Vaikų psichikai gerinti – informacinės technologijos

Emocijų valdymo problema aktuali kiekvienoje darželio grupėje ar mokyklos klasėje. Klaipėdos r. pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (PPT) pasitelkiamas kompleksas priemonių, kad vaikas suprastų ir gebėtų valdyti savo emocijas. Nuo 2016 m. šalia įprastų būdų taikoma ir biologinio grįžtamojo ryšio terapija. Apie jos veikimo principus ir rezultatus kalbamės su PPT psichologe Veronika Daugėliene.

Matuoja odos varžą, smegenų bangas

– Papasakokite, kas tai yra biologinio grįžtamojo ryšio terapija?

– Mūsų savijauta, nuotaika, jausmai lemia fiziologinius organizmo procesus. Kai vaikas išsigąsta, supyksta, dėl kažko nerimauja, keičiasi jo kvėpavimas, širdies plakimas, raumenų tonusas, atsiranda prakaitavimas, kinta smegenų bangos ir kt. Ir atvirkščiai: atpalaidavus raumenis, sureguliavus kvėpavimą galima keisti psichinę emocinę būseną. Baimės, nerimo išmatuoti neįmanoma, tačiau pasitelkiant šiuolaikines technologijas galima išmatuoti odos varžą (ji priklauso nuo prakaito ir raumenų įsitempimo), smegenų bangas. Ikimokyklinėse įstaigose ir PPT taikoma biologinio grįžtamojo ryšio terapija moko pagerinti savo fizinę ir psichinę būseną, naudojantis kūno signalais. Ši terapija lavina gebėjimą suprasti ir įvertinti tam tikrą būseną ir ją reguliuoti.

– Kaip vyksta šios terapijos užsiėmimai?

– Kai tėvai kreipiasi į PPT psichologą ar vaikas išreiškia norą mokytis labiau suprasti ir kontroliuoti savo emocijas, galima skirti biologinio grįžtamojo ryšio terapiją. Rezultatai bus akivaizdūs tik tokiu atveju, jei vaikas užsiėmimus lankys du kartus per savaitę ir ne mažiau kaip pusę metų.

Visą straipsnį skaitykite šeštadienio „Bangos“ 5 puslapyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių