Ateities automobiliai – be vairuotojų

Neseniai britų spaudoje perskaičiau straipsnį apie automobilius be vairuotojo. Šiuo metu Koventryje, maždaug tokio pat dydžio mieste kaip Kaunas, keletas gerai žinomų automobilių gamintojų jau šešis mėnesius atlieka bandymus su automobiliais be vairuotojų. Kol kas nebuvo jokių eismo įvykių. Kiekviename automobilyje saugumo tikslais yra vairuotojas, bet jų neprireikė.

Britų parlamentas išleido įstatymą, pagal kurį 2040 nebus galima pardavinėti naujų benzinu ar dyzeliu varomų automobilių. Tačiau technologija vystosi taip greitai, kad aš tikiuosi, jog šita data bus paankstinta.

Jau šiuo metu senesni negu trejų metų dyzeliu varomi automobiliai už važiavimą centriniame Londone moka 8,50 euro papildomą mokestį. Nepamirškime, kad 13 eurų mokestis egzistuoja visiems automobiliams, išskyrus elektra varomus ir hibridinius. Paskaičiuokite, 20 eurų vien už tai, kad galėtumėte automobiliu važiuoti centriniame Londone!

Paryžiuje, labiausiai turistų lankomame mieste, iki 2030 metų planuojama uždrausti važinėti benzinu ir dyzeliu varomais automobiliais. Iš to galima suprasti, kad šalyje planuojama paspartinti planus išvaduoti miestą nuo didžiųjų teršėjų ir pereiti prie elektra varomų automobilių. Jau dabar Paryžiuje įvedami laikini transporto draudimai, nes išmetamos dujos viršija visas leistinas normas.

Prancūzijos sostinė, kuri bus 2024 vasaros olimpia­dos šeimininkė, ir kur buvo pasirašytas paskutinysis paktas sustabdyti globalinį atšilimą, jau dabar kalba apie tai, kad iki olimpiados reikia įvesti draudimą dyzelinu varomiems automobiliams įvažiuoti į miestą.

Daugelis paryžiečių neturi nuosavų automobilių, naudojasi visuomeniniu transportu, taip pat gausėjančiomis galimybėmis trumpam išsinuomoti dviračius, skuterius ar mažai orą teršiančius hibridinius automobilius.

Kaip tai palies Lietuvą? Pirmiausia aš manau, kad viskas pasikeis greičiau negu mes galvojame. Jau dabar pastebime, kad krenta naudotų automobilių su dyzeliniais varikliais kainos. Tas procesas vyks ir toliau, nes dyzeliniai varikliai bus uždrausti didžiuosiuose Europos miestuose. Antra, jeigu automobiliai be vairuotojų pasiteisins Koventryje ir kiti bandymai Amerikos miestuose, tada technologijos vystysis labai greitai, kadangi visa tai bus patvirtinta bandymais. Sudėtingiausias periodas bus tada, kai kurį laiką egzistuos sena ir nauja: įprasti automobiliai ir be vairuotojų. Avarijų skaičius ryškiai sumažės (draudimo kompanijos nukentės); avarijų, kurios vis dar įvyks, kaltininkai bus automobiliai su vairuotojais.

Taigi, ką mes matysime aplink mus po dvidešimties metų? Dauguma automobilių bus varomi elektra arba vairuosime toli pažengusius hibridinius, bus dar šiek tiek benzinu varomų automobilių, o dyzelinių, ko gero, neliks visai. Bus išlaisvintos didelės erdvės, kuriose dabar yra automobilių stovėjimo aikštelės, taip pat automobilių pristatytos šalikelės. Keleiviai iš automobilių be vairuotojų išlips reikiamoje vietoje, o automobiliai stovės tam tikslui skirtose vietose. Akumuliatorių gamybos technologijos taip pat patobulės, kad bus galima nuvažiuoti 1 500 km, taigi išnyks dabartinė problema, kai elektra varomų automobilių vairuotojai nerimauja, ar pasieks tikslą. Oro užterštumas miestuose sumažės, oras taps švaresnis. Tos didžiulės erdvės, kurios dabar skirtos automobilių stovėjimo aikštelėms, taps parkais arba bus pritaikytos laisvalaikiui.

Šią temą galėčiau tęsti. Norėčiau turėti galimybę visa tai pamatyti.

Jūs galbūt šypsotės ir tuo abejojate?

Tai jau vyksta. Kelio atgal nėra.

Deividas HOLLIDAY

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių