Automobilių stabdžiai: visa svarbi informacija apie veikimo būdą, montavimą, diagnostiką ir ilgaamžiškumą

Stabdymo sistema susideda iš kelių komponentų, sukurtų užtikrinti kontroliuojamą transporto priemonės sustojimą. Jis taip pat naudojamas siekiant užkirsti kelią automobilio judėjimui stovint.

Stabdymo sistema

Yra keletas stabdžių sistemų tipų. Šiuo metu labiausiai paplitusi hidraulinė sistema, dažnai su diskiniais stabdžiais. Pagrindiniai jo elementai yra:

Stabdžių pedalas: Jis naudojamas valdyti sistemą.

Stabdžių stiprintuvas: palengvina laiptelio valdymą.

Pagrindinis stabdžių cilindras: sukuria slėgį, būtiną sistemos veikimui.

Žarnų sistema: užtikrina, kad darbinis skystis būtų tiekiamas į cilindrus.

Stūmokliai: prispauskite stabdžių kaladėles prie diskų.

Apkaba: fiksavimo laikiklis prispaudžia trinkeles prie disko.

Trinkelės: turi specialų paviršių, sukuriantį trintį kontaktuojant su disku, kad sulėtėtų diskas, taigi ir automobilis.

Diskai: montuojami ant rato stebulės ir sukasi kartu su juo. Kai trintis susidaro trinkelėmis, diskas sulėtėja, taigi ir automobilis.

Būgniniuose stabdžiuose stabdžių kaladėlės kartu su stabdžių cilindru yra sumontuotos būgno viduje. Paspaudus pedalą, stabdžių skysčio slėgis juda stūmokliais, kurie įveikia grįžtamųjų spyruoklių sukeltą pasipriešinimą ir prispaudžia stabdžių kaladėles prie vidinio būgno paviršiaus, sulėtindami automobilį.

Stovėjimo stabdyje hidraulinės pavaros veikimą pakeičia rankinio stabdžio trosas.

Sistemos priežiūros patarimai

1. Skystį keiskite kartą per 2-3 metus. Skystis absorbuoja drėgmę per guminių žarnų poras. Laikui bėgant vandens koncentracija stabdžių skystyje didėja, o skysčio virimo temperatūra smarkiai sumažėja. Jei skystis užverda, sistemoje atsiranda oro burbuliukų, kurie blogina stabdymą.

2. Vamzdžius keisti kas penkerius metus. Guma ir kiti polimerai, iš kurių jie pagaminti, laikui bėgant nusidėvi ir tampa minkšti. Jei žarna išsiplečia, sistema negali sukelti slėgio ir tinkamai stabdyti.

3. Reguliariai tikrinkite diskų ir pagalvėlių storį. Jei reikia, pakeiskite komponentus.

4. Sutepkite kreipiamuosius kaiščius, fiksavimo laikiklį ir kitus sandarinimo elementus. Tai padės išvengti įklotų nevienodo nusidėvėjimo ir įstrigimo.

5. Laikykite sistemą švarią naudodami tam tikrus produktus. Dauguma stabdžių ploviklių yra emulsiklių ir riebalų šalinimo mišinių su vandeniu ar alkoholiniais junginiais mišinys be aliejų ar vaškų, kurie gali pakenkti stabdymo efektyvumui. Nespecifiniame produkte gali būti vaškų ar aliejinių junginių, kurie turi poliravimo efektą, tačiau trumpiau tariant, bloginantys stabdymo efektyvumą, diskas taptų slidus. Specialus valiklis saugiai valo diską nuo purvo nuo kelio, nuo paties disko ir trinkelių susidėvėjimo likučių, nuo kitų transporto priemonės dalių alyvos likučių ar nuo neseniai atliktos stabdžių sistemos priežiūros.

Sutrikimo simptomai

Gedimą gali sukelti:

• Nuotėkis sistemoje

• Stabdžių skysčio ar oro burbuliukų susidėvėjimas

• Komponentų susidėvėjimas

• Komponentų fiksavimas

Sutrikimai dažniausiai įvyksta tik tada, kai susidėvėjusios dalys nėra reguliariai keičiamos arba po avarijų.

Jei yra nuotėkis, stabdžių įspėjamoji lemputė turėtų įsižiebti arba po automobilio stovėti kurį laiką turėtų būti dėmių. Susidėvėjus ar užsikimšus, stabdymas tampa silpnas arba sunkus, pedalas minkštas, stabdant automobilis gali pasisukti į vieną pusę arba ratas gali užsiblokuoti. Kartais simptomai pasireiškia tik ilgai važiuojant, ypač nuokalnėn.

Kada reikia pakeisti dalis

Labiausiai susidėvėjusios dalys yra diskai, kaladėlės ir stabdžių skystis.

Jei diskai yra susidėvėję, nelaukite, kol stabdant automobilis parodys defektus, tačiau geriau įsikišti anksti. Kai kurie gamintojai ant disko įdėjo „išpjovą“, kad pažymėtų maksimalų priimtiną nusidėvėjimo lygį, tačiau apskritai iki diskų nešiojimo nuvažiuoti kilometrai yra apie 80 000 km. Pažeidus ar netaisyklingai susidėvėjus (įskaitant ankstyvą pakeitimą), vertinimas dažniausiai grindžiamas tuo, kad stabdant yra provėžų, gausu rūdžių ir (arba) triukšmo.

Nusidėvėjusias trinkeles reikia nedelsiant pakeisti, kad važiuojant nekiltų pavojus sugadinti diską ar kiltų stabdymo problemų. Būtina juos pakeisti, kai storis yra pernelyg sumažintas; dažnai operacija siejama su sezoniniu padangų keitimu (kai reikia, tikrai ne kiekvieną kartą).

Trinkelių gyvenimo trukmė yra apie 40 000 km, labai priklausanti nuo važiavimo stiliaus. Gerai apytiksliai galime pasakyti, kad kas 2 pagalvėlių pakeitimai turi pakeisti diskus.

Skysčio gyvenimo trukmė svyruoja nuo 40 000 iki 80 000 km, tačiau kai kurie gamintojai sako, kad bet kuriuo atveju jį keičia kas 2 metus. Būtina jį papildyti (tos pačios rūšies aliejumi!) Kiekvieną kartą, kai lygis krenta, jei taip atsitinka dažnai, turite ieškoti galimų nuotėkių.

Pakeisti reikia ištuštinti ir papildyti, tačiau tai nėra lengva dėl trijų priežasčių: alyvą reikia pakeisti viską, būtina, kad nesusidarytų oro burbuliukų, hidraulinė sistema yra subtili. Apskritai patartina pasikliauti profesionalu.

Stabdžių atsarginės dalys: remonto vaizdo įrašo instrukcijos


Kaip pakeisti priekinius stabdžių diskus ir priekinių stabdžių kaladėles TOYOTA PRIUS II:

1. Pakelkite ir nuimkite ratą.

2. Atsukame apkabos laikiklius. Naudojame antgalį NR14 ir atvirą veržliaraktis NR17.

3.   Atsukame 2 varžtus iš suporto kabės. Naudojame antgalį NR17.

4.   Išimti senąjį diską ir įdiegti naują.

5.   Dedame stabdžių kaladėles.

Informacija paimta iš:

https://www.autodoc.lt/autodalys/stabdziue_sistema

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių