Skip to content

Klaipėdos rajonui – pagyrimas už edukacines erdves švietimo įstaigose

Kūrybiškos laisvalaikio zonos taip pat padėjo veiviržėniškiams pelnyti komisijos palankumą.

Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija ir Gargždų vaikų ir jaunimo centras – Lietuvos švietimo įstaigų edukacinių erdvių konkurso nugalėtojos, patekusios į geriausiųjų trisdešimtuką iš daugiau kaip 100 finalininkų.
Neabejojama, kad švietimo įstaigos aplinka gali būti ne tik graži ir estetiška, bet ir ugdanti, lavinanti vaikus nuo mažų dienų. Medžiai, gėlės, muzikos instrumentai, net negyvosios gamtos objektai mokyklos aplinkoje papildo ir įtvirtina klasėse ar grupėse gautas žinias.


Šių metų atradimas
Šį konkursą kas dvejus metus inicijuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Šio centro atstovas Almantas Kulbis, Lietuvos televizijos paklaustas, kuris Lietuvos regionas labiausiai išsiskyrė, atsakė, jog stipriai pasirodė Klaipėdos rajonas, pavyzdžiui, Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija yra šių metų atradimas.
Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijos pavaduotoja ugdymui Jurgita Rudienė svarsto, jog komisijai labiausiai patiko tai, kad Veiviržėnų gimnazija, pavadinta Nepriklausomybės Akto signataro Jurgio Šaulio vardu, skiria daug dėmesio šios asmenybės įamžinimui. „Su J. Šauliu supažindinama ne tik per istorijos pamokas, tačiau identitetas formuojamas nuo mažų dienų. Juolab kad yra ir gimnazijos muziejus. Pasidžiaugta, kad atnaujintos erdvės skaitykloje, kūrybiškai suformuotos laisvalaikio erdvės: yra ir judresnių žaidimų, ir ramių vietų, kur galima pailsėti“, – pasakojo J. Rudienė. Lauko erdvėse taip pat nestinga originalumo. Pavyzdžiui, pasodinta vaiskrūmių, kurių pavadinimai ant akmenukų užrašyti lotynų kalba. Taip pat yra tabalai – tai mušamasis lietuvių liaudies muzikos instrumentas iš pakabintų lentelių. Tokiu būdu leisdami laisvą laiką lauke mokiniai ir žaidžia, ir kartu mokosi. „Edukacinių erdvių plėtojimas – visos bendruomenės nuopelnas“, – neabejoja J. Rudienė.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė prie Veiviržėnuose esančio senovinio muzikos instrumento – tabalų.

Kopijavimui tabu
Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centro direktorės pavaduotoja Jūratė Jocienė „Bangai“ sakė, jog pirmiausia dėmesį skiria tam, kad išnaudotų centro vietos privalumus: „Esame įsikūrę šalia parko, pirmieji pavasarį išgirstame paukščius, pamatome gėles, todėl stengiamės puoselėti tą gamtos alsavimą šalia mūsų. Pabrėžiame savo natūralumą, gyvenimą vienybėje su gamta.“
Vos tik įėjus į pastatą, dėmesys krypsta į originalius, kūrybiškus vaikų darbus. „Visada akcentuojame, kad svarbu ne kopijuoti, o kurti, ieškoti savo matymo. Kol vieni džiaugiasi jau tradicinėmis sapnų gaudyklėmis, mes turime ir vaivorykščių gaudyklę, sukurtą centro lankytojos. Trečiojo aukšto koridoriuje kabanti vaivorykščių gaudyklė mums dovanoja daug vaivorykščių. Pirmajame aukšte turime baltų kalendorių, kuris sukurtas panaudojant smėlį, detales. Čia žymimos būtent baltų šventės. Jei kiti mini šv. Valentino dieną, tai mes – lietuvių meilės deivės Mildos“, – pasakojo pavaduotoja J. Jocienė.

Modernus gamtos mokslų kabinetas Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje, kur mokosi įvairaus amžiaus mokiniai.

Nugalėtojams – mokymai užsienyje
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Irena Barbšienė, kuri yra ir šio konkurso nacionalinės komisijos narė, informavo, jog šiemet iš rajono įstaigų konkurse dalyvavo Gargždų lopšeliai-darželiai „Ažuoliukas“ ir „Saulutė“, Dituvos pagrindinė mokykla, Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centras bei Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazija – iš viso 5 įstaigos.
Nacionalinė komisija aplankė švietimo įstaigas vietose, įteikė Aplinkos ministerijos skirtus prizus – po naują „Lietuvos raudonąją knygą“ ir išrinko nugalėtojus.
Edukacinių erdvių kūrimas ir naudojimas buvo vertinamas pagal tam tikrus kriterijus, tokius kaip inovatyvumas, žaliųjų erdvių kūrimas ir jų naudojimas, judumas, estetinė išraiška, dalykinis integralumas ir pan. Svarbu buvo ir tai, kaip švietimo įstaiga įsitraukia į projektines veiklas, vykdo informacijos sklaidą ir kaip sugeba įtraukti visą bendruomenę.
I. Barbšienė sakė, jog vertintojus sužavėjo mūsų rajono įstaigų komandų gebėjimas kurti ir tikėjimas tuo, kas daroma dėl vaikų: „Ne pirmą kartą dalyvauju komisijoje, tad išties kas kartą matome didelius pokyčius.“ Šie metai buvo rekordiniai ne tik dalyvių skaičiumi, bet ir erdvių kokybės, turinio pokyčiais.
Konkurso nugalėtojai rugpjūčio mėnesį bus kviečiami dalyvauti tarptautiniuose mokymuose Lenkijoje, Vokietijoje ir Čekijoje, o spalio mėnesį – ir į tarptautinę konferenciją Vilniaus universiteto Kairėnų botanikos sode.


Agnė ADOMAITĖ
Autorės ir asm. albumo nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių