ISM rektorius: ten, kur pučia stiprūs studijų vėjai, diplomai taip pat stipresni
ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektorius Dalius Misiūnas teigia, kad koncentracija į aukštesnės pridėtinės vertės ekonomines veiklas duoda naudą šalies ekonominei plėtrai ir konkurencingumo augimui.
Pasak jo, šiandien studijų kokybė yra sėkmingos aukštosios mokyklos veikimo pagrindas. Tai padeda pritraukti gabiausius studentus, aukščiausio lygio dėstytojus ir mokslininkus, laimėti finansavimą moksliniams tyrimams bei užsitikrinti darbdavių paramą. Studijų kokybė lemia universiteto reputaciją ir studentų konkurencingumą darbo rinkoje.
ISM rektorius papildo, kad aukštos pridėtinės vertės ekonomika yra paremta protais, o ne pigia darbo jėga, todėl sėkmingos bus tos šalys, kurios turės ne tik aukštą kvalifikaciją (realią, o ne formalią) turinčius, bet ir kūrybiškus, kritiškai mąstančius žmones.
Vienas pirmųjų, išbandžiusių mainų programą
Alytuje užaugusį D. Misiūną jau mokykloje domino inžinerija, todėl jis pasirinko elektros inžinerijos studijas Kauno technologijos universitete (KTU). Vėliau mokslus tęsė Lundo universitete Švedijoje, kur įgijo mokslo daktaro laipsnį.
„Studijuoti į užsienį išvykau 1999 m., tuomet buvau vienas pirmųjų „Erasmus+“ mainų programos dalyvių Lietuvoje. Imponavo studijų kokybė, tarptautiškumas ir žmonės, kuriuos sutikau universitete“, – dalijasi ISM rektorius.
Jis pasakoja, kad savo doktorantūros darbe nagrinėjo labai praktišką problemą – kaip sumažinti nuostolius vandens tiekimo tinkluose. Vėliau sekė karjera konsultacijų versle, daugiau nei dešimtmetį vadovavo verslo įmonėms, kol galiausiai prieš penkerius metus tapo ISM rektoriumi.
„Moksliniai tyrimai mane sudomino tuo, kad suteikė galimybę nuolatos plėsti savo žinių ribas ir ieškoti naujų, neatrastų dalykų. Be to, mokslo bendruomenė yra labai tarptautiška, o buvimas jos dalimi leidžia pažinti pasaulį ir jo žmones. Galiausiai, džiaugsmas ir pasitenkinimas pasiektais rezultatais su kaupu atperka visą įdėtą darbą“, – sako D. Misiūnas.
Jis pasakoja, kad iššūkių, susijusių su studijomis ir moksliniais tyrimais, buvo įvairių. Vienas jų –išvykus į mainų programą Švedijoje ir renkantis dalykus, kuriuos studijuos. Dėl galimybės įgyti patirties norėjo pasiimti kuo daugiau, todėl pasirinko magistro programos dalykus, nors tuo metu studijavo bakalauro ketvirtame kurse.
Dėl tokio pasirinkimo teko ne tik prisitaikyti prie studijų anglų kalba, bet dar ir „pasistiebti“ iki dėstomų dalykų lygio. ISM rektorius dalijasi, kad sunkiausiam egzaminui jis ruošėsi ištisomis naktimis dvi savaites.
„Visgi, nesigailėjau, nes įgijau ypač vertingų žinių ir unikalios patirties. Nors ir galėjau rinktis lengvesnį kelią, visiškai nesigailiu dėl savo pasirinkimo. Juk galų gale konkuruojame tik su savimi, siekdami tapti geresniais“, – sako D. Misiūnas.
Studijų kokybei – ypatingas reiklumas
Šiandien ISM rektorius teigia, kad aukštosios mokyklos veiklos esmė – stipri bendruomenė: studentai, dėstytojai, administracijos darbuotojai, alumnai, partneriai.
„Stipri aukštoji mokykla sistemingai peržiūri ir atnaujina savo studijų programas, nuolat tobulina dėstymo metodus, siekia atliepti ateities darbo rinkos poreikius, padeda studentams planuoti karjerą, vykdo mokslinius tyrimus ir kuria tvarų pokytį visuomenėje“, – dalijasi jis.
Taip pat stipriausių studentų ir dėstytojų pritraukimas, glaudus bendradarbiavimas su verslais, darbdaviais ir kitais partneriais bei technologijų įsisavinimas – tai aukštos studijų kokybės pagrindas.
„Aukšta studijų kokybė prasideda nuo bekompromisio paties universiteto požiūrio į kokybę ir ypatingo reiklumo jai. Kokybiškų studijų turinys įtraukia naujausias mokslo žinias, yra keliantis iššūkius, skatinantis kūrybinį ir kritinį mąstymą, orientuotas į visapusišką išsilavinimą. Studijų turinys yra dėstomas savo srities profesionalų, gebančių aiškiai ir įtraukiančiai perteikti mokslo žinias“, – sako D. Misiūnas.
Pašnekovas papildo, kad tarptautinės akreditacijos, tokios kaip QUIS, AACSB, FIBAA ar AMBA, verslo mokykloms – pripažinimo ženklas ir įrodymas, kad universitetas atitinka griežtus tarptautinius standartus, garantuojančius aukščiausią studijų kokybę.
ISM rektorius pabrėžia, kad aukšta studijų kokybė apima ir skaidrią atrankos bei vertinimo sistemą, leidžiančią užtikrinti motyvaciją ir akademinį pasirengimą studijoms.
Aukšta studijų kokybė – kelias į karjeros sėkmę
D. Misiūnas teigia, kad aukštą studijų kokybę užtikrina universiteto požiūris į ją. Aukštoji mokykla turi turėti tikslą pasiekti aukštus mokymosi rezultatus, laikytis aukštų kokybės standartų ir nuolatos tobulinti savo veiklą, atsižvelgiant į ateities poreikius bei naujausių technologijų siūlomas galimybes.
Pasak ISM rektoriaus, aukštoji mokykla privalo padėti studentui puoselėti, stiprinti ir įtvirtinti mokymosi visą gyvenimą požiūrį ir gebėjimus, nepriklausomai nuo to, kurioje srityje vykdomos studijos.
„Aukštosios mokyklos turi rengti žmones, gebančius mokytis visą gyvenimą ir pasirengusius sėkmingai karjerai. Tiesa, ne studijų programos pavadinimas, o jos kokybė yra tai, kas lemia mokymosi rezultatų skirtumą. Studijų kokybė lemia įgytas žinias ir kompetencijas, nuo kurių priklauso studento karjeros sėkmė“, – pabrėžia jis.
ISM rektorius dalijasi, kad išsipildžiusiai karjerai ypač svarbus sėkmingas startas. Stiprus universitetas sukuria prielaidas sėkmingam startui dėl kokybiškų studijų, geros reputacijos tarp darbdavių ir galimybių studijų metu bendrauti su verslais bei atlikti praktikas gerose įmonėse. Ne mažiau svarbus kartu studijuojančių ir alumnų kontaktų tinklas, suteikiantis išskirtines galimybes.
„Būsimiems studentams siūlau pagalvoti apie tai, kad bakalauro studijas dažniausiai renkamės vieną kartą gyvenime, tačiau labai dažnai jos tampa visos profesinės karjeros pagrindu. Todėl verta rinktis atsakingai ir į studijas žiūrėti kaip į ilgalaikę investiciją“, – sako jis.
Anot D. Misiūno, visapusiškas studentų asmenybės, profesionalumo ugdymas, mokslinių tyrimų svarbos suvokimas, orientacija į etiką, tvarius pokyčius visuomenėje ir ekonomikoje bei technologijų svarbą – tai esminiai universitetų uždaviniai.
„Dėstymo kokybės gerinimas, studentų praktinių įgūdžių ugdymas, verslumo skatinimas, tarpdalykinių, į problemos sprendimą orientuotų metodų taikymas, orientacija į ateities kompetencijas, įgūdžius bei siekis nuolatinio atsinaujinimo yra tai, kur link turėtų judėti aukštosios mokyklos“, – teigia pašnekovas.
ISM rektorius D. Misiūnas dalijasi, kad Lietuvos universitetai turėtų lygiuotis į geriausią tarptautinį standartą, neapsiribojant nacionaliniu vertinimu. Dėl šios priežasties bet kokių išlygų kokybės atžvilgiu, tokių kaip stojamojo balo kartelės mažinimas, turėtų būti griežtai vengiama.