Centralizuotai apskaitai – buhalterių paieška

Gargžduose, Vasario 16-osios g., buvusiame Valstybinės mokesčių inspekcijos Gargždų poskyrio pastate turėtų įsikurti Klaipėdos rajono Biudžetinių įstaigų apskaitos skyrius.

Klaipėdos rajono savivaldybės tarybai apsisprendus centralizuoti biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos tvarkymą, Klaipėdos rajono švietimo centre atsirado Biudžetinių įstaigų apskaitos skyrius. Jame numatyti iš viso 28 etatai, šiuo metu intensyviai vyksta buhalterių paieškos.

Pratęsus terminą išvengs chaoso
Klaipėdos rajono švietimo centro direktorė Ramutė Sirutienė sakė pirmiausia norinti padėkoti Klaipėdos rajono savivaldybės tarybai, kad buhalterinės apskaitos centralizavimą numatyta įgyvendinti ne nuo sausio 1 d., kaip buvo planuota, bet nuo 2022-ųjų metų balandžio 1 d. Mat kompiuterių tiekėjas UAB „IT paslaugų centras“ dėl pasaulinėje rinkoje susidariusios situacijos negalėjo laiku pristatyti kompiuterinės įrangos. 28 kompiuterių pristatymo terminą paprašyta nukelti iki 2021 m. gruodžio 29 d. „Jau žinome, kad iki šios datos kompiuteriai suspės atkeliauti. Dabar išvengsime chaoso, turėsime daugiau laiko nuosekliai pasiruošti: atkeliaus kompiuteriai, rengsime darbo vietas, tvarkysime kitus reikalus. Viskas einasi pagal planą“, – pasidžiaugė Švietimo centro direktorė R. Sirutienė.
Biudžetinių įstaigų apskaitos skyriui yra numatytos buvusios Mokesčių inspekcijos patalpos, kurios yra Vasario 16-osios g. 21. „Buvome nuvykę, patalpas apžiūrėjome – jokio remonto nereikės, tik generalinio išvalymo. Patalpos yra geros būklės“, – teigė Švietimo centro vadovė.

Perims likučius, pasirašys sutartis
Nuo lapkričio 3 d. Biudžetinių įstaigų apskaitos skyriaus vadovės pareigas pradėjo eiti Auksė Žitkuvienė. „Anksčiau Agluonėnų pagrindinėje mokykloje dirbau vyriausiąja buhaltere. Gavau paskatinimą ir iš įstaigos direktorės, tad nusprendžiau bandyti. Anksčiau gyvenau Agluonėnuose, dabar jau kokie 8 metai Gargžduose“, – „Bangai“ kalbėjo A. Žitkuvienė. Anot jos, svarbiausia yra suformuoti tinkamą komandą, rasti patikimus darbuotojus. Po to vyks IT sistemos projektavimo ir diegimo darbai, nuo kitų metų bus diegiamos reikalingos finansų valdymo sistemos. Perimami likučiai iš įstaigų, su kiekviena iš jų bus pasirašomos buhalterinės apskaitos sutartys.
Skyriuje, be vadovės, numatyti du pavaduotojų etatai, 1 administratoriaus, likusieji – buhalterių. Gruodžio 7–9 dienomis vyksta konkursai į pavaduotojų pareigybes ir į buhalterių. Šiuo metu trūksta 7 buhalterių. Dar neaišku, ar visi kandidatai tiks eiti pareigas. Jei bus poreikis, bus skelbiamas dar vienas konkursas.

Nuo 814 iki 2 053 Eur
Ar dideli reikalavimai ieškomiems buhalteriams? „Buvo skelbiami du konkursai į A ir į B lygmenis. Jei A lygis, tai reikalaujama universitetinio arba aukštojo neuniversitetinio išsilavinimo, jei B – reikia vidurinio išsilavinimo. Taip pat svarbu turėti dvejų metų buhalterinės apskaitos tvarkymo patirtį. Nekėlėme reikalavimo, kad būtinai biudžetinėje įstaigoje“, – paaiškino A. Žitkuvienė.
Koks bus darbo užmokestis, priklausys nuo skiriamų asignavimų darbo užmokesčiui. Koeficientų žirklės gana plačios nuo 4,6 iki 11,6. Finansine išraiška būtų nuo 814 iki 2 053 Eur.

KOMENTARAI

Dovilų pagrindinės mokyklos direktorius Arūnas GRIMALIS: „Kai politikai atidėjo buhalterinės apskaitos tvarkymo centralizaciją, šioks toks atokvėpis dabar. Galėsime laipsniškai viską susidėlioti. Turėjome 2 buhalterius, dabar neliks nė vieno, tai krūvis didėja direktoriui, pavaduotojui ūkio reikalams, raštinės vedėjai. Manau, pagal protingumo kriterijų bent didžiosiose mokyklose vis tiek turėtų būti bent dalis etato apskaitininko, kuris ir kontaktuotų su centralizuota buhalterija (būtina tvarkinga buhalterinė apskaita). Rinktų informaciją, nusiųstų, persiųstų viską pagal poreikį.
Esame prisižiūrėję, kokia kitų rajonų patirtis. Beveik visur taip ir yra, jei pradžioje dirbama be apskaitininko mokykloje, paskui vis tiek kažkas turi šią sritį kuruoti. Mano žiniomis, mūsų mokyklos buhalterės neketina eiti į Biudžetinių įstaigų apskaitos skyrių Švietimo centre: amžius, atlyginimai – ne stebuklas.“

Gargždų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ direktorė Rasa JUSČIENĖ: „Permainos, žinoma, neramina, tačiau pertvarką bus galima vertinti, kai visas mechanizmas jau funkcionuos. Žvelgiame optimistiškai, tačiau panašu, kad darbo krūvis direktoriui, pavaduotojui ūkio reikalams išaugs. Šiuo metu pas mus dirba vienas vyr. buhalteris, pareigos Biudžetinių įstaigų apskaitos skyriuje nevilioja, mat netoli pensinis amžius. Tikėkimės, kad priprasime ir viskas bus gerai. Juk visada sudėtingiausias – pereinamasis laikotarpis.“

Agnė ADOMAITĖ

darbo laiko apskaita

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content