Išseko kantrybė Gargždų sankryžoje

Išseko kantrybė Gargždų sankryžoje

Gargžduose Klaipėdos ir Dariaus ir Girėno gatvių sankryžos šviesoforas su papildoma sekcija sukti į dešinę (į Kretingos plentą) tebekelia vairuotojų sumaištį. Trečiadienį į „Bangos“ redakciją užsukęs gargždiškis sakė nebeturintis kantrybės žiūrėti, kaip nesusipratėliai sunkina eismą. „Degant žaliam signalui priešais važiavęs vairuotojas nesuko į dešinę, nors galėjo. Mes visi buvome priversti laukti, negalėjome važiuoti tiesiai. Tokios situacijos ten kartojasi nuolat. Verdu iš pykčio dėl tokių nesąmonių“, – nuoskaudą dėl eismo taisyklių nuolatinio kaitaliojimo ir vairuotojų nesusigaudymo po taisyklių pakeitimų redakcijoje liejo vyriškis.

Kelių eismo taisykles kuo dažniau peržvelgti reikėtų ne tik nepatyrusiems, bet ir jau nemenką stažą sukaupusiems vairuotojams.

Štai būtina atsiminti, kad jau nuo 2019-ųjų lapkričio nebegalioja Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris skambėjo taip: jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.

Kaip važiuoti sankryžose?

1. Privažiavus prie sankryžos būtina atkreipti dėmesį, koks šviesoforas stovi prieš jus – su rodyklėmis ar be jų. Svarbu pasižiūrėti į pagrindinį šviesoforą, jį dažniausiai sudaro 3 spalvos, nuo viršaus į apačią: raudona, geltona ir žalia. Tada reikia atkreipti dėmesį, ar pagrindinis šviesoforas yra su rodyklėmis (jos gali būti kombinuotos, pavyzdžiui, leidžiančios judėti tiems, kas važiuoja tiesiai ir suka į kairę), ar rodyklių nėra.

2. Įvertinę, koks tai šviesoforas – paprastas (gali būti pridėta sekcija) ar su rodyklėmis, prisimename svarbų Kelių eismo taisyklių (KET) 158 punktą.

Atkreipkite dėmesį, kad ir iliustracijose vieni pagrindiniai šviesoforai yra su rodyklėmis, o kiti – be jų (nederėtų painioti su papildoma sekcija, kuri montuojama prie pagrindinio šviesoforo).

Jei privažiavę prie šviesoforo pamatome, kad pagrindinis šviesoforas (tas, kuris turi 3 spalvas) yra be rodyklių (prie jo gali būti prijungta sekcija), vadovaujamės 158 punktu, skambančiu taip:

Sukdamas sankryžoje į kairę arba į dešinę, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostas. Sukdamas į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams (dviračių vairuotojams ir kitiems), kertantiems bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą.

Paprasčiau tariant, jei šviesofore be rodyklių dega žalias signalas, galima atlikti posūkį į dešinę (ir į kairę), net jei sekcija nedega. Sekcija į dešinę tokiu atveju užsidegs, jei pagrindiniame šviesofore degs raudonas signalas. Labai retais atvejais gali degti pagrindinis žalias sig­nalas ir sekcija į dešinę, tačiau sekcijos tam ir įrengiamos, kad būtų uždegamos, kai pagrindiniame šviesofore dega raudonas signalas.

Jei privažiavę prie šviesoforo pamatome, kad pagrindinis šviesoforas yra su rodyklėmis, vadovaujamės rodyklėmis ir šviesoforo signalais.

Eismas sankryžoje / Susisiekimo ministerijos nuotr.

Parengė Vita VITAITĖ

Aut. nuotr.


Taip pat skaitykite:

Neįgaliųjų integracija: siekis – kuo daugiau paslaugų
A. Balnionienė: rajono verslininkams – pagalba žengiant į elektroninę erdvę
Skelbiamas konkursas UAB „Klaipėdos rajono energija“ direktoriaus pareigoms
Darželių stygius atveria kelią investuotojams
Mokyklos reorganizavimas nuliūdino judrėniškius
Testai imami nušiurusioje palapinėje
Klestintys Agluonėnai – savojo krašto puoselėtojai
„Pigu.lt“ parduotuvė – Klaipėdos „Molo“ prekybos centre
Dainos vakaras Lapiuose išsilies į festivalį
Ori senatvė „Senjorų dvare“ ne visiems pasiekiama

Paieška

Naujienlaiškis

Žurnalisto pastabos

Urmu!

Svieto pabaiga. Taip sakydavo ir…

Plačiau »

Bendraukite su mumis Facebook