Kvietiniuose pavogtas prabangus „Lexus“ automobilis

Sekmadienį Kvietinių kaime iš neaptverto namo kiemo dingo 2013 metais pagamintas automobilis „Lexus GS 350“. Tai bene didžiausia šiais metais automobilio vagystė Klaipėdos rajone. „Banga“ teiravosi policijos pareigūnų ir draudikų, kaip derėtų rūpintis mašinų saugumu.

Nuostolis – 30 tūkst. eurų

Sekmadienio rytą Kvietinių gyventoja su siaubu prisimins dar ilgai. Mat per 6 valandas iš jos kiemo pavogtas „Lexus GS 350“ automobilis, kuriame buvo dokumentai ir 30 Eur. Padaryta 30 tūkst. Eur žala. Mašina buvo nedrausta ir su laikinais valstybiniais numeriais, tad jos šeimininkei prisiminimui liko tik automobilio rakteliai. „Bangai“ susisiekus su vagystę tiriančios Klaipėdos apskrities vyriausiojo komisariato Kriminalinės policijos Nusikaltimų nuosavybei tyrimo valdybos 2-ojo skyriaus viršininku Vitalijumi Čeponu, šis tikino, kad kol kas įtariamųjų nėra. Pasak jo, tai viena iš didžiausių vagysčių Klaipėdos rajone, o ją įvykdę ilgapirščiai nestokojo išmonės. „Neabejotinai buvo nusižiūrėta. Galbūt pagal užsakymą, galbūt norint parduoti užsienyje. Spėlionių gali būti daug. Turbūt pasidarbavo įgudę vagys, kurie panaudojo specialią įrangą, leidžiančią tyliai ramiai ir be raktelio pasisavinti mašiną“, – pridūrė viršininkas.

Vagių sumanumui pritaria ir „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis. Pasak jo, vagišiai buriasi į profesionalias grupuotes, kuriose dalijasi vaidmenimis ir geba labai organizuotai įvykdyti automobilių vagystes įveikdami šiuolaikines apsaugos priemones. Jie iš anksto pasirenka grobį. „Stebi ir per atstumą nuskaito jo užrakto signalą. Taip pat žino, kaip „apgauti“ beraktę automobilio užvedimo sistemą ir užvesti automobilį tada, kai jo salone nėra tikro raktelio“, – įžvelgė pašnekovas.

Akiratyje – senesni kaip 5 metų

Kaip pastebi A. Juodeikis, prabangių automobilių vagystės nėra ypač dažnas reiškinys. Vagis dažniausiai domina senesni negu penkerių metų modeliai, kurių vertė rinkoje siekia vidutiniškai apie 5–6 tūkst. eurų. Tai lemia kelios priežastys. Visų pirma tokie automobiliai yra ne taip gerai apsaugoti, kaip naujesnės transporto priemonės. Antra, juos paprasčiau išardyti ir parduoti kaip atsargines detales, nes jų paklausa rinkoje didelė. „Labiausiai vagysčių turėtų saugotis vairuojantieji 8–10 metų senumo „Audi“, BMW, „Toyota“ ar „Volkswagen“ automobilius. Iš viso per praėjusius metus savo klientams esame atlyginę nuostolių, patirtų dėl automobilių vagysčių, už daugiau kaip 280 tūkst. eurų“, – pridūrė draudikas.

Pasak Žalų departamento direktoriaus, naujesnių ir brangesnių automobilių savininkai turėtų nepasikliauti gamyklinėmis apsaugos sistemomis ir į juos įdiegti palydovinio stebėjimo ar radijo lokacijos principu veikiančias sistemas. Mat šios sistemos gerokai apsunkina darbą ilgapirščiams. Jos nesutrukdo pavogti automobilio, bet leidžia visą laiką matyti nuvarytos transporto priemonės judėjimą žemėlapyje, taip kartu su policijos pareigūnais ją galima greitai surasti ir grąžinti teisėtam savininkui. Tiems, kurie visgi nepasikliauja šia modernia sistema, A. Juodeikis pataria rinktis patikimiausią apsaugą nuo vagysčių – kasko draudimą.

„Lietuvos draudimo“ atstovas pastebi, kad automobilių detalių vagysčių įvykdoma žymiai daugiau negu pačių automobilių. „Vagys nuima apdailos groteles, veidrodėlius, parkavimo davik­lius, žibintus, kitus apdailos elementus. Prieš dvejus metus Klaipėdos rajone tokio pobūdžio vagystės buvo itin dažnos“, – sakė pašnekovas.

Nesudaryti palankių sąlygų

Policijos duomenimis, didžioji dalis vagysčių įvyksta dėl to, kad savininkai sudaro palankias sąlygas: neuždaro langų, nerūpestingai automobilyje palieka daiktus. Daugelis transporto priemonių, net ir naujesnių, neturi netgi paprasčiausios signalizacijos, kuri apsunkintų jos vagystę.

Policijos pareigūnai gyventojams ir poilsiautojams pataria būti itin budriems. „Bangos“ žurnalistei pasiteiravus, koks dažniausias ilgapirščių braižas, Kriminalinės policijos skyriaus viršininkas Gražvydas Grišanovas sakė, kad apibrėžti vagišių taktikas gan sunku. „Praėjusiais metais šiltuoju sezonu identifikavome tris vagių grupes. Vieni iš jų išdauždavo langus, kiti – mechaniškai sugadindavo užrakinimo mechanizmus: dažniausiai prasukdami arba išlauždami spyneles. Treti sugalvodavo, kaip mašinas atrakinti net jų nesugadinant ir pritaikant įvairiausius atkodavimo mechanizmus“, – patirtimi dalijosi pareigūnas.

Nelaukite, kol automobilį pavogs, – apsaugos priemonių imkitės jau dabar. „Laikykite savo mašinas saugomose aikštelėse. Pastatydami transporto priemonę, visuomet patikrinkite, ar veikia apsaugos sistema. Apdrauskite savo automobilį nuo vagystės. Niekada nepalikite atrakintų durų ar atidarytų langų bei stoglangių, net jeigu išeinate trumpam. Jei laikote automobilį kieme, statykite jį gerai apšviestame kiemo plote, arčiau savo buto langų. Įsitikinkite, kad jį užrakinote, uždarėte langus ir stoglangį. Net palikdami automobilį savo garaže, spynoje nepalikite užvedimo raktelių, įjunkite apsauginę signalizaciją. Nepamirškite užrakinti paties garažo. Bendraukite su kaimynais ir paprašykite, kad pamatę ką nors įtartinai vaikščiojantį aplink jūsų automobilį iš karto paskambintų į policiją“, – pataria Klaipėdos rajono policijos Prevencijos poskyrio vyresnioji specialistė Rasa Jonauskaitė.


  • „Lietuvos draudimo“ duomenimis, 2015-aisiais Klaipėdos rajonas pagal automobilių vagysčių skaičių Lietuvoje buvo trečioje vietoje, čia įvykdyta 5 proc. visų vagysčių. Per pirmą šių metų pusmetį užfiksuotos tik 2 mašinų vagystės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių