Gargždų autobusų stotis jau be stogo

Nuo 1967 metų Gargždų riboženkliu buvusi autobusų stotis iki šiol tarsi simbolizavo sovietinės architektūros epochą. Pagal anuomečius standartus buvusi šiuolaikiška ir patogi keleiviams stotis pastaraisiais dešimtmečiais prarado savo patrauklumą, o kai kurie jos statiniai net pradėjo kelti pavojų ir žmonėms, ir autobusams. Penktadienį Gargždų autobusų stotis sulaukė griovėjų. Deja, galinga technika nebuvo modernizacijos ženklas. Kol kas nugriautas tik kyšantis stogelis, mat po juo nebetelpa šiuolaikiški autobusai.

Ryte apie 9 val. prie stoties išsirikiavusią techniką smalsiais žvilgsniais vertino būrys žiūrovų. Aptvėrus pastato prieigas „Stop“ juosta, prie jo sustoti negalėjo ir pravažiuojantys autobusai.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas Audrius Kampas informavo, kad neseniai vykusiame UAB „Stotis“ valdybos posėdyje buvo pasiūlyta nugriauti stogelį. Esą po juo netelpa modernūs autobusai. Įmonės direktorius Modestas Grumblys „Bangai“ patvirtino, kad prieš 48 metus statytas stogas išties nebeatlieka savo funkcijos. „Autobusai didesni ir po juo nebevažiuoja, o žmonės kelionės gali laukti vidaus patalpose. Be to, metų pradžioje įvyko incidentas, kai dalis tinko vos neužkrito ant žmonių“, – sakė direktorius.

Griovimo darbai truko apie pusdienį. Jie atsiėjo 1 100 Eur be pridėtinės vertės mokesčio. M. Grumblys stebėjosi, kad kai kurios įmonės tokį pat darbą atlikti siūlėsi 3–4 kartus brangiau. Didelių išlaidų „Stotis“ negali sau leisti, mat pavasarį planuojamas rimtesnis kosmetinis remontas. Valdybai bus siūloma investuoti į naujas trinkeles, reikėtų perdažyti ir patį pastatą. „Puošiame“, – ironizavo M. Grumblys. Anot jo, bent minimaliai investuoti į gražesnę stotį leidžia padidėjusios pajamos – padidinus pravažiuojančių autobusų įkainį, „Stotis“ ėmė dirbti pelningai.

Daug metų apie naujos stoties statybas tik kalbama, bet realių darbų nevyksta. Priminsime, kad 51 proc. „Stoties“ akcijų valdo Klaipėdos rajono savivaldybė. Kitas didysis akcininkas – UAB „Plungupė“, kuriai vadovauja M. Grumblys. Pastaroji įmonė Savivaldybei buvo siūliusi stotį modernizuoti ir šalia pastatyti prekybos centrą. Tačiau, anot direktoriaus, į šį pasiūlymą buvo žiūrima nepatikliai. Ir „Bangoje“ ne kartą rašyta, kad Savivaldybės politikai baiminosi, jog perdavus stoties valdymą į privačias rankas, gali nelikti stoties funkcijos. Verslininkai iš tokių įtarimų tik juokėsi, mat keleivių srautas esą būtų garantavęs pirkėjus. „Savivaldybė į mus žiūrėjo nepatikliai, nes nežinojo, kad „Plungupės“ akcininkas yra „Baltisches Haus“, kurie valdo apie 50 prekybos centrų. Kai sužinojo, investicijos mūsų jau nebedomino. Dabar norime parduoti „Stoties“ akcijas“, – atvirai sakė M. Grumblys. Toks verslininkų sprendimas nuostabos nekelia – kol politikai stumdėsi, greta iškilo ne tik „Maximos“, bet ir „Norfos“ prekybos centras.

Savivaldybės prašymus statybininkai itin saugojo pastato „vizitinę kortelę“ – užrašą „Gargždų autobusų stotis“. Jį ketinama atnaujinti ir pakabinti ant pastato.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių