Mokytis nuotoliniu būdu: tik paliestųjų pandemijos privilegija?

Asociatyvi nuotr.

Tebesitęsiant koronaviruso pandemijai švietimo įstaigų darbas buvo perorientuotas. Nupirkta reikalinga įranga nuotoliniam darbui. Šiuo metu tie vaikai, kurie serga koronavirusu arba yra izoliacijoje, dažniausiai prie pamokų turi galimybę prisijungti nuotoliniu būdu. Tačiau „Banga“ jau ne kartą sulaukė užklausų, kodėl prie nuotolinių pamokų negali prisijungti tie vaikai, kurie serga įprastomis peršalimo ligomis ir pan.


Įžvelgia nelygybę
Mama Monika (tikras vardas, pavardė redakcijai žinomi) nemaloniai nustebo, kai jos sergančiai dukrai nebuvo leista mokytis nuotoliniu būdu, nes jai ne COVID-19 ir ji nėra izoliacijoje. „Keista, įranga nupirkta, sergantiems koronavirusu sudaromos visos sąlygos neatitolti nuo ugdymo proceso. O tie, kurie serga įprastomis ligomis, lieka užribyje. Įžvelgiu nelygybę. Tiesiog pikta dėl tokios tvarkos. Vieniems sudaromos sąlygos, kitiems ne. Išeitų, jog sergantieji koronavirusu turi privilegijų“, – stebėjosi mama Monika, ji nenorėjo įvardyti konkrečios rajono švietimo įstaigos, tačiau sakė, kad tokia situacija yra rajone.
„Banga“ kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kad ši paaiškintų susiklosčiusią situaciją. Gavome tokį ministerijos komentarą: „Jeigu mokinys serga, ugdymo procesas jam neorganizuojamas. Mokiniams, sergantiems COVID-19 besimptome forma, gali būti organizuojamas ugdymo procesas hibridiniu, mišriu arba nuotoliniu būdu, jeigu mokinio tėvai (globėjai ir rūpintojai) tam neprieštarauja. Hibridinis mokymo būdas yra organizuojamas tada, kai mokykla ar klasė turi tam tinkamą įrangą. Sprendimus dėl tinkamiausio ugdymo proceso organizavimo priima mokyklos vadovas, atsižvelgdamas į mokykloje turimą įrangą bei epidemiologinę situaciją.“


Pradeda savivaliauti
Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos direktorė Ona Sturonienė „Bangai“ sakė, jog pedagogų yra prašoma leisti nuotoliniu būdu prisijungti prie pamokų visiems gimnazistams, kurie serga ir įprastomis peršalimo ligomis. Tačiau ne visi mokytojai sutinka, nes pasitaiko piktnaudžiaujančių, mokiniai pradeda savivaliauti, neiti į gimnaziją dėl neaiškių priežasčių. Apie tai diskutuojama tiek metodinėje, tiek mokytojų taryboje jau nuo rudens. „Dar nuo rugsėjo, kai perspėdavau mokinius dėl kaukių dėvėjimo, saugių atstumų, tai mokinių atsakymas buvo toks: „Mes norime eiti į nuotolinį mokymą, taip paprasčiau, lengviau, į mokyklą eiti nereikėjo.“ Tad situacija labai dviprasmiška ir sudėtinga“, – sakė „Vaivorykštės“ direktorė O. Sturonienė.
Veiviržėnų gimnazijos direktorė Laima Navickienė informavo, kad dėl pavienių atvejų speciali, nuotoliniam ugdymui skirta įranga nėra jungiama, jei tarkime klasėje serga 1–2 vaikai. Tokiu atveju užduotys nurodomos elektroniniame dienyne, siunčiamos el. paštu ir pan. Tačiau, jei yra sergamumas didesnis, yra keičiamas ugdymo procesas, pereinama prie hibridinio. „Nuotoliniu būdu gali prisijungti visi, tiek sergantys koronavirusu ar esantys izoliacijoje, ar sergantys kitomis peršalimo ligomis. Neskirstome“, – sakė L. Navickienė.

KOMENTARAS
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vedėja Ernesta BADALOVA: „Mokykla pati nusistato tvarką ir apimtis, kaip bus derinamas kasdieninis ir nuotolinis mokymas. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija atkreipia dėmesį, kad hibridinis mokymas taikomas tik išimtiniais atvejais, naudojant tam reikalingą įrangą. Jis turėtų padėti užtikrinti mokinių mokymą, kai dėl tam tikrų aplinkybių jie negali mokytis kartu su bendraamžiais klasėje ir prie pamokos jungiasi iš namų. Pavyzdžiui, tai gali būti taikoma besigydantiems namie vaikams, kai gydytojų komisija yra paskyrusi mokymą namuose, dalyvaujantiems didelio meistriškumo sportininkų rengimo, tarptautinių dalykinių olimpiadų pasirengimo, tarptautinėse mokinių ar mainų programose, taip pat esantiems izoliacijoje dėl pandemijos.“

Agnė ADOMAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content