Klaipėdos koncertų salėje muzikinį dialogą ves V. Tarasovas ir V. Paukštelis

Klaipėdos koncertų salės scenoje susitinka du pripažinti menininkai – Vladimiras Tarasovas (mušamieji) ir Viktoras Paukštelis (fortepijonas). Baroko genijų muzika ir džiazo improvizacijos skambės spalio 13 d., 18.30 val., koncertinėje programoje „Improvizacija baroko tema“.

Vladimir Tarasov, Ziga Koritnik nuotr.

Vladimiras Tarasovas – vienas Lietuvos džiazo mokyklos pradininkų, už tai apdovanotas Lietuvos nacionaline kultūros ir meno premija. Tai pasaulinio garso būgnininkas, išradingas perkusininkas, kompozitorius bei vizualiojo meno kūrėjas. Jis valdo daugybę muzikos stilių, tačiau pagrindiniai jo interesai – laisvasis džiazas ir improvizacinė muzika. Su trio GTČ (V. Genelinas, V. Tarasovas, V. Čekasinas), kitais muzikantais, orkestrais bei solo V. Tarasovas įrašė ir išleido daugiau nei 100 plokštelių ir kompaktinių diskų. Jį galima pristatyti ir kaip kompozitorių – kuria solines kompozicijas, muziką kino filmams, dramos ir šokio spektakliams. V. Tarasovas kuria vizualiojo meno bei tarpžanrinius projektus, rengia performansus, instaliacijas, solinius rečitalius. Jo vaizdo ir garso instaliacija „Pirmoji upė“ bei solinis būgnų rečitalis 2007 metais buvo pristatyti ir Klaipėdos koncertų salės festivalio „Permainų muzika“ klausytojams.

Viktoras Paukštelis

Aukščiausios klasės ritmo pojūtis, nuoširdus, tvirtas ir uždegantis muzikavimas – štai, kas atkreipė spaudos dėmesį į Viktorą Paukštelį po koncerto Niujorko „Carnegie Hall“. Atlikėjas aktyviai koncertuoja Lietuvoje, JAV, Prancūzijoje, Vokietijoje, Skandinavijos šalyse, dalyvauja Lietuvos ir tarptautiniuose festivaliuose. Išleido ne vieną kompaktinę plokštelę, kuriose – J. S. Bacho, F. Liszto, C. Debussy ir kitų kompozitorių muzika.

Skirtingų kartų atstovus Vladimirą Tarasovą ir Viktorą Paukštelį sieja ne tik bendri muzikiniai interesai. Abu kūrėjai yra ir vizualaus meno atstovai, rengia parodas. V. Paukštelis neretai savo tapybą pristato atlikdamas muziką ir taip vienu metu jungia abu savo talentus – ekspresijos ir dinamikos kupinus tapybos darbus demonstruoja skambant baroko ir romantizmo kompozitorių kūriniams.

Baroko ir šiuolaikinės improvizacijos dialogui pagrindą padės Johanno Sebastiano Bacho, Jeano Philippe‘o Rameau, Domenico Scarlatti muzika, kurią V. Paukštelis atliks fortepijonu, o meistriškai perkusiją valdantis V. Tarasovas apipins improvizaciniais elementais. Vis dėlto, tai nėra atsitiktinis skirtingų tradicijų derinys – galbūt pažiūrėjus giliau pamatysime daugiau panašumų, nei skirtumų?

Ne paslaptis, kad baroko muzika kai kuriais bruožais artima šiuolaikinei improvizacijai: ji taip pat dažnai yra pagrįsta bosine linija, melodinė kūrinio linija vystoma pagražinimais, melizmomis, o jų atlikimo kokybė ir originalumas priklauso nuo atlikėjo meistrystės. Kitaip sakant, baroko epochos kompozitorius suteikdavo žymiai didesnę laisvę atlikėjui nei, pavyzdžiui, klasicizmo ar romantizmo laikais, kai šis buvo stipriau pririštas prie natų, tempinių bei dinaminių nuorodų. Tad barokas ir XXI a. improvizacinis džiazas yra panašūs savo prigimtimi ir būtent dėl to įdomūs V. Paukšteliui ir V. Tarasovui kaip muzikinio junginio elementai.

Klaipėdos koncertų salės informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių