SBA baldų įmonės pernai gavo 334 mln. eurų pajamų, investavo į modernizaciją
SBA grupės baldų gamybos įmonės 2023 m. produkcijos pardavė už trečdalį milijardo – 334 mln. eurų. Šiais metais jos tęs investicijas į strateginius projektus.
Prognozuojamas nuosaikus atsigavimas
Nors pernai SBA baldų sektoriaus pajamos buvo 14 proc. mažesnės nei 2022 m., šiemet tikimasi pardavimus auginti.
„Tarptautiniu mastu konkuruojantis baldų gamybos verslas pernai susidūrė su naujais globaliais iššūkiais: paklausos stabtelėjimu ir dėl to sumažėjusiomis gamybos apimtimis, taip pat išaugusiomis palūkanomis. Pagrindinis priešnuodis tam – maksimali koncentracija į efektyvumą, o tai padeda ne tik racionaliai valdyti procesus, bet ir išsaugoti lyderystę. Prognozuojame, kad šiais metais įvyks lūžis į teigiamą pusę, todėl tikimės nuosaikaus augimo. Jeigu pavyktų pasiekti dviženklio pajamų augimo, laikytume tai tinkamu mūsų pastangų įvertinimu“, – sako SBA viceprezidentas Egidijus Valentinavičius.
Pasak jo, reikšmingesnių pokyčių verslas tikisi antroje metų pusėje, tačiau tai priklausys ir nuo centrinių bankų laukiamų sprendimų mažinti palūkanas, pasaulinės ekonomikos atsigavimo spartos. Nemažą reikšmę gali turėti ir svarbūs geopolitiniai įvykiai: karas Ukrainoje, karinių veiksmų eskalacija Artimuosiuose Rytuose bei jų įtaka logistikos grandinėms, JAV prezidento rinkimai.
Tęsia strategines investicijas
Nepaisant iššūkių, pernai SBA grupės baldų įmonės tęsė strategines investicijas.
„Net ir sunkmečiu turime vadovautis ilgalaikiais verslo tikslais, kad didintume savo pranašumą konkurencinėje kovoje. Todėl SBA baldų įmonės per 2023 m. investavo daugiau nei 11 mln. eurų į robotikos ir automatikos sprendimus, taip pat į gamybos efektyvumą didinančią ir energiją taupančią įrangą. Siekdami tvaraus verslo augimo ateityje, toliau intensyviai nagrinėjame naujų strateginių projektų galimybes“, – teigia „SBA Home“, vienijančios 4 baldų gamybos įmones, vadovė Jurgita Radzevičė.
Pasak jos, net ir sumažėjus globaliai paklausai, viena moderniausių regione „Inno Line“ gamykla, išnaudodama savo konkurencinį pranašumą, sugebėjo pardavimus pernai padidinti 8 procentais, iki 133 mln. eurų. „Klaipėdos baldai“ gaminių realizavo už 99 mln. eurų, tai 17 proc. mažiau nei užpernai. „Visagino linijos“ pardavimai siekė 66,5 mln. eurų ir buvo ketvirtadaliu mažesni nei 2022 metais. „Šilutės baldai“ pajamų gavo beveik trečdaliu mažiau – 35 mln. eurų.
SBA minkštųjų baldų gamintoja, nepriklausanti „SBA Home“ įmonių grupei, bendrovė „Kauno baldai“ pardavimus pernai didino 10 proc., iki 26 mln. eurų.
Pasak J. Radzevičės, per metus žaliavų kainos sumažėjo maždaug dešimtadaliu ir tai jau pradeda atsispindėti produktų savikainoje. Tad šis pokytis taip pat daro įtaką ir bendroms pardavimų apimtims.
SBA yra viena didžiausių šalyje lietuviško kapitalo verslo grupė, veikianti baldų gamybos, tekstilės, nekilnojamojo turto ir investicijų valdymo sektoriuose. Savo produkciją ji eksportuoja į 50 pasaulio šalių.