Gargždiškio skulptoriaus paroda „Pusiaukelė“
Balandžio 19 d. 18 val. Klaipėdoje, Prano Domšaičio galerijoje, vyks žymaus skulptoriaus, gargždiškio Algirdo Boso parodos „Pusiaukelė“ atidarymas. Paroda yra apie žiūrėjimą ir skulptūros supratimą.
Permąstoma laiko sąvoka, pasirinkti arba galimi sprendimai, dvejonės, būvis viduryje tam tikros atkarpos ar proceso. Parodą sudaro skulptūros ir eskizai, sukurti 1975–2024 m. laikotarpiu, bei fotografijos, dokumentuojančios monumentus viešosiose erdvėse.
Skulptorius Algirdas Bosas (g. 1943) penkias dešimtis apimančioje kūryboje – nuoseklus. Pasak dailėtyrininkės Elonos Lubytės, jam būdingas poromantinis požiūris į gamtą, universalią žmogaus prigimtį bei istorinę atmintį. Kūriniuose savitai skleidžiasi modernistinė ir postmodernistinė plastinė raiška. Bene svarbiausi čia veikiantys elementai yra mastelis, forma bei objekto santykis su aplinka. Juntamas jausmingas temperamentas ir plastinis įtaigumas, praeities ir dabarties vertybių darna. Išsiskiria stilizuota forma, raiškia plastika, abstraktūs siluetai derinami su smulkiomis grafinėmis detalėmis.
Parodoje eksponuojamos skulptūros, priklausančios menininkui, Lietuvos nacionaliniam dailės muziejui bei privatiems asmenims. Žvelgdamas retrospektyviai nuo 1975-aisiais sukurto „Laukimo“ (pirmasis kūrinys atsikėlus į Klaipėdą) iki šių dienų („Branda“ 2020, „Riba“ 2023, „Lietaus bokštas“ 2023, „Fikcija“ 2024, „Vienis“ 2024) A. Bosas nuosekliai vysto savo kūrybinę raišką. Žmogaus kūno fragmentas (dažnai galva, rankos, torsas) jungiamas su asociatyvia daiktiškąja aplinka, būdingas praeities ir dabarties susipynimas. Tą jungtį pratęsia bei iliustruoja ir kūrinių pavadinimai „Branda“, „Perlas“, „Pusiaukelė“, „Ryšys“, „Kaita“ ir pan.
Paroda „Pusiaukelė“ vyks iki rugsėjo 1 d.
Pagal pranešimą spaudai