Po karantino valdiškos įstaigos durų svetingai neatveria

Registruojantis klientai raginami naudotis informacinėmis technologijomis

„Bangos“ redakcija sulaukė skaitytojų nusiskundimų dėl „Sodros“ ir Valstybinės mokesčių inspekcijos aptarnavimo skyrių informacijos prieinamumo stygiaus: gyventojai, mažai besinaudojantys informacinėmis technologijomis, sunkiai supranta registracijos sistemą, vykstančią internetu arba telefonu. Teikiamas pasiūlymas, ar klientų aptarnavimo skyriai negalėtų registruoti žmonių gyvai.

Skaitytojai įvertino, kad rajono Savivaldybėje patogiai veikia vieno langelio principas ir galima gyvai bendrauti su dokumentus priimančiu darbuotoju. Tačiau žmones glumina, kad ant įėjimo durų į Savivaldybės patalpas yra perspėjimas, kad toliau eiti galima tik darbuotojams. „Ar taip jau bus visada, kai atšauks ir ekstremalią situaciją?“ – klausia gyventojai.

Senjorams sukelia nepatogumų

Pasak „Bangos“ skaitytojos Stanislavos, į „Sodrą“ reikėjo kreiptis dėl dokumentų pensijai. „Nelabai su kompiuteriais „draugaujame“. „Sodroje“ pranešė, kad reikia išankstinės registracijos. Telefonu ilgai nesujungia. Jokios informacijos prie durų, nėra budinčio darbuotojo, kuris gyvai paaiškintų, padėtų užsiregistruoti. Prie pastato stoviniavo ir vyresnių žmonių, asmenų iš kaimo, kurie kalbėjo, jog nežino, ką jiems daryti, nemoka naudotis kompiuteriu. Žmonės piktinosi, jog nėra jokio priimamojo, kuriame dirbtų specialistas ir akis į akį paaiškintų, užregistruotų konsultacijai elektroniniu būdu“, – nemalonią patirtį išsakė gargždiškė Stanislava. Ji akcentavo, kad dabartinė „Sodros“ tvarka nesuvokiama ir neparanki grįžusiems trumpam iš užsienio tautiečiams, norintiems susitvarkyti dokumentus. „Jeigu jie atvyko kelioms dienoms, o pagal elektroninę registraciją konsultaciją gavo tik kitą savaitę, kai jau reikia išvažiuoti atgal, tai ką tada daryti?“ – klausimą kelia skaitytoja. Jos nuomone, toks „Sodros“ atsiribojimas nuo klientų kelia pasipiktinimą rodo nedėmesingumą daliai Lietuvos gyventojų, kurie dėl senyvo amžiaus ar kitų priežasčių nemoka naudotis technologijomis. Antra vertus, svarsto moteris, tai kam tos technologijos, jei emigrantai turi dėl kai kurių klausimų, susijusių su „Sodra“, grįžti į vietą. „Tai jeigu modernizuojame tvarką, tai reiktų, kad galėtų viską susitvarkyti kompiuteriniu būdu ir būdami kitoje ES šalyje“, – kalbėjo gargždiškė.

Priima skubiais atvejais

Pasiteiravus „Sodros“ apie galimus situacijos sprendimus, Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Malgožata Kozič „Bangą“ patikino, kad vadovaudamiesi rekomendacijomis, kol nesibaigė ekstremali situacija, ragina gyventojus rinktis nuotolinius konsultacijų būdus, o į klientų aptarnavimo padalinius vykti tik esant būtinybei.

„Kiekvienas „Sodros“ klientų aptarnavimo skyrius priima klientus pagal išankstinę registraciją, taip pat, esant laisvo laiko arba skubiam atvejui, priima klientus tą pačią arba kitą dieną (pvz. dėl laidojimo išmokų, kai baigiasi dokumentų pateikimo terminas ar pan.) priimantys gyventojus darbuotojai registruoja klientus, jeigu pareiškia jie tokį pageidavimą“, – akcentuoja specialistė.

VMI – lankstesnis priėmimas

Valstybinė mokesčių inspekcija visgi taiko lankstesnę klientų registraciją. Klaipėdos AVMI Mokestinių prievolių departamento atstovė Loreta Paulauskė akcentuoja, jog dėl ekstremalios situacijos šalyje, nors karantinas ir atšauktas, įvesta tvarka kol kas nekinta. „Klientai, norintys atvykti konsultuotis, gali iš anksto užsiregistruoti paskambinę 1882 arba VMI svetainėje skelbiamais telefonais. Tačiau, jei to nežinodami atvyksta neužsiregistravę, specialistai žmogų registruoja artimiausiam laisvam apsilankymui, o jei tuo metu yra laisva vieta konsultacijai, aptarnaujami iškart. Šiuo metu Gargžduose laisvų vietų konsultacijai būna, nes klientų srautas yra žymiai sumažėjęs“, – pasakoja specialistė.

Esant kintančiai situacijai dėl COVID-19, žmones skatinami ir toliau teikti prioritetą konsultacijoms ir deklaravimo pagalbai telefonu. Konsultacijas telefonu, be kitų šalies apskričių specialistų, teikia 54 Klaipėdos apskrityje dirbantys mokesčių inspekcijos darbuotojai. „Jie per dieną padeda deklaruoti pajamas ar suteikia kitų konsultacijų mokesčių klausimais vidutiniškai 1,4 tūkst. apskrities gyventojų. Konsultacijos telefonu teikiamos kiekvieną darbo dieną“, – primena L. Paulauskė.

Taip pat, kad vienu metu paslaugomis galėtų pasinaudoti kuo daugiau žmonių, VMI padaliniuose vėl atvertos e. prieigos vietos, tokių yra ir Gargžduose, tad iš anksto užsiregistravę klientai gali atvykti į inspekciją ir su konsultanto pagalba deklaruoti pajamas, teikti prašymus ir kt.

Savivaldybėje – „Vieno langelio“ sistema

Klaipėdos rajono savivaldybėje gyventojai yra aptarnaujami pirmame aukšte esančiame „Viename langelyje“. Čia jie gali teikti prašymus, gauti konsultacijas dėl paramos būstui, socialinių išmokų ir paslaugų, licencijų išdavimo, statybos ir teritorijų planavimo, žemės ūkio bei kitais svarbiais klausimais. Kai reikia specialisto konsultacijos, jis iškviečiamas ir sudaromos sąlygos konsultacijai.

„Rajono gyventojus skatiname naudotis „Vienu langeliu“, kur jie vienoje vietoje gali gauti visas reikiamas paslaugas. Ši paslauga būtent tam ir buvo įdiegta, kad žmonės kuo mažiau sugaištų laiko tvarkydami dokumentus ar ieškodami informacijos ir jiems nereikėtų vaikščioti po Savivaldybę bei ieškoti reikalingo specialisto“, – apie kitokią tvarką Klaipėdos rajono savivaldybėje pasakoja Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vyr. specialistė Rita Rapalienė.

Ji primena, jog darbuotojų kontaktai su lankytojais ribojami ir ženklai, įspėjantys, kad po Savivaldybės patalpas galima vaikščioti tik darbuotojams, siekiant užtikrinti visų saugumą, pakabinti dėl šalyje vis dar galiojančios ekstremaliosios situacijos. „Ateityje, kai situacija dėl koronaviruso bus galutinai suvaldyta, bus sprendžiama dėl šių ženklų nuėmimo“, – tikina specialistė.


Klientai, norintys atvykti konsultuotis, gali iš anksto užsiregistruoti paskambinę 1882 arba VMI svetainėje skelbiamais telefonais. Registruotis apsilankymui į Gargždų aptarnavimo padalinį galima telefonu (8 445) 74 112. Jis skelbiamas VMI svetainėje www.vmi.lt/cms/isankstine-rezervacija. Matydami, kad vieno numerio gali būti mažai, VMI prijungė ir du papildomus numerius: (8 46) 474 419; (8 44) 440 253. Numatytu registracijos laiku lankytojai yra nedelsiant aptarnaujami, tad nereikia laukti eilėse.


Gyventojai registruotis konsultacijai „Sodroje“ gali paskambinę telefonu 1883 arba internetu www.sodra.lt/registracija. Po registracijos, Jūsų pasirinktu būdu (el. paštu arba trumpąja SMS žinute telefonu), gausite patvirtinimą ir bilieto numerį. Atvykus konsultacijai Jus pasitiks specialistas. Prašoma atvykti Jums paskirtu laiku.


Klaipėdos rajono savivaldybės „Vienas langelis“ pirmadieniais ir trečiadieniais dirba nuo 8 val. iki 18 val., antradieniais ir ketvirtadieniais – nuo 8 val. iki 17 val., o penktadieniais – nuo 8 val. iki 15,45 val., be pietų pertraukos. Prašymai priimami, konsultacijos teikiamos ir el. paštu savivaldybe@klaipedos-r.lt. Gyventojai konsultuojami telefonu (8 46) 21 11 16.

Gabrielė ČIUNKAITĖ

A. VALAIČIO nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content