Endriejavo pedagogai dalijasi Erasmus + projekto patyčių tema patirtimi
Baigiantis vasarai Endriejavo pagrindinėje mokykloje baigėsi ir metus trukęs Erasmus + programos projektas „Bendrystė bei asmeninis indėlis patyčių įveikai“.
Projektu mokyklos bendruomenė siekė kurti saugesnę aplinką, ieškojo tinkamiausių patyčių įveikos būdų. Kartu sukūrėme patyčių įveikos algoritmą, vyko veiklos, susijusios su patyčių prevencija ir socialiniu emociniu ugdymu. Antrą mokslo metų pusmetį 11 mokyklos darbuotojų dalyvavo kursuose Turkijoje ir Portugalijoje bei darbo stebėjimo vizite Ispanijoje. Prasidedant naujiems mokslo metams mobilumuose dalyvavę mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai susirinko pasidalinti įžvalgomis ir įsivertinti, kaip pavyko atliepti projekto tikslus. Dalijamės 11 projekto „Stop“ kadrų.
Kursai „Bendrystė bei asmeninis indėlis patyčių įveikai“ Turkijoje
Eglė Skolevičienė, anglų kalbos mokytoja: „Kursų metu lektorius teorinę medžiagą apie patyčias dėstė per asmeninius pavyzdžius ir tą patį ragino daryti mus, klausytojus. Tokia atvira refleksija būtų sunkiai įmanoma mokyklos aplinkoje.“
Ieva Kavaliauskė, geografijos mokytoja: „Kursai buvo labai informatyvūs, struktūruoti, su daug pavyzdžių ir situacijų analizių. Įgytos žinios, patirtis, įgūdžiai dabar padeda greičiau įvertinti situaciją, suprasti patyčių dalyvių vaidmenis. Asmeninės patirties pasidalijimai padėjo giliau suprasti vaidmenų svarbą konfliktuose.“
Virginija Varnelienė, direktorės pavaduotoja ugdymui, gyvenimo įgūdžių mokytoja: „Mokymų metu kartu su lektoriumi mes vaidinome įvairias socialines situacijas, priskirdami sau atitinkamą rolę. Grįžusi 9-oje klasėje valandėlės metu pabandžiau tai pritaikyti. Patyčių mokykloje problemą sprendėme vaidindami situaciją, kurioje dalyvavo „nukentėjęs“, „smurtautojas“, „stebėtojas“ ir „skundikas“. Mokiniai padarė išvadą, kad labai dažnai mokykloje jie atlieka stebėtojų vaidmenis ir nieko nedaro, kad pakeistų situaciją.“
Dalia Norkienė, matematikos mokytoja: „Kursai suteikė patyčių temai kitokį matymą. Analizuodama teorinę medžiagą ir dalindamasi savo mokyklinių metų patirtimis pradėjau suprasti, kokios mano mokinių patyčių elgesio priežastys.“
Darbo stebėjimo vizitas San Martin Ispanijoje
Aida Košaitienė, muzikos mokytoja: „Mokykloje yra uždrausti mobilieji telefonai. Vieno pokalbio metu paaiškėjo, kad buvo aktuali patyčių problema ne tik pačioje mokykloje, bet ir socialiniuose tinkluose. Tėvų iniciatyva parengtas mobiliųjų telefonų turėjimo draudimas sustabdė patyčias mokykloje ir už jos ribų.“
Skaistė Šikšniūtė, šokių mokytoja: „Darbo stebėjimo vizitas patvirtino, kad patyčių problema egzistuoja ir kitose šalyse, tačiau mąstymas apie šią problemą skiriasi. Taip pat šios problemos sprendimo būdai labai priklauso ir nuo šalies gyventojų kultūrinio mentaliteto, ir nuo kiekvieno ugdymo įstaigos darbuotojo individualiai. Mano nuomone, Ispanijos mokyklose apie šią problemą mažiau galvojama, o mokiniai ir mokytojai yra labiau atsipalaidavę ir bendraujantys tarpusavyje.“
Indrė Raudonė, pradinių klasių mokytoja: „Mokytojai su tėvais bendrauja tik elektroniniu paštu, o esant būtinybei mokytojai turi galimybę paskambinti tėvams su specialiu kodu, kuris paslepia asmeninį numerį. Tris kartus iš eilės nusižengęs mokinys kuriam laikui pašalinamas iš ugdymo proceso.“
Kursai „Kova su patyčiomis: mokyklos sėkmės strategijos“
Birutė Darkintienė, direktorės pavaduotoja ugdymui: „Pasisėmiau idėjų, kaip sukurti teigiamą atmosferą klasėje ir mokykloje, naudojant holistinį bendraamžių, tėvų ir mokytojų požiūrį. Sužinojau, kaip naudoti ENABLE programos priemones, užkirsti kelią ir nagrinėti patyčių atvejus.“
Deimantė Zarambė, socialinė pedagogė: „Patobulinau gebėjimą atpažinti patyčių atvejus ir atitinkamai reaguoti į kritines patyčių situacijas. Pagilinau žinias, kaip taikyti ENABLE programos priemones.
Edita Janušauskienė, specialioji pedagogė: „Įsimintiniausia kursų mintis – didžiulė prevencinio darbo prieš patyčias reikšmė, kiekvieno asmens atsparumo didinimas. Mokykloje jau panaudojome kursų metu išgirstą metodą – draugiškiausio klasioko ir kitos klasės mokinio rinkimus; išrinktus narius deleguosime rūpintis kitais mokiniais (sieksime pasitikėjimu grįsto bendravimo tarp pačių mokinių).“
Rasa Fedijienė, psichologė: „Kursuose dalyvavome su mokytojais iš Rumunijos ir Bulgarijos, taigi turėjome progą išgirsti apie patyčių prevencijos praktikas ir kylančius sunkumus bei palyginti su mūsų mokykloje taikomomis priemonėmis. Mokymuose aptarta patyčių prevencijos programa, skatinanti įgalinti mokinius iš pasyvių stebėtojų tapti aktyviais kovotojais su patyčiomis.“
Visos mobilumų dalyvės pritarė, kad įgijo vertingos profesinės patirties, pasitikrino užsienio kalbos gebėjimus ir aktyviai įsitrauks į Erasmus + projektus ateityje.
Šis įrašas atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Eglė SKOLEVIČIENĖ
Endriejavo pagrindinės mokyklos mokytoja