Skaitytojai pasiūlė temą

Nepatenkinti pacientai raginami netylėti


Kasdienybe tapusios ilgos pacientų eilės prie šeimos gydytojų kabinetų – ne vienintelė pacientų problema. Neretas skundžiasi, kad ilgai laukti tenka ir kol gauna taloną pas šeimos gydytoją. Su tokia problema susidūrė ir į redakciją paskambinusi gargždiškė.


Gydytoja pagalbos nesuteikė


Moteris skundėsi stipriais galvos skausmais ir tikino, kad Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centre norėdama užsiregistruoti pas savo šeimos gydytoją sulaukė atsakymo, kad taloną galinti gauti tik po savaitės. Registratūroje jai buvo pasiūlytas talonas pas kitą gydytoją, tačiau moteris skundėsi, kad nuėjusi pas ją ne tik nesulaukė pagalbos, bet ir buvo apšaukta, kad atėjo ne pas savo šeimos gydytoją. „Man tik liepė pasidaryti kraujo tyrimus ir kreiptis į savo šeimos gydytoją, net recepto neišrašė. Taip ir išėjau iš poliklinikos verkdama, skaudančia galva“, – guodėsi pašnekovė. Šis „Bangos“ skaitytojos skundas paskatino dar kartą pasidomėti registracijos ir talonų išdavimo tvarka pas šeimos gydytojus. Apie tai kalbėjomės su Gargždų pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausiuoju gydytoju Petru Serapinu.


Laukti net savaitę


– Prieinamumo pas šeimos gydytoją klausimas itin aktualus pacientams. Kokia yra talonų išdavimo tvarka Gargždų PSPC, kiek ilgiausiai gali tekti laukti norint užsiregistruoti pas savo šeimos gydytoją?


– Visų pirma noriu priminti, kad priėmimo tvarka yra skirtinga pacientams, kurie kreipiasi dėl planinės pagalbos, ir pacientams, kurie kreipiasi esant skubiam atvejui arba dėl nedarbingumo pažymėjimo. Profilaktinis sveikatos patikrinimas, receptų vaistams išrašymas, lėtinių ligų gydymas, siuntimų, pažymų išrašymas priskiriami planiniam gydymui ir tokiais atvejais reikia gauti taloną. Greičiausiai taloną pas šeimos gydytoją galima gauti jau tą pačią dieną, vėliausiai vizitas pas gydytoją paskiriamas po 7 dienų. Septintąją dieną talonai nuo 13 val. išduodami paskambinus telefonu arba atėjus į registratūrą. Tai yra blogiausias prieinamumo variantas.


– Nuo ko priklauso, kiek reikės laukti norint patekti pas šeimos gydytoją?


– Tai priklauso nuo daugelio dalykų: kiek pas kurį gydytoją yra prisirašę gyventojų, koks yra jų sergamumas, lankymosi dažnumas. Yra gydytojų, kaip, pavyzdžiui, neseniai pas mus dirbanti Irina Kuzmauskienė, pas kuriuos dar nėra prisirašę daug gyventojų, tad patekti pas juos daug lengviau ir reikia mažiau laukti. Pas kai kuriuos gydytojus eilės yra labai ilgos. Todėl, jei yra didelė eilė pas šeimos gydytoją, pacientui visada pasiūloma galimybė taloną išduoti anksčiau, tačiau ne pas jo, o pas kitą gydytoją, kuris tuo metu laisvesnis. Paprastai per darbo valandas, priklausomai nuo sezono, sergamumo vienas gydytojas priima nuo 20 iki 40 planinių pacientų.


Ambulatorijose prieinamumas geresnis


– Kiek pas jus iš viso dirba šeimos gydytojų?


– Gargždų PSPC dirba 10 šeimos gydytojų, šeimos gydytojo funkcijas vykdo 2 chirurgai ir 2 ginekologai. Taip pat dirba 5 vaikų ligų gydytojai. Medikai dirba dviem pamainomis. Viena pamaina nuo 7 val. iki 13 val., kita – nuo 13 val. iki 19 val. Dar keturi šeimos gydytojai dirba Veiviržėnų, Dovilų, Vėžaičių ir Agluonėnų ambulatorijose. Jose prieinamumas yra geresnis. Matyt, todėl, kad kaimo gyventojai rečiau kreipiasi į medikus. Ambulatorijose taip pat nėra skubios pagalbos atvejų, todėl aptarnavimas daug geresnis, čia besikreipiantis pacientas taloną visada gauna tą pačią dieną o vėliausiai rytdienai.


– Kada pacientai yra priimami skubos tvarka be išankstinės registracijos?


– Sveikatos apsaugos ministro įsakymu yra nustatytos keturios kategorijos, kada pagalba turi būti suteikiama nedelsiant. Skubos atveju pagalba turi būti pradėta teikti ne vėliau kaip per valandą. Pirmos ir antros kategorijos atvejų mūsų įstaigoje beveik nepasitaiko, nes tai jau yra sunkios būklės, ir žmonės tokiais atvejais dažniausiai kviečiasi greitąją pagalbą. Tačiau trečios ir ketvirtos kategorijos atvejų pasitaiko.


– Kokie atvejai dažniausi, kai pacientai priimami skubos tvarka?


– Tai dažniausiai būna įvairios traumos ir įvairiausios kilmės ūmūs skausmai.


– Kas nusprendžia, ar pacientui būtina suteikti pagalbą skubos tvarka?


– Tai pagal pacientų nusiskundimus sprendžia registratūros darbuotojai. Paprastai, jei yra abejojama, ar atvejis skubus ar ne, jis priskiriamas prie skubių, tad klaidų retai pasitaiko.


Eiles ilgina skubūs atvejai


– Kiek per dieną būna skubių atvejų?


– Labai įvairiai. Kartais per dieną vienam gydytojui tenka trys, o kartais net penki, šeši skubūs atvejai. Dėl skubios pagalbos tokiems ligoniams dažnai pasitaiko, kad laukiantys pacientai pas šeimos gydytoją patenka vėlesniu nei nurodyta gautame talone laiku. Patekimą pas gydytoją tiksliai nurodytu laiku lemia ir gydytojo darbo greitumas, gebėjimas planuoti savo laiką, tą dieną atėję pacientai.


– Minėjote, kad skubos tvarka priimami ir pacientai, kuriems reikia nedarbingumo pažymėjimo?


– Taip, nors nedarbingumo pažymėjimo išdavimas nėra priskirtas nė vienai iš minėtų keturių skubių atvejų kategorijų. Tačiau jei į registratūrą kreipiasi dirbantis žmogus ir reikia spręsti jo nedarbingumo klausimą, talonas išduodamas tą pačią dieną. Tačiau norint prasitęsti nedarbingumo pažymėjimą jau būtina turėti taloną.


Skaičius stabilizavosi


– Pastaruoju metu kai kurios gydymo įstaigos teigė pastebėjusios, kad pacientų srautai sumažėjo. Svarstoma, kad tai galėjo lemti nauja nedarbingumo pažymėjimų apmokėjimo tvarka. Ar Gargždų PSPC pastebėta tokia tendencija?


– Galbūt pacientų yra šiek tiek mažiau, tačiau tiksliai pasakyti negaliu, nes šių metų statistikos dar neturime. Tačiau žvelgiant į pacientų skaičių nuo 1999 metų, kai kasmet jų sparčiai daugėjo, galima pasakyti, kad pastaruosius kelerius metus pacientų skaičius stabilizavosi, jis nebedidėja. Pastaruoju metu lyg ir atrodo, kad kai kuriomis dienomis žmonių poliklinikoje mažiau, tačiau, kaip minėjau, tikslią statistiką sužinosime metų pabaigoje.


– Nors nuolat kalbama apie priėmimo tvarką, eilių pas šeimos gydytojus priežastis, tačiau vis pasitaiko situacijų, kai pacientai jaučiasi nesulaukę pagalbos. Kaip patartumėte elgtis žmonėms, turintiems nusiskundimų dėl priėmimo pas gydytojus arba medikų darbo?


– Visiems pacientams noriu priminti, kad mūsų įstaigoje dirba ne tik gydytojai, bet yra ir administracija. Todėl tikslingiausia visus savo skundus išsakyti administracijos darbuotojams. Turint nusiskundimų dėl šeimos medikų darbo reikėtų kreiptis į Suaugusiųjų skyriaus vedėją Ireną Stankuvienę, turint nusiskundimų dėl slaugytojų darbo – į pavaduotoją slaugai Janiną Jačienę, o dėl vaikų ligų gydytojų nusiskundimus galima išsakyti Vaikų skyriaus vedėjai Žydrei Viliuvienei. Taip pat visada galima kreiptis ir tiesiai į mane. Mes esame suinteresuoti, kad kiekvienas mūsų pacientas gautų pagalbą, todėl pastebėjusius trūkumų pacientus raginame išsakyti savo nusiskundimus, nes tik juos žinodami mes galėsime pasitaisyti ir dirbti geriau.


Milda JUDELYTĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių