Priekulės regioninė konferencija „Tvari mokykla 2030“:

tvariose mokyklose ir mokiniai, ir mokytojai laimingi

I. Simonaitytės gimnazijos moksleivių instrumentinis ansamblis.

Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijoje praėjusį penktadienį vyko Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) bei Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos surengta regioninė konferencija „Tvari mokykla 2030“. Siekiama, kad iki 2030 m. visos mūsų šalies mokyklos taptų tvarios arba eitų tvarumo keliu.
Siekis – darnus vystymasis
Iš 21 Klaipėdos rajono savivaldybės švietimo įstaigos visos įgyvendina Darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“.
Regioninės konferencijos dalyvius pasveikino Klaipėdos rajono savivaldybės vicemerė Violeta Riaukienė: „Nuoširdžiai sveikinu ir be galo didžiuojuosi, kad sąvoka tvari mokykla tampa vertybe. Dėkoju įstaigų bendruomenėms ir vadovams, kurie įdėdami daug pastangų kuria aplinką tokią, kokia reikalinga kiekvienam vaikui, kuria ir keičia požiūrį, tvarumą įtvirtina kaip vertybę. Tikiu, kad mūsų vaikai gebės kūrybiškai tausoti resursus, kad išsaugotų aplinką, kad ji tarnautų mums ir ateities kartoms.“
LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas Almantas Kulbis padėkojo Klaipėdos rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistei Irenai Barbšienei už idėją regioninę konferenciją „Tvari mokykla 2030“ surengti būtent Klaipėdos rajone. „Džiaugiuosi, kad gyvename bendra tvarumo mintimi. Berods šioje konferencijoje dalyvauja net 9 savivaldybių švietimo įstaigų atstovai“, – pastebėjo I. Barbšienė.
Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ skirta Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkės iki 2030 metų įgyvendinimui Lietuvos mokyklose.
LINEŠA 2024 m. kovo mėn. Lietuvoje pradėta įgyvendinti Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ – tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams atlikti, kurie įgalina mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo. Prie Darbotvarkės jau prisijungė daugiau kaip 400 skirtingų Lietuvos švietimo įstaigų.
Ugdyti vertybines nuostatas
Prieš konferenciją dalyvius itin sudomino prasmingos integruotos teatro instaliacijos „Čia žaidybinis teatras“ apžvalga, kurią įkvėptai pristatė instaliacijos autorė, užduočių rengėja, gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Aurelija Daugėlienė.
„Laikausi sau pačiai išsikelto uždavinio: sukurti sąlygas mokinio teatro pradžiamokslio pažinimui, suprasti ir vertinti teatro meno įvairovę per asmeninį patyrimą, ugdant mokinio kūrybinius gebėjimus, teatrinį ir kūrybinį išprusimą, vertybines nuostatas, tiesiog padėti įgyti proto mankštos įgūdžių“, – samprotauja instaliacijos sumanytoja. 
Gimnazijos moksleivių instrumentinio ansamblio, kuriam vadovauja mokytoja Jolanta Pet­raitienė, meninis pasveikinimas sukūrė jaukią ir smagią konferencijos įžangą. Į visus konferencijos dalyvius, linkėdamas sėkmingo darbo ir gerų idėjų, kreipėsi gimnazijos direktorius Antanas Alčauskis.
Esmė – keisti kasdienius įpročius
Konferencijos tikslas – Darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ įgyvendinimo rezultatų pristatymas ir sklaida, taip pat Klaipėdos apskrities tvarumo pokyčių ir iniciatyvų švietimo lauke aptarimas.
„Tvarumas ne tik saugo planetą. Jo esmė – keisti kasdienius vartojimo įpročius, vertybes, pasirinkimus, tokios iniciatyvos artina tvarumą prie kiekvieno žmogaus. Mūsų pasiekimai įgyvendinant darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“ – tik didelio darbo pradžia, o tai, kad esame matomi ir pastebimi, skatina atsakingai tęsti pradėtus darbus“, – sakė A. Kulbis, LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas, pristatęs pranešimą „Tvari mokykla 2030“ – pokyčių algoritmas“. Jis pranešė, kad šiemet bus organizuojami tvarumo apdovanojimai 8 vadovo srityse. „Važiuodami per Lietuvą ir mažose mokyklose matėme tikrų perlų, dalyvaukite tvarumo apdovanojimuose, nesikuklinkite. Tikslas – kad tos įgyvendinamos idėjos nueitų per visą Lietuvą“, – ragino A. Kulbis, praėjusią savaitę su komanda aplankęs nemažai Klaipėdos ir rajono tvarių mokyklų.
„Kiekviena iš mokyklų – savaip unikali, turi savitų bruožų ir pasiekimų, kurių nerasite kitose mokyklose. Ir vieną labai svarbų bendrą bruožą: visų mokyklų bendruomenės kuria Tvarias mokyklas, kuriose mokosi laimingi vaikai, dirba laimingi mokytojai. Skiriasi tik tempai ir galimybės. Inovacijos ir renovacijos – dalykai, kurie anksčiau ar vėliau pasieks kiekvieną mokyklą. Svarbesni yra kasdienių įpročių pokyčiai“, – samprotavo A. Kulbis.
Pranešimų įvairovė
Renginyje mokyklų įsivertinimo apžvalga dalijosi Monika Gineitytė, LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus specialistė. Ji ragino pedagogus pasinaudoti įvairiais šaltiniais apie tvarumą, ypač Vilniaus universiteto internetine biblioteka. Tarptautinė DofE programa – investicija į aktyvią, pilietišką ir atsakingą jaunąją kartą – šią temą kartu su klaipėdiške pedagoge Rūta Jeg­noraite-Juškiene apžvelgė Kristina Norkuvienė, LINEŠA DofE programos koordinatorė. Kokia yra tvari, saugi ir sveika aplinka, mokymo įstaigoms papasakojo Mindaugas Švilpauskas, UAB „Dubingiai“ pardavimų direktorius. STEAM ugdymą tvaraus švietimo kontekste gvildeno Romanas Šarpanovas, Šiaulių techninės kūrybos centro direktorius. Žaliosios edukacinės erdvės – dinamiškos ir atviros – apie tai kalbėjo Priekulės vaikų lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Giedrė Bakienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Albina Smilginienė. Gamtamokslinį ugdymą mokykloje aptarė Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos geografijos mokytoja ekspertė Vilma Norvaišienė. Projekto „Klimatui palanki mokykla“ veiklų pristatymas – apie tai dalyvius supažindino Dituvos Aleksandro Teodoro Kuršaičio pagrindinės mokyklos vyresnioji geografijos mokytoja Sigita Breslavskienė, o direktorės pavaduotoja ugdymui Renata Padeginskienė paruošė stendinį pranešimą „Bendruomenės įtraukumas puoselėjant tvarios mokyklos idėjas“.
„Gimnazijos Ateities parko vystymas: Tvarios mokyklos vizija“ – temą apibendrino Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Kaltauskienė, moderavusi visą konferenciją.
Po pranešimų dalies konferencijos dalyviai turėjo galimybę apsilankyti tvariose ugdymo įstaigose. Pasidalinus į grupes konferencijos dalyvių sulaukė Priekulės vaikų lopšelis-darželis, Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija, Dituvos Aleksandro Teodoro Kuršaičio pagrindinė mokykla, Gargždų krašto muziejaus filialai: Agluonėnų etnografinė sodyba, Ievos Simonaitytės memorialinis muziejus, Laisvės kovų ir tremties istorijos muziejus, Jono Gižo etnografinė sodyba.

Vilija BUTKUVIENĖ
Autorės nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content