Festivalio „Klaipėdos muzikos pavasario“ pradžią skelbia Klaipėdos kamerinio orkestro ir italų smuiko virtuozo Enrico Onofri koncertas

Šeštadienį uostamiestis pasitiks sugrįžtantį seniausią Lietuvoje klasikinės muzikos festivalį „Klaipėdos muzikos pavasaris“. 48-ąjį kartą vyksiančio festivalio atidarymo koncerte Klaipėdos kamerinis orkestras, vedamas meno vadovo Mindaugo Bačkaus, muzikuos su vienu tituluočiausių ir labiausiai vertinamų baroko muzikos interpretatorių, pripažintu italų smuikininku ir dirigentu Enrico Onofri. Į pirmąjį festivalio koncertą klausytojai kviečiami balandžio 1 dieną 18.30 valandą Klaipėdos koncertų salėje (KKS).

Programoje – žymiausi muzikos šedevrai

Dirigentas E. Onofri pasakojo, kad būsima programa – tai kelionė per šimtmečius, tyrinėjant kūrinius, kuriuose kontrapunktas (technika, kai savarankiškos melodijos muzikos kūrinyje sukeičiamos vietomis, pradedamos ne vienu metu, apverčiamos ir kita) yra muzikos kalba intensyviausiems jausmams išreikšti.

„Ši programa yra ypatinga, nes atskleidžia, kaip muzikos kūrinio rašymo procesas, paremtas griežtomis matematinėmis taisyklėmis, stebėtinai stipriai atskleidžia kompozitorių aistras nuo pačių intymiausių iki galingiausių. Tai – Bachas, Mozartas ir Haydnas, perrašę styginių instrumentams garsiąsias barokines Bacho fugas. Ir Mendelssohnas, kuris buvo didelis Bacho gerbėjas, parašęs aistringų ankstyvojo romantizmo kūrinių, paremtų kontrapunkto technika“, – koncerto programą atskleidžia E. Onofri.

Koncerte klausytojai išgirs platesnį muzikos stilių spektrą nuo baroko iki romantizmo. Skambės Johanno Sebastiano Bacho, Gregoro Josepho Wernerio, Franzo Josepho Haydno, Wolfgango Amadeuso Mozarto ir Felixo Mendelssohno kūriniai styginių orkestrui. Viena iš būsimos programos intrigų – W. A. Mozarto sukurtos penkių J. S. Bacho fugų iš „Gerai temperuoto klavyro“ aranžuotės styginiams.

„Niekas taip nesujaudina kaip sudėtingas kontrapunktas. Bacho, Mozarto, Beethoveno kūrybą su praeitimi sieja kontrapunktas ir kitos panašios renesanso ir baroko technikos. Šie kompozitoriai parašė emociškai stiprius šedevrus“, – pasakojo E. Onofri.

Baroko muzikos entuziastas

Tiek koncertuodamas kaip smuikininkas solistas, tiek diriguodamas orkestrams, E. Onofri kuria savo atlikėjišką braižą remdamasis žiniomis, kurių semiasi studijuodamas XVII–XX amžiau muzikos repertuarą ir istorines atlikimo praktikas. Tai jį įkvepia naujoms idėjoms ir interpretacijos pateikimo formoms. Daugybėje kompaktinių plokštelių užfiksuoti jo atliekamos senosios muzikos įrašai buvo įvertinti prestižiniais tarptautiniais apdovanojimais.

E. Onofri yra Parmos Arturo Toscanini filharmonijos orkestro vyriausiasis dirigentas, Eizenštato Josepho Haydno filharmonijos orkestro pagrindinis kviestinis dirigentas, Overnė nacionalinio orkestro ir Miuncheno kamerinio orkestro asocijuotas dirigentas, taip pat orkestro „Academia Montis Regalis“ muzikos vadovas ir dirigentas. Įkūrė ir vadovauja senosios muzikos ansambliui „Imaginarium“. E. Onofri pasirodė žymiausiose pasaulio salėse, tarp jų – Vienos „Musikverein“ ir „Konzerthaus“, Zalcburgo „Mozarteum“, Berlyno filharmonijos ir „Unter den Linden Opera“, Niujorko „Carnegie Hall“ ir „Lincoln Center“ ir kitur.

Pirmoji Klaipėdos kamerinio orkestro pažintis su E. Onofri įvyko 2019 metų rudenį ir ją vainikavo programa, skirta italų kompozitoriaus Antonio Vivaldi kūrybai.

Į Klaipėdos kamerinio orkestro ir pripažinto italų smuikininko, dirigento E. Onofri koncertą klausytojai kviečiami balandžio 1 d. 18.30 val. KKS.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content