Apdovanotos gražiausių lietuviškų pavadinimų įmonės

Tarp laureačių – mūsų rajono „Antaninis obuolys“ ir „Pasaka delnuos“

„Įmonei pavadinti norėjosi kažko skanaus ir skambaus, tad pasitaręs su žmona pavadinau pagal savo vardą ir pridėjau žodį „obuolys“, – džiaugdamasis Valstybinės kalbos inspekcijos 15 metus rengiamu Gražiausių įmonių pavadinimų konkursu sakė „Antaninio obuolio“ vadovas, renginyje dalyvavęs su žmona Vilma.

Valstybinė kalbos inspekcija jau penkioliktus metus rengia Gražiausių įmonių pavadinimų konkursą, kurio tikslas – skatinti verslininkus rinktis lietuviškus, taisyklingus, įdomius, originalius vardus. Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, kuri minima vasario 21 d., Kultūros ministerijoje apdovanoti gražius lietuviškus įmonių pavadinimus išsirinkę vadovai. Tarp konkurso laureačių – „Antaninis obuolys“ ir „Pasaka delnuos“.


Veikla įvairi
Pernai Registrų centre buvo įregistruota daugiau kaip 12 tūkstančių juridinių asmenų pavadinimų. Rinkdama iš šio didelio skaičiaus inspekcijos sudaryta komisija atsisakė klubų, centrų, bendruomenių, draugijų, atstovybių, asociacijų, federacijų, sąjungų, bendrijų, viešųjų įstaigų pavadinimų ir tų, kurie sudaryti su dirbtiniais žodžiais, skaičiais, vietovardžiais ar asmenvardžiais. Tarp nugalėtojų nepateko įmonės, apie kurių veiklą nepavyko rasti reikiamos informacijos.
Konkurso laureačių įmonių veikla įvairi: reklamos kūrimas, ikimokyklinis ugdymas, mediacijos ir psichoterapijos paslaugos, švenčių organizavimas, prekyba bitininkystės reikmenimis, juvelyrika, keramikos dirbinių studija, medienos gaminiai, fotografija ir vaizdo įrašai, elektroninė parduotuvė, skrydžiai oro balionu, vaikų užimtumo studija, maisto produktų prekyba, įrangos nuoma ir vidaus apdaila, buhalterinė apskaita, miškininkystė, šildymo, vėsinimo, vėdinimo sistemų įrengimas, buriavimo kursai, vyresnio amžiaus žmonių priežiūra ir slauga.

Vaikų užimtumo studijos „Pasaka delnuos“ įkūrėja K. Bacevičiūtė sakė, kad savo įstaigos pavadinimą norėjo susieti su veikla.


Rinkosi atsakingai
Valstybinė kalbos inspekcija išrinko šiuos pernai įregistruotus įmonių pavadinimus: „Atradimų skrynia“, „Jūra laše“, „Katės akis“, „Namisėda“, „Rimtas dėdė“, „Spyglenė“, „Vėjo pamušalai“, „Vienas namuose“, „Žiniukų mokyklėlė“ iš Vilniaus, „Dailidė genys“ iš Kauno, „Antaninis obuolys“, „Pasaka delnuos“ iš Klaipėdos r., „Padangių nuotykiai“ iš Kauno r., „Šildau šaldau“ iš Kaišiadorių r., „Bitės batai“ iš Panevėžio, „Ant saldžių debesų“, „Kaip gerai“ iš Kėdainių, „Broliai moliai“ iš Šakių, „Minties pirkliai“ iš Raseinių, „Pilnas šaukštas“ iš Utenos, „Skaičių kelionė“ iš Alytaus, „Sotukai“ iš Kelmės.
Konkurso laureatus sveikino kultūros viceministrė Daina Urbanavičienė, Valstybinės kalbos inspekcijos viršininkas Audrius Valotka, verslininkas Ignas Staškevičius, konkurso sumanytojas, buvęs inspekcijos vadovas Donatas Smalinskas.
Valstybinės kalbos inspekcijos teigimu, kartais pradedantieji verslininkai nuogąstauja, kad jų pavadinimo nesupras užsieniečiai, bet pamiršta, kad didžioji dalis pirkėjų ir užsakovų bus Lietuvoje, jiems įmonių vardai užsienio kalbomis dažnai būna iš viso nesuprantami. Nuo pavadinimo prasideda įmonės veikla, tai labai glaudžiai susiję, todėl vardą reikia rinktis labai atsakingai, o gražus lietuviškas pavadinimas garsina pačią įmonę ir Lietuvą.


Turi būti įsimenamas
Gargžduose įregistruotos reklamos paslaugas teikiančios UAB „Antaninis obuolys“ vadovas Antanas Žvinklys prisipažino, kad išgirdęs, jog skambina iš Valstybinės kalbos inspekcijos, pirmiausia pagalvojo, kad kažkas negerai. Žinia, jog įmonės pavadinimas pateko tarp pernai įkurtų įmonių gražiausių pavadinimų, pradžiugino. Tarptautinę gimtosios kalbos dieną Kultūros ministerijoje apdovanojimų renginyje dalyvavęs gargždiškis neslėpė, kad buvo smagu pabendrauti ir su kitais laureatais, ir su Valstybinės kalbos inspekcijos atstovais.
„Įmonei pavadinti norėjosi kažko skanaus ir skambaus, tad pasitaręs su žmona pavadinau pagal savo vardą ir pridėjau žodį „obuolys“. Man pasirodė graži sąsaja, nors su įmonės veikla visiškai nesusijusi. Nenorėjau pavadinime nuvalkioto žodžio „reklama“. Per metus buvo tik vienas paklydęs skambutis, kai žmogus norėjo rūgščių obuolių. Mano tikslas – kad įmonės pavadinimas būtų įsimenamas“, – sakė A. Žvink­lys, reklamos srityje dirbantis apie 15 metų.
„Pavadinimą siejau su veikla. Kadangi esame vaikučių užimtumo studija, galvojau, kaip susieti pasakas ir veiklas rankutėmis, – pavadinimo pasirinkimą paaiškino Sendvario seniūnijoje, Mazūriškių kaime, prieš 9 mėnesius pradėjusios veiklą mažosios bendrijos „Pasaka delnuos“ direktorė Kilminta Bacevičiūtė. – Daug piešiame, patys mažiausieji liečia rankutėmis įvairias kruopytes ir taip sekame pasakas.“

Parengė
Laima ŠVEISTRYTĖ
Asmeninio archyvo nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių