Europos vartotojų centras – Gargždų miesto šventėje
Šeštadienį, birželio 3 d., Europos vartotojų centro (EVC) specialistų komanda Gargždų miesto šventėje kviečia užsukti į informacinę EVC palapinę, kuri įsikurs prie Kultūros centro nuo 10 iki 16 val. Kaip visuomet čia lauks žaidimai, dovanos ir, žinoma, – naudingos konsultacijos gargždiškiams bei miesto svečiams.
Kokią pagalbą Europos vartotojų centras gali suteikti pirkėjams, klientams, kalbamės su minėto Centro direktoriumi Tomu KYBARTU.
– Kokia yra Europos vartotojų centro misija Lietuvoje?
– Europos vartotojų centras Lietuvoje, priklausantis ECC-Net tinklui, veikia nuo 2005 m. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Vartotojams pagalba teikiama nemokamai.
– Žmonės, gavę nekokybišką prekę ar paslaugą, neretai numoja ranka- ką jau čia bepadarysi! Tačiau juk yra galimybių apginti savo teises?
-Europos vartotojų centras gali padėti, jei keliaudami arba pirkdami Europos Sąjungoje susidūrėte su problemomis – pavyzdžiui, internetu užsakytas daiktas pasirodė nekokybiškas, negavote kompensacijos už atšauktą skrydį, nežinote, kaip elgtis dingus bagažui ir pan.
Tokiais atvejais būtina pasitarti su EVC specialistais kaip apginti savo vartotojo teises ir nepatirti nuostolių.
Centre teikiama nemokama, bet tikrai efektyvi pagalba – 2016 m. net 63 proc. skundus pateikusių vartotojų padedant Centro specialistams sėkmingai išsprendė savo problemas: jiems buvo grąžintos neteisingai nuskaičiuotos lėšos, išmokėtos kompensacijos, panaikintos sąskaitos už neužsakytas prekes, pardavėjai/paslaugų teikėjai įvykdė prisiimtus įsipareigojimus. Vartotojams pavyko atgauti daugiau nei 64 tūkst. eurų.
– Kokias veiklos formas naudoja Centro specialistai?
– Europos vartotojų centro specialistai ne tik padeda vartotojams, bet ir aktyviai skleidžia informaciją apie Centro paslaugas – organizuoja paskaitas mokyklose, gimnazijose, aukštosiose mokyklose bei bibliotekose, keliauja po Lietuvą su informacine palapine. Vartotojų nuomone, ypač patogu, kai tiesiogiai pasikonsultuoti rūpimais klausimais galima savam mieste, įvairių renginių metu.
– Pailiustruokite, kiek žmonių yra sulaukę pagalbos, kurios sritys yra opiausios vartotojams?
– Per 10 metų visos ECC-Net tinklo organizacijos turėjo daugiau nei 650 000 tiesioginių kontaktų su vartotojais visoje Europoje! Pagalba suteikta daugiau nei 300 000 vartotojų. Svarbu, kad net 2/3 vartotojų ir verslininkų ginčų ECC-Net organizacijoms pavyko išspręsti taikiai. Daugiausiai skundų sulaukiančios sritys: prekyba internetu, prekių pardavimas ir garantijos, keleivių teisės, elektroninė prekyba, nesąžininga komercinė veikla. Per 10 metų ECC-Net išsprendė beveik 50 000 vartotojų skundų, susijusių su prekyba internetu, apie 20 000 skundų dėl nesąžiningos komercinės praktikos, 8000 skundų – dėl automobilių nuomos.
– Ačiū už naudingą pokalbį.
Kalbėjosi Reda MILVYDIENĖ