Darbai Tilto gatvėje įpusėjo – nepatogumų padaugėjo
Dėl prasidėjusių lietaus nuotekų tinklo darbų uždaryta Gargždų Tilto gatvė sekina gyventojų kantrybę. „Vaikus reikia vežti į mokyklą, tačiau dabar esame priversti važiuoti automagistrale, tad ir laiko, ir kuro sąnaudos padvigubėjo“, – piktinasi Kalniškės kaimo gyventoja. Anot jos, darbus reikia spartinti.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Artūras Bogdanovas bei Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus teigia akylai prižiūrintys rangovus, jų tempas pakankamai geras, ir eismas, kad ir ne visu pajėgumu, netrukus bus atnaujintas Tilto gatve. Tačiau nepatogumų dar bus.
Beveik pusę milijono – po žeme
Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas A. Ronkus informavo, kad šiuo metu yra vykdoma 1 m diametro lietaus nuotekų kolektoriaus su valymo įrenginiais statyba, kuriais bus surenkamos, valomos ir išleidžiamos į Minijos upę paviršinės nuotekos iš didelės teritorijos, apimančios centrinę Gargždų miesto dalį. „Statomas didelio diametro pagrindinis paviršinių nuotekų kolektorius, nes anksčiau iš centrinės miesto dalies nuotekos buvo nuvedamos keliais mažesnio diametro tinklais, kurie driekėsi vidiniais kiemais, šoninėmis gatvėmis, per žmonių sklypus, dėl to daug metų turime problemų su jų eksploatavimu ir remontu. Nuotekos lyg ir surenkamos, tačiau jų kiekiui augant nėra techninių galimybių esamų tinklų plėsti, pritaikyti naujų poreikių tenkinimui. Tik laiko klausimas, kada senieji nerekonstruoti tinklai būtų nebepajėgūs priimti padidėjusio nuotekų kiekio, sugriūtų ir tada vanduo pradėtų plauti gruntą, ardyti gatves, turėtume daugybę problemų“, – neabejoja A. Ronkus.
Naujos lietaus nuotekų trasos statybos darbai kainuos apie 497 tūkst. eurų Savivaldybės biudžeto lėšų, juos planuojama baigti per 5 mėn. Darbus atlieka Šilutės UAB „Terebro“. Sutartis turi baigtis gruodžio 5 d. „Paprastai tokių projektų vengiama, nes inžinerinė infrastruktūra labai brangi, o jos nesimato. Tad investuojami didžiuliai pinigai, o gyventojams nėra, ką parodyti, nes viskas po žeme. Ši Taryba ir Administracija ėmėsi ryžtingų sprendimų“, – džiaugiasi Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.
Tik pradžia
Deja, gyventojams vykdant šį projektą kantrybės dar tikrai prireiks. Mat kol kas visų nepatogumų tik pradžia. „Statybos darbai tęsis iki sankryžos prie teismo. Kažkuriuo metu bus uždaryta ir Kvietinių g., ir J. Basanavičiaus g. Yra Automobilių kelių direkcijos leidimas rangovui tai padaryti. Tačiau Saugaus eismo komisijoje nuspręsta, kad Kvietinių g. ir Klaipėdos g. sankryža galės būti uždaryta tik tada, kai bus atidaryta J. Basanavičiaus ir Tilto g. sankryža. Tai reiškia, kad užtikrinsime eismą. Gal ir nebus patogus, bet tikrai įmanomas eismas“, – dėstė A. Ronkus.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius A. Bogdanovas teigė, jog rangovo darbo tempai yra neblogi. „Manome, kad eismą Tilto g. bus galima atkurti dar šį mėnesį (jei nepasipils lietūs ir neužsitęs rangovo darbai). Pagrindai paruošti, reikia supilti šalčiui atsparų sluoksnį, skaldą, tuomet būtų galima atnaujinti eismą gyventojų patogumui. Pusė kelio kurį laiką būtų asfaltuota, pusė – skaldos pagrindo. Galbūt ir nepavyks išvengti dulkių, nepatogumų, tačiau susisiekimas pagerės. Minijos šlaite gyvenantys gargždiškiai privačiuose namuose ir dabar gali išvažiuoti, yra speciali nuovaža“, – aiškino A. Bogdanovas ir A. Ronkus.
Terminas ilgėja – rangovo piniginė plonėja
Administracijos direktorius A. Bogdanovas šypsodamasis sakė, kad prižiūrėti šio rangovo darbus labai paprasta, tereikia atsidaryti Savivaldybės administracijos pastato langą. Gyventojai neretai yra klaidingai įsitikinę, kad rangovas krapšto nosį ir nieko nedaro. „Rangovas už kiekvieną dieną moka Automobilių kelių direkcijai mokestį dėl uždaryto kelio. Tai reiškia, kuo terminas ilgesnis, tuo rangovui skaudžiau per piniginę“, – vaizdžiai paaiškino Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas.
Šio projekto rangovas tik atkurs kelio dangą. Šiuo metu, kaip minėta, vykdomos lietaus nuotekų tinklo statybos, o kelio rekonstrukcija numatoma jau kitu projektu.
Prieš akis – rekonstrukcija
Administracijos direktorius A. Bogdanovas informavo, kad su Automobilių kelių direkcija buvo pasirašytos 8 sutartys, viena iš jų – dėl Tilto g. rekonstrukcijos, įrengiant dviračių ir pėsčiųjų takus. Tai regioninis kelias, tačiau Tilto g. rekonstrukcija taip pat vyks ne tik prižiūrint Klaipėdos rajono savivaldybei, bet ir su jos finansiniu prisidėjimu. Savivaldybė įrengs šaligatvius, dviračių takus iki tilto, o Automobilių kelių direkcija šią infrastruktūrą turėtų pratęsti iki Gargždų piliakalnio.
„Šiemet tikrai gausime statybos leidimą. Patys pirkome projektavimą, o Automobilių kelių direkcija pirks rangą keliui įrengti. Pagal sutartį su Automobilių kelių direkcija kitąmet yra numatyta rekonstruoti Tilto g.“, – džiugiomis naujienomis dalijosi A. Bogdanovas.
Jau dabar aišku, kad rekonstruojant gatvę reikės pašalinti sugedusius medžius. Ekspertinis vertinimas jau atliktas, Automobilių kelių direkcija turi pasirūpinti medžių pašalinimu ir užtikrinti gyventojų saugumą, juolab kad praėjusiais metais viena liepa jau buvo užvirtusi ir užtvėrusi kelią į namus Tilto g. gyventojams.
KOMENTARAS
- UAB „Terebro“ vadovas Tomas KARALEVIČIUS: „Gargždų Tilto g. darbai vyksta pagal grafiką: neatsiliekame, darbuotojų pakanka. Jei oro sąlygos leis, eismą Tilto g. atnaujinsime dar šį mėnesį, tačiau 100 proc. nenorime žadėti, nes, kaip minėta, neaišku, kokie bus orai. Iš savo pusės padarysime, ką galime.“
Agnė ADOMAITĖ
Aut. nuotr.