Aukštkiemių kaimą sujungs tuneliu

Dar prieš išsiskirstydami atostogauti Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos nariai birželio mėnesio pabaigoje vykusiame Tarybos posėdyje spėjo palaiminti svarbius sprendimus, susijusius su teritorijų planavimu. Teigiami poslinkiai ypač aktualūs Aukštkiemių kaimo gyventojams ir planuojantiems investuoti į teritoriją šalia magistralės Vilnius–Klaipėda.

Kaimynus išskyrė magistralė

Magistralė A13 Klaipėda–Liepoja Aukštkiemių kaimą yra padalijusi į dvi dalis. Tad gyventojus vargina susisiekimo problemos. To paties kaimo gyventojai turi nuvažiuoti kilometrų kilometrus, kad susitiktų su kaimynais, kurie įsikūrę kitoje magistralės pusėje. Žmonės pageidavo patogesnio susisiekimo tiek pačiame kaime, tiek su Klaipėdos miestu. Jau daug metų diskutuojama apie tunelį per minėtą magistralę ir patogesnio susisiekimo galimybes su uostamiesčiu. Esamą situaciją išsiaiškinti ir alternatyvius sprendimus pateikti buvo patikėta UAB „Kelprojektas“. Už 90 224 Lt (lėšos iš Susisiekimo ministerijos) buvo parengti tunelio po magistraliniu keliu A13 Klaipėda–Liepoja bei privažiuojamųjų kelių Sendvario seniūnijoje projektiniai pasiūlymai specialiajam planui.

„Klaipėdos rajono savivaldybės taryba atsižvelgė į gyventojų poziciją ir nusprendė, kad pirmiausia reikia tunelio specialiojo plano, po to – pėsčiųjų viaduko ir trečioje vietoje – jungties su Klaipėdos miestu per Aukštkiemių kaime esančią „Žaliojo slėnio“ gyvenvietę“, – informavo Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Gytis Kasperavičius. Planuojama, jog tunelio idėjos realizavimą finansiškai rems Automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Kelias pritrauks investicijų

Dar vienas projektas, kurį palaiko ir finansiškai remia Automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, yra susijęs su investicijų pritraukimu į Klaipėdos rajoną. Viliamasi, kad po kelerių metų šalia magistralės kelio A1 Vilnius–Klaipėda atsiras jungiamasis kelio ruožas nuo Dauparų viaduko (prie „Trijų mylimų“ būtų įrengta žiedinė sankryža) iki beveik Jakų žiedo. Tai padėtų pritraukti investicijų, sukurti naujų darbo vietų. Anot Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjo G. Kasperavičiaus, yra daug norinčiųjų investuoti į teritoriją šalia „Vlantanos“: domisi logistikos kompanijos, privatūs asmenys. Rajono bendrajame plane teritorija šalia magistralės yra numatyta pramonei vystyti, sandėliuoti, komercijai pritaikyti. Esamos būklės analizę ir projektinius pasiūlymus specialiajam planui jau parengė UAB „Plentprojektas“. Juos palaimino Klaipėdos rajono savivaldybės taryba. G. Kasperavičius pastebėjo, kad visiškai įgyvendinus jungiamojo kelio ruožo projektą turėtų būti panaikintos esamos nuovažos. Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius pasirašys sutartį su Automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir bus sprendžiami jungiamojo kelio ruožo specialiojo plano rengimo, finansavimo, kiti klausimai.


  • Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos narys Egidijus SKARBALIUS: „Kai prieš keletą metų buvo rekonstruojamas kelias, einantis per Aukštkiemių kaimą, buvo panaikinti posūkiai į kairę ir į dešinę. Automobilių kelių direkcija pasižadėjo padaryti tunelį. Niekas jų už liežuvio netempė: pažadėjo, vadinasi, dabar turi vykdyti.

    O dėl jungiamojo kelio ruožo nuo Dauparų viaduko iki Jakų žiedo sudėtinga komentuoti. Kiekviena sritis turi savus specialistus, aš nesu pagal išsilavinimą kelininkas. Jei yra profesionalų nuomonė, kad to kelio ruožo reikia, turbūt jie geriau žino. Kaip nemokyčiau žurnalisto rašyt straipsnio, tai ir kelininkui neaiškinčiau, kaip reikia kelią tiest. Kaip politikas galiu tik įvertinti, ar yra ginamas viešasis interesas, ar gyventojų teisėti lūkesčiai nėra pažeidžiami ir pan.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content