I. Barauskienė. „Beta Media“ klientams dar nereikia skubėti į kreditorių eiles

Pastarąsias kelias dienas garsiai skambanti UAB „Beta Media“ bankroto istorija gali kelti labai daug klausimų vartotojams, kurie per įmonės valdomas platformas beta.lt ir grupinis.lt įsigijo kuponų, tikėdamiesi gauti paslaugų iš trečiųjų asmenų. Į svarbiausius klausimus atsako „TGS Baltic“ partnerė, Mažmeninės ir didmeninės prekybos industrijos grupės vadovė, advokatė Indrė Barauskienė.

Šiandien jau girdėti skundų, kad tie paslaugų tiekėjai informuoja vartotojus už jų įsigytus čekius paslaugų neteiksiantys, tad vartotojams teksią bandyti atgauti pinigus iš bankrutuojančios įmonės. Bet, kaip žinoma, po visų kreditorių, kurie turi pirmumo teises prieš vartotojus, nelabai kas gali ir likti.

Iš tiesų bankrotas yra tokia procedūra, kai retai kada užtenka pinigų visų kreditorių reikalavimams patenkinti, ir kas nors tikrai lieka „ant ledo“. Tačiau ar tikrai nuskriaustas šioje situacijoje liks vartotojas?

Panagrinėjus situaciją iš teisinės pusės reikėtų pastebėti, kad UAB „Beta Media“ veikė kaip platforma, per kurią vartotojai galėjo įsigyti paslaugų, teikiamų trečiųjų asmenų. Taigi, skaitant pirkimo taisykles ir nuostatas, kurios išspausdinamos ant nusipirkto čekio, dažnai paaiškėja keli dalykai:

(i)            Paslaugų teikėjas yra ne UAB „Beta Media“, o koks nors konkretus subjektas, kuris specifiškai yra įvardijamas kaip pardavėjas;

(ii)           Tarp sąlygų, kurias reikia išpildyti, kad čekis galiotų, nėra nurodyta, kad jis galioja tik tada, kai UAB „Beta Media“ atsiskaito su paslaugų teikėju. Ten taip pat dažniausiai nieko nėra parašyta apie tai, kad čekis kaip nors susispenduoja ar yra anuliuojamas, kai UAB „Beta Media“ iškeliamas bankrotas.

Teisiškai tai reiškia, kad tokie čekiai sukuria kelis teisinius santykius. Pirma – tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo, kur paslaugos teikėjas turi pareigą teikti paslaugas už vartotojo čekį. Antra – tarp paslaugos teikėjo ir UAB „Beta Media“, kuri turi atsiskaityti su paslaugos teikėju. Antrasis santykis kaip tik ir komplikuojasi dėl bankroto, bet pirmajam bankrotas neturi jokio poveikio.

Todėl pirmasis patarimas vartotojui – perskaitykit viską, kas yra ant jūsų čekio, ir pažiūrėkit, kas yra paslaugos teikėjas. Jei tai UAB „Beta Media“, tuomet jums tikrai nepasisekė. O jei tai kas nors kitas – skaitykit toliau, ir jei taisyklėse ir jums prieš pirkimą suteiktoje informacijoje nėra nieko kalbama apie tarpusavio sutartinius UAB „Beta Media“ ir paslaugos teikėjo santykius bei atsiskaitymus, turite teisę reikalauti, kad paslaugos būtų suteiktos.

Na ir paskutinė žinutė – teisiškai kalbant, nei penktadienį, nei pirmadienį UAB „Beta Media“ dar nebuvo iškelta bankroto byla. Tokie procesai užtrunka. Tad kol teisiškai niekas „neįjungė“ bankroto procedūros, siuntinėti vartotojus stoti į kreditorius eiles yra tiesiog per drąsu.

Pranešimas žiniasklaidai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių