Savivaldybės prekės ženklą mala kritikos girnapusės

Klaipėdiškių kompanija „Iconus“ pristatė tris galimus Klaipėdos rajono savivaldybės prekės ženklo variantus.

 

Nors Klaipėdos rajono savivaldybė prisistato kaip 4 vandenų kraštas, vis dar tebeieško geriausio Savivaldybės prekės ženklo varianto. Jį sukurti patikėta klaipėdiškių kompanijai „Iconus“. Pastaroji jau pristatė tris galimus variantus. „Eskizai. Mokyklinukų darbai. Vėjų vėjai“, – pasipylė vertinimai socialiniuose tinkluose.

Už prekės ženklo sukūrimą bei rinkodaros ir komunikacijos strategijos parengimą bus sumokėti 9 438 Eur iš Savivaldybės biudžeto.

Kaimiečiams už sostinės kainą

Gargžduose gyvenančios ir kuriančios dailininkės Inos Lukauskaitės nuomone, pateikti prekės ženklų variantai labiau eskizai: „Tokie silpni, kad gėda turėtų būti tiems dizaineriams, kai sąmata tokia solidi. Tie eskizai man primena suoliukus už pasakišką kainą Gargždų centre, primena poliklinikos aplinkos sutvarkymą su keliomis vietomis ligonių automobiliams ir žaliais plotais poilsiui, kuriuose niekas nesiilsi. Taip ir tie ženklai: kvailiems kaimiečiams už sostinės kainą.“

Sūrios kritikos negaili ir Gargždų kultūros centro režisierius Vaidas Kvedaras. Anot jo, pasiūlyti Savivaldybės prekės ženklo variantai yra paviršutiniški. Pavyzdžiui, ženklas „Atveria horizontus. Klaipėdos rajonas“ netenka prasmės, mat Europa ir pasaulis seniai atvėrė visus horizontus, ir žmonės pradėjo migruoti. „Logotipas su juodomis sienomis ne kviečia, o tarsi uždaro viename išplaukusiame vandens telkinyje, kuris primena vaikystę ir lietaus balose benzino spalvotas liekanas“, – įspūdžiu dalijosi režisierius.

Pasak jo, Klaipėdos rajonas jau seniai yra atradęs tinkamą ženklą ir tekstą. „Tai 4 vandenų kraštas. Tik dar pridėčiau šūkį „Pajusk gyvenimą“. Juk esame išskirtiniai tokia vandens telkinių įvairove“, – įsitikinęs V. Kvedaras.

Vyko kūrybinės dirbtuvės

Klaipėdos rajono savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotoja Ligita Liutikienė teigė, kad 4 vandenų krašto pavadinimas iki šiol buvo labiau neformalus: tarsi logotipas, tarsi prekės ženklas. „Norėjosi viską įteisinti, atlikti preciziškai, tad ir buvo konkursas prekės ženklui sukurti bei rinkodaros ir komunikacijos planui parengti. Pasirašyta sutartis su „Iconus“ baigsis 2016 m. balandžio 17 d. Vadinasi, iki to laiko viskas turi būti atlikta“, – aiškino L. Liutikienė.

Anot jos, darbai prasidėjo dar praėjusių metų rugpjūtį. Buvo atlikta situacijos analizė, išgrynintos prekės ženklo galimos kryptys. „Iconus“ vadovas Algirdas Sabaliauskas informavo, kad pirmoji nustatyta kryptis – gyventojų pritraukimas į Klaipėdos rajoną. Antroji – jūros ir Kuršių marių, kurios šiuo metu labiau tapatinamos su Klaipėda, Šilutės rajonu.

Vėliau buvo organizuojamos kūrybinės dirbtuvės, sudarytos dvi grupės. Vienoje idėjomis, pasiūlymais dalijosi rajono Savivaldybės vadovai, politikai, Administracijos darbuotojai, kita buvo skirta kultūros ir verslo atstovų diskusijoms. „Deja, į šią grupę neatėjo nė vienas žmogus. O dabar pasipylė kritika. Tačiau juk turėjo puikią progą ją išsakyti kūrybinių dirbtuvių metu“, – akcentavo Administracijos direktoriaus pavaduotoja.

Populiariausias – „Atveria horizontus“

Kaip jau minėta, „Iconus“ po kūrybinių dirbtuvių paviešino tris galimus prekės ženklo variantus: „Atveria horizontus. Klaipėdos rajonas“; „Čia gera gyventi“ ir „Sugalvok norą. Klaipėdos rajonas“. Prekės ženklų dizainą galite įvertinti nuotraukoje.

Anot „Iconus“ vadovo A. Sabaliausko, ženklas „Atveria horizontus“ atspindi dvi kryptis: ir gyventojų pritraukimą; ir jūros, Kuršių marių akcentą. Likę du šūkiai labiau orientuoti į gyventojų pritraukimą.

„Ženklų tekstų kūrėjas – vilnietis Dangiras Bugas, su kuriuo mes seniai dirbame“, – aiškino A. Sabaliauskas. D. Bugas yra baigęs teisės studijas, tačiau šešerius metus dirbo reklamos agentūrose, kūrė reklamas. Paskutiniu metu yra laisvai samdomas kūrybinių komunikacijų sprendimų specialistas. Prekės ženklų dizainerė – Berta Bocullaitė. „Ji baigė Vilniaus dailės akademiją, vaizduojamųjų menų bakalauro studijas, scenografiją. Dviejų didžiausių reklamos agentūrų vadovai rekomenduoja Bertą kaip tinkamiausią dizainerę prekės ženklo vizualiajai strategijai. Iš viso prie Klaipėdos rajono savivaldybės prekės ženklo kūrimo ir rinkodaros bei komunikacijos strategijos parengimo prisidėjo per 10 žmonių komanda“, – teigė A. Sabaliauskas.

Pasak pašnekovo, internetu ir telefonu, žodžiu vykdytos apklausos (iš viso apklausta apie 400 žmonių) parodė, kad Klaipėdos rajono gyventojams priimtiniausias yra prekės ženklas su šūkiu „Atveria horizontus“.

„Man taip pat šis ženklas labiausiai priimtinas, tačiau jį dar reikia tobulinti, vis dar tebevyksta diskusijos dėl spalvinės gamos, grafinio apipavidalinimo niuansų. Darbo grupė dar kartą susitiks ir aptars taisytinus dalykus. Kvalifikuoti ekspertai į pastabas atsižvelgs. Tikiuosi, galutiniame variante turėsime kokybišką mūsų Savivaldybę reprezentuojantį prekės ženklą. Jo naudojimo galimybės bus apibrėžtos minėtoje rinkodaros bei komunikacijos strategijoje“, – apibendrino Administracijos direktoriaus pavaduotoja L. Liutikienė.

Anot A. Sabaliausko, žeriama kritika – natūrali reakcija, žmonės nelabai mėgsta pokyčius. Be to, vizualus vertinimas yra subjektyvus dalykas.


PROFESIONALŲ NUOMONĖS

  • Gargžduose augęs, dabar sostinėje gyvenantis menotyrininkės, Gargždų miesto garbės pilietės a. a. Jovitos Skolevičienės sūnus Vaidotas SKOLEVIČIUS yra grafinių dizainų profesionalas, pelnęs daugybę tarptautinių apdovanojimų. Jis susipažino ir su Klaipėdos rajono savivaldybei kuriamais prekės ženklų variantais. „Tai kūrybiniai bandymai, ties kuriais reikėtų dar daug padirbėti, patarčiau konsultuotis su Lietuvos grafinio dizaino asociacija, kur išties yra šaunių kūrėjų, nemažai nuveikusių pasauliniu lygmeniu. Čia ne vieta eksperimentuoti. Juk galime gydytis ir pas „bobutę“, bet neiname. Paskui gali būti skaudžios pasekmės. Nereikia apsijuokti.

    Ar tai reiškia, kad nė vienas iš „Iconus“ pasiūlytų trijų variantų kol kas nėra tinkamas? Esu kilęs iš Gargždų, visada palaikantis šį kraštą. Tad atleiskit, bet netraukit iš manęs sūresnių žodžių. Kita vertus, nereikėtų pamiršti, kad Gargždai jau turi puikų simbolį – herbą. Kartais be reikalo norima išrasti dviratį. Galbūt verta kažką tik modernizuoti, savaip pritaikyti, derinti prie kažkokios progos ir pan.“, – svarstė V. Skolevičius.

  • Profesionali grafikė, dizainerė, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narė Milena GRIGAITIENĖ: „Kol kas šių Klaipėdos rajono savivaldybei siūlomų ženklų negalėčiau vertinti kaip baigtinio proceso rezultato – tai daugiau kūrybinio ieškojimo stadija. Kai kur trūksta aiškios komunikacinės žinutės, kitur – grafinio sprendimo, pagaliau – vientisumo. Prekės ženklas turi būti ne tik patrauklus vizualiai, teisingas (grafinio dizaino taisyklių atžvilgiu), bet ir aiškus/išgrynintas tiek savo vaizdu, tiek prasminiu tekstu/mintimi. Kitu atveju prarandama realizavimo prasmė, logotipas „nedirbs savo darbo“.

    Jei reiktų vystyti projektą iš to, kas dabar yra, tinkamiausia komunikacija – „Atveria horizontus Klaipėdos rajonas“. Turi perspektyvos. Tačiau vizualinis sprendimas nėra tinkamas kaip baigtinis, pačios žinutės nepapildo. Tad grafinio prekės ženklo vaizdo reiktų paieškoti.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content