„DroneA“ prezidentas: milžiniškas dronų inžinerijos potencialas Lietuvoje sukurs daugybę paklausių specialybių

Bepiločių orlaivių – dronų pramonė sparčiai vystosi visame pasaulyje. Todėl specialistų, gebančių konstruoti ir valdyti šias transporto priemones, poreikis darosi kaip niekad didelis. Siekiant tai atliepti Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija kuria išskirtinę bepiločių transporto priemonių inžinerijos studijų programą. Šiame perspektyviame sektoriuje aukštos karjeros galimybės nusimato ir kitų inžinerijos krypčių profesionalams, kuriuos ruošia kolegija.

Poreikis rinkoje nepaprastai didelis

Dronų panaudojimas tampa vis aktualesnis tiek kasdieninėse žmonių veiklose, tiek ir krašto apsaugoje. Jau dabar dronai yra naudojami įvairiose civilinėse srityse, pavyzdžiui, medicininių priemonių ar kitų prekių pristatyme.

„Bepilotis transportas ir šios srities įmonių atėjimas į Lietuvą ar lietuviškų įmonių kūrimasis yra aktualus šiandienai klausimas. Su tuo susijęs ir augantis specialistų, gebančių valdyti ir konstruoti dronus poreikis.  Importo ir eksporto sąlygosiš Kinijos dabar yra kiek apribotos ir tikėtina, jog ateityje jos bus dar labiau apribotos. Todėl dronų detalių ir produktų gamyba Europos Sąjungoje ir Lietuvoje yra aktuali.Tikime, kad ši pramonėbus išvystyta mūsų šalyje“, – sako dr. Rolandas Vitkūnas, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos(VTDK) direktorius, pasakodamas apie bepiločių transporto priemonių inžinerijos studijų programos kūrimo priežastis.

Studentai mokysis dronų valdymo ir konstravimo subtilybių

Besikuriančioje bepiločių transporto priemonių inžinerijos studijų programoje jaunuoliai mokysis įvairių dalykų, kurie apims mechniką, elektroniką, automatiką bei specializuotų su bepiločio transporto valdymu ir panaudojimu susijusių studijų modulius.

„Pirmiausia, studentai mokysis mechanikos, mašinų mechanizmų teorijos, elektros, elektronikos ir automatikos. Visa tai yra naudojama visų tipų transporto studijose.Papildomai bus dėstomi įvairūs specifiniai bepiločio transporto dalykai –signalo įšsiuntimas, įvairių signalųatpažinimas, bepiločio transporto valdymas, ir, žinoma, su bepiločiu transportu susiję teisiniai aspektai“, – pasakoja dr. Rolandas Vitkūnas.

Dronų pramonė apjungia įvairias inžinerijos sritis

„Bepilotis transportas apjungia kelias inžinerijos sritis, tai yra mechanikos, transporto, elektronikos, automatikos ir IT inžineriją. Todėl,naujoji studijų programa yra glaudžiai susijusi ir su esamomis programomis, kurias jaunuoliai gali rinktis jau dabar, jei nori prisidėti prie šios pramonės vystymosi“, –aiškina R. Vitkūnas pažymėdamas, kad nauja specializuota bepiločio transporto inžinerijos studijų programa jau kuriama.

Lietuvos dronų asociacijos „DroneA“ prezidentas Vidmantas Kairys priduria, kad dronų sektoriuje didelių karjeros perspektyvų galės tikėtis elektronikos inžinieriai bei IT specialistai ar programuotojai, kurie išmanys duomenų rinkimą ir analizę.

Studijų programa bus paremta gerosiomis užsienio praktikomis

R.Vitkūnas dalinasi, jog VTDK kuriama studijų programa bus paremta gerosiomis praktikomis iš užsienio ir Lietuvos dronų asociacijų bei universitetų.

„Bendradarbiaujame su mūsų nacionaline dronų asociacija DroneA. Taip pat žengiame ir į tarptautinę rinką – kalbamės  su Norvegijos ir Vokietijos atstovais iš Vokietijos dronų asociacijos, dronų akademijos bei technikos universitetų Berlyne. Visa tai tik darkart patikino šios pramonės vystymo ir studijų programos kūrimo svarbą ir aktualumą. Tikime, jog pasirinkome teisingą kelią“, –  teigia VTDK direktorius.

Vidmantas Kairys, „DroneA“ prezidentas į šią studijų programą žvelgia optimistiškai.„Lietuvoje dronų pramonė yra gana menkai išvystyta, lyginant su kaimyninėmis valstybėmis: Vokietija, Lenkija, Latvija ar Estija. Tad ši studijų programa, tikiu, atneš teigiamų pokyčių, o juk viskas prasideda būtent nuo specialistų. Kadangi Lietuvoje tai dar nėra plačiai rengiama specialybė, potencialas yra milžiniškas. Ypatingai žvelgiant ir į tai, kad savavaldės – bepilotės transporto priemonės, tiek ir skraidantys dronai, tiek ir žemės transportas, yra ateitis“, – pažymi V. Kairys.

VTDK numato ne tik vystyti bepiločių transporto priemonių inžinerijos studijų programą, bet ir turimą kolegijos inžinerinę įrangą panaudoti tolimesnei plėtrai ir eksperimentiniams tyrimams, susijusiems su šia sritimi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content