Išmanioji klasė Lapiuose džiugins ateities kartas

Nuotolinis mokymasis parodė, kad mokykloms būtina skaitmenizuotis, rasti būdų dirbti virtualioje erdvėje. Lapių pagrindinėje mokykloje kitus mokslo metus mokinius džiugins išmanioji klasė: dalyvaujant tarptautiniame projekte, iš Europos Sąjungos Fondo lėšų mokyklai dovanota interaktyvioji lenta, krovimo ir saugojimo spinta, kamera, biuro programų paketas „Microsoft Office 365“ ir 10 kompiuterizuotų vietų, kur pamokų metu galės dirbti mokiniai, bendra vertė –11 729 Eur.

Lapių pagrindinėje mokykloje kitus mokslo metus mokinius džiugins išmanioji klasė.„Dėl cukrinio diabeto nieko neteko atsisakyti. Supratau, kad kuo mažesnis kiekis angliavandenių, mažiau reikės leistis insulino. Angliavandenių kiekį maiste ir bulvinių patiekalų stengiuosi riboti, duonos mažiau valgau, bet kad visiškai kažko atsisakyčiau – ne“, – patirtimi dalijasi Valdonė.

Žengia pirmyn

Tarptautinio projekto „Rašymo įgūdžių gerinimas diegiant virtualias aplinkas trijose veiklą tobulinančiose mokyklose“ vadovas – Klaipėdos Gedminų progimnazijos direktorius Aurelijus Liaudanskas, koordinatorė – minėtos mokyklos pavaduotoja ugdymui Asta Jankauskienė. Projekto įgyvendinimo laikotarpis dveji metai (2020-09-18–2022-09-18). Projekte dalyvauja Klaipėdos rajono Lapių pagrindinė mokykla, Klaipėdos Gedminų progimnazija, Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazija. Lapių pagrindinės mokyklos direktorė Vilija Lukauskienė pasidžiaugė, kad pavyko atitikti visus projekto kriterijus ir dalyvauti, projektas pradėtas kurti dar prieš karantiną. „Vykdysime toliau projektą ir kitais mokslo metais – turėsime naujų iššūkių. Labiausiai džiaugiuosi, kad nuo rugsėjo visa mokykla pradės darbą su iš projekto gauta platforma „Microsoft Office 365 A1“ su visais priedais“, ‒ kalbėjo V. Lukauskienė. Anot direktorės, mokytojų daryta apklausa parodė, kad vaikams patinka dirbti su „Microsoft“ platforma, mokytojams patogu dirbti. Projekto metu vyko mokymai, kaip naudotis šia platforma, kaip kuo tinkamiau pritaikyti mokykloje.

Lapių pedagogai ir moksleiviai džiaugiasi projektu.Trijų mokyklų bendras darbas

Asta Gilvonauskienė, Lapių mokyklos vyr. lietuvių kalbos mokytoja, „Bangai“ pasakojo, kad užduotis kūrė visų trijų projekte dalyvaujančių mokyklų lietuvių kalbos mokytojai – vyko intensyvus bendradarbiavimas. Taip pat projekte dalyvauja ir Lapių mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, informacinių technologijų vyr. mokytoja Roma Balsevičienė, vyr. spec. pedagogė Idita Jurkuvienė. Užduotys kurtos 7-ų ir 8-ų klasių mokiniams. Projekto idėja – gerinti mokinių rašymo įgūdžius, naudojant virtualias aplinkas. Kadangi mokėsi nuotoliniu būdu, vaikai turėjo savarankiškai įvaldyti tas aplinkas – programėles. Anot A. Gilvonauskienės, kurtos užduotys – kitokios, įdomesnės, suskirstytos 3 lygiais. Ir mokytojai intensyviuose mokymuose, o vėliau ir mokiniai susipažino su programėlėmis „Canva“, „Wordart“, „Pixton“, „Kahoot“, „Studystack“, „Bookcreator“, „Emaze“. Pats mokymasis vyko per knygų skaitymą ir analizę. Pirmąjį pusmetį vaikai skaitė Lauros Varslauskaitės knygą „Mano didelis mažas aš“, antrąjį – Daivos Vaitkevičiūtės „Trise prieš mafiją“ ir atliko mokytojų parengtas interaktyvias užduotis: jei reikėjo įrašyti praleistas raides arba sukurti veikėjo paveikslą – tai pasinaudojant specialiomis minėtomis programėlėmis. Pavyzdžiui, kaip pasakojo aštuntokė Adrija Kuprelytė, reikėjo sukurti plakatus pagal knygas su programėle „Canva“.

Užduotys buvo įdomios

Pasak mokinės Skirmantės Bacevičiūtės, „užduotis patiko atlikti, nes buvo pakankamai lengvos, išmokom rašybos. Knygos buvo įdomios, pamokė, kaip reikėtų elgtis tam tikrose situacijose.“ Tiesa, aštuntokė Auksė Žalūdaitė teigė, kad trūko motyvacijos mokytis nuotoliniu būdu, bet paantrino, kad užduotys buvo įdomios ir net teko sužinoti naujų žodžių.

Aštuntokei Rimantei Butkutei labiausiai įsiminė bendra pamoka su visomis trimis mokyklomis. „Mokiniai patys turėjo organizuoti ir vesti pamoką. Nors buvo kliūčių – interneto trukdžių, bet buvo linksma“, ‒ smagiai pasakojo R. Butkutė. Mokinės minėjo, kad pagilino rašybos žinias, išmoko dirbti su programomis, kurias galės panaudoti ateityje darydamos projektinius darbus, taip pat buvo įdomu virtualiu būdu susitikti su rašytoju Vytautu V. Landsbergiu.

Mokytoja A. Gilvonauskienė pasidžiaugė, kad nors veiklą pakoregavo karantinas – visos šiems mokslo metams numatytos veiklos įvyko pagal planą.

Pavaduotoja ugdymui ir informatikos mokytoja R. Balsevičienė ir A. Gilvonauskienė pasakojo, kad pritaiko projekto metu įgytas žinias ir su programėlėmis supažindina kitų klasių mokinius, pastebi, esą vaikai dirba noriai, atlieka užduotis.

Lapių pagrindinės mokyklos vyr. spec. pedagogė I. Jurkuvienė džiaugėsi, kad į projektą buvo įtraukti ir mokiniai su specialiaisiais poreikiais. „Dažnai tokiems vaikams sunku skaityti, nenori, atsisako, bet šį kartą jie buvo įtraukti, knygos atitiko jų amžių“, ‒ pasakojo I. Jurkuvienė. Anot pedagogės, tai didelis pasiekimas. Nutiko net taip, kad iš kitos klasės atėjo mergaitė, turinti didelių spec. poreikių ir paprašė duoti jai perskaityti vieną iš projekte skaitomų knygų. Pasidžiaugta, kad projekto informacija pasiekia kitų klasių mokinius.

Monika CALZONAITĖ

Aut. nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių