai tik džiugina: „Dabar ateina tie žmonės, kuriems išties reikia mūsų paslaugų. Turime patogias darbo vietas, beveik kiekvienas specialistas – po kabinetą. Beje, mūsų skyrius atlieka valstybės deleguotą funkciją, gauname finansavimą iš valstybės biudžeto, tad su rajono valdžia kasdienis bendravimas nėra intensyvus.“ Dėl to nereikia dažnai vaikščioti iš pastato į pastatą.


Siūlo įsikurti „Krante“


Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas sakė, kad idėja sukelti Savivaldybės skyrius po vienu stogu nėra nauja ir originali. „Ji sklando turbūt visose savivaldybėse, ne išimtis – ir mūsų. Kiek žinau, iš dalies ją pavyko įgyvendinti tik vienai savivaldybei, tačiau įklimpo į skolas ir neišbrenda“, – prasitarė pašnekovas.


A. Liaudanskis siūlo, Administracijos skyrius įkurdinus Muzikos mokykloje, muzikus perkelti į „Kranto“ pagrindinę mokyklą: „Manau, tai pavyktų padaryti be didelių pykčių, muzikai nenukentėtų. Juk „Krantas“ nėra labai atitolęs nuo centro, turi nemažą aktų salę, tinkančią muzikantų pasirodymams. Pradinukų klasėse pamokos vyksta iki pietų, tad antrą dienos pusę čia galėtų rinktis muzikos puoselėtojai. Tada būtų visiškai išnaudojamos patalpos, kurios dabar nuolat šildomos. Instrumentams laikyti reikėtų atskirų patalpų, bet vietos turėtų pakakti“, – svarstė pašnekovas, kuris akcentavo, kad visi pakeitimai – žmonių labui. Taip esą būtų ne tik patogiau, bet ir sutaupyta nemažai biudžeto lėšų. Be to, anot A. Liaudanskio, Savivaldybė, perkėlusi skyrius į centrą, galėtų parduoti arba išnuomoti Kvietinių g. 30 pastatą, taip susigrąžintų patirtas išlaidas.


Meras nežengs atgal


„Aš nepritariu ir niekada nepritarsiu siūlymui Administracijos vietos stokos problemą spręsti Gargždų muzikos mokyklos pastato sąskaita. Tai būtų didelis žingsnis atgal“, – „Bangai“ akcentavo rajono Savivaldybės meras V. Dačkauskas. Pasak jo, Gargždų „Kranto“ pagrindinėje mokykloje mokosi apie 650 vaikų, laisvų patalpų nėra. „Pamokos Muzikos mokykloje prasideda 12.30 val. ir vienu metu čia dirba apie 30 pedagogų. Tad ir esant politinei valiai bei abiejų mokyklų kolektyvų pritarimui, būtų sunku suderinti dviejų įstaigų veiklą po vienu stogu“, – dėstė pašnekovas.


Pakalbinti Muzikos mokyklą lankančių vaikų tėvai taip pat neigiamai vertina sklandančią idėją. „Dabar Muzikos mokykla yra centre, kone visiems – pusiaukelėje, tad labai patogu. Jei ji bus perkelta į „Krantą“, iškils daug problemų. Pirmiausia tamsiais rudens, žiemos vakarais vaikams vaikščioti šalia parko tiesiog nesaugu. Be to, jiems bus sunku spėti po pamokų „Minijoje“, „Vaivorykštėje“ į Muzikos mokyklą „Krante“ – žymiai toliau. Tėvams tektų vežioti, tačiau ne visi turi tokią galimybę“, – piktinosi gargždiškė Veronika Daugėlienė.


Priimtinesnis – priestatas


Mero nuomone, priimtinesnė yra Savivaldybės administracijos priestato idėja, kuri tik dėl lėšų trūkumo yra vis nukeliama. „Priestato statybos kaina siektų apie 2,5 mln. Lt. Įvertinus Savivaldybės finansines galimybes ir galiojančius įstatymus, reali priestato statybos pradžia – 2016 metai“, – kalbėjo V. Dačkauskas. Jis, paklaustas, kodėl anksčiau Administracijos skyriai tilpo į vieną pastatą, o dabar vis reikia naujų patalpų, atsakė: „Gerinti darbuotojų darbo sąlygas įpareigoja higienos normos. Pagal jas vienai darbo vietai turi tekti ne mažiau kaip 6 kv. m patalpų ploto ir ne mažiau kaip 20 kub. m erdvės. Dalis darbo vietų ir šiandien neatitinka elementarių reikalavimų. Tad, gerinant darbuotojų darbo sąlygas, jie yra perkeliami į atlaisvėjusias ir suremontuotas patalpas kituose pastatuose. Taip susidaro klaidingas įspūdis dėl nepamatuoto darbuotojų skaičiaus didėjimo Savivaldybėje.“ Meras pridūrė, kad Seimui, Vyriausybei ir ministerijoms priimant įstatymus, nutarimus ir įsakymus, savivaldybėms išties yra pridedama vis naujų funkcijų ir darbų, o tam reikia papildomos darbo jėgos: „Pavyzdžiui, paskutinė Aplinkos ministerijos rekomendacija įkurti viešąją įstaigą arba atskirą Savivaldybės skyrių, kuris(-i) organizuotų daugiabučių namų renovaciją.“


Gargždų muzikos mokyklos direktoriui Vidučiui Normantui ir jo vadovaujamam pedagogų kolektyvui sklandančios kalbos apie mokyklos iškeldinimą kelia nuostabą: „Tai visiška kvailystė. Muzikos mokyklos patalpos yra pritaikytos muzikams, yra tinkama akustika ir pan. Be to, mūsų instrumentai yra brangūs, kas pasirūpins jų saugumu „Krante“?“ Anot V. Normato, pamokos prasideda ir 12 val., tad klasės tokiu metu dar nebūtų laisvos. „Neatleistina biurokratų problemas spręsti vaikų sąskaita. Juk Muzikos mokykla dabar yra geografiškai patogioje vietoje. Be to, čia visiškai kita atmosfera nei pagrindinėje mokykloje“, – įsitikinęs direktorius.


2012 metų pabaigoje Klaipėdos rajono savivaldybės administracijoje (be seniūnijų) dirbo 111 valstybės tarnautojų ir 48 – pagal darbo sutartis.


KOMENTARAS


Buvusi ilgametė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos darbuotoja, Bendrojo skyriaus vedėja Teresė MIKAŠAUSKIENĖ: „Anksčiau Savivaldybės administracija tilpdavo į vieną Klaipėdos g. 2 pastatą. Dirbo gal apie 70 žmonių. Kodėl taip išaugo darbuotojų skaičius? Viena vertus, padaugėjo funkcijų, pavyzdžiui, tada nebuvo tiek technikos, nereikėjo Informacinių technologijų skyriaus, nebuvo ir kalbos tvarkytojo pareigybės, rašėme, kaip mokėjome. Dabar išryškėjo specializacija, tarkim, jei žmogus kuruoja sportą, tai jam jis ir terūpi. Be to, suklestėjo „popierizmas“, dėl kiekvieno menkniekio reikia dokumento, tad padaugėjo darbo. Kita vertus, susiformavo kitoks požiūris į žmogų, jo darbo vietą, vadovas privalo užtikrinti tinkamas darbo sąlygas. Žinoma, išbarstyti Administracijos skyriai – ne išeitis. Pirmiausia direktorius tampa nepajėgus juos kontroliuoti, juk nemato, kada žmonės ateina į darbą ir ką veikia. Kita vertus, patys darbuotojai dėl kiekvieno parašo turi eiti pas Administracijos direktorių, tad išties sugaišta daug laiko kelyje ir pan. Pamenu, dėl to ypač buvo apsunkintas su archyvu (Sodo g. 1) dirbančių specialisčių darbas.“


Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content