Dėl automobilių Karklėje kertami medžiai
Karklėje, ties žymiuoju Olando Kepurės skardžiu, šiuo metu rengiama nauja automobilių stovėjimo aikštelė. Jos poreikis buvo ilgametis, mat automobilių kolonos driekdavosi tiesiog šalikelėje. Tačiau rangovams pradėjus statybos darbus, klausimus ėmė kelti gamtos mylėtojai. Jiems išgąstį įvarė krūvos iškirstų pušų ir eglių.
Teko atlaisvinti plotą
Pajūrio regioninio parko direkcija socialiniame tinkle išplatino pranešimą, kad medžių kirtimo darbai vykdomi planuotai. „Olando Kepurės kraštovaizdžio draustinyje šiuo metu pradėjo vykti automobilių parkavimo aikštelės įrengimo darbai. Siekiant sudaryti sąlygas žmonėms patogiai aplankyti gamtos paveldo objektą – vienintelį 22 m aukščio pajūrio skardį, vadinamą Olando Kepure, Klaipėdos rajono savivaldybės administracija pradėjo vykdyti 2007 metais patvirtintą detalųjį planą ir rengia numatytą automobilių parkavimo aikštelę savaime susiformavusios šalikelės aikštelės vietoje. Tam, kad ji atitiktų reikalavimus, negali būti įrengiama šalikelėje, o turi būti atitraukta nuo kelio bent 5 m. Todėl iškilo būtinybė iškirsti eilę pušų. Įgyvendinus projektą bus įrengta aikštelė automobiliams. Už iškertamus medžius sumokėtas valstybei nustatytas mokestis. Projekto užsakovas – Klaipėdos rajono savivaldybė, projektas suderintas su Kretingos miškų urėdija“, – dėstoma pranešime.
Aikštelės Karklėje įrengimas kainuos 95 754 Eur. Rangos darbus jau atlieka UAB „Žemkasa“, o projektą visiškai finansuoja Savivaldybė. Naujutėlaitėje aikštelėje automobilius statyti bus galima dar šiemet – darbus planuojama baigti iki gruodžio 1 d.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Karbauskas „Bangai“ patvirtino, kad medžius kirsti reikėjo neišvengiamai. Anot jo, ilgesnių derybų prireikė su Kretingos miškų urėdijos atstovais, tačiau galiausiai leidimas medžiams šalinti buvo gautas. Už kiekvieną nukirstą medį sumokėtas valstybės nustatytas įkainis.
Mokestis – į biudžetą
Aikštelei skirtas 0,2269 ha plotas buvo apaugęs eglėmis ir retomis pušimis. Jas iškirtus, šioje vietoje atsiras 23 vietos lengviesiems automobiliams, dvi automobilių vietos neįgaliesiems ir viena autobusui sustoti. Aikštelės plotis – 8 m, ilgis – 145 m. Bendras aikštelės su asfaltbetonio danga plotas bus 1 395 m². Dėl to iškirsti reikėjo 102 medžius ir išrauti kelmus.
Savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vyriausioji specialistė Jurgita Tamošauskienė patikslino, kad leidimą želdiniams kirsti Savivaldybė išdavė tik Želdynų ir želdinių apsaugos ir priežiūros komisijai nustačius medžių atkuriamąją vertę. Ji siekė 4 860 Eur. Šią sumą Savivaldybei turėjo sumokėti rangovai – tai įprasta praktika. Vyriausioji specialistė taip pat paaiškino, kad sumokėti reikėjo ne už visus medžius, o tik už tuos, kurių diametras 1,30 m aukštyje siekė 20 cm. Vienas eglių ir pušų skersmens centimetras vertinamas 6 Eur. Taigi, pavyzdžiui, 20 cm skersmens medis įkainojamas 120 Eur.
Tiesa, automobilių statymu Karklėje susidomėjo ir daugiau projektuotojų Lietuvoje. Administracijos direktorius S. Karbauskas „Bangai“ teigė, kad Savivaldybė sulaukė vienos įmonės pasiūlymo įrengti automobilių stovėjimo aikštelės antrąjį aukštą. Esą būtent šioje Karklės kelio atkarpoje toks sprendimas būtų įmanomas. „Paprašėme pateikti pasiūlymą. Pažiūrėsime, kiek tai kainuotų“, – užsiminė jis.