Gargždų autobusų stotyje pokyčiai skinasi kelią

Gargždų autobusų stotis reprezentuoja miestą.

Gruodį sukako metai, kai Gargžduose keleivius sutinka ir išlydi naujoji autobusų stotis. Čia pasiūlyta nemažai patogumų, atsirado naujų paslaugų. Sulaukus stoties įkūrimo pirmojo gimtadienio, pradėjo veikti siuntų priėmimo ir išdavimo skyrius. Prieš mėnesį pasikeitė vežėjai, bet ne vien gerų pokyčių su šia permaina atėjo.
Modernu ir funkcionalu
Per metus naujosios Gargždų autobusų stoties fasado sienos spėjo pašviesėti, bet ovalios formos pastatas akį traukia ir dieną, ir naktį. Ovalumas akcentuoja šiuolaikiškumą ir modernumą. Naujoji stotis pasiūlė daug patogumų – ji ne tik moderni, bet ir funkcionali. Joje jauki laukimo salė, informacijos centras, bilietų kasa, sanitarinės ir administracinės patalpos. Gruodžio pradžioje įkurtas siuntų priėmimo ir išdavimo skyrius, veikia kavos aparatas. „Patalpos naujoviškos – čia labai patogu, smagu. Vaikams yra į ką pasižiūrėti – ant sienų gražūs paveikslai, yra lankstinukų apie lankytinas vietas Klaipėdos rajone“, – „Bangai“ kalbėjo stotyje sutikta Ernesta su mažamete dukrele.
Atidarius autobusų stotį, Gargžduose atsirado nauja erdvė parodų ekspozicijoms, kurios keičiamos. Pirmoji ją atrado Nomeda Jokubaitienė, Gargždų kultūros centre vadovaujanti vaikų dailės studijai. Vėliau čia buvo surengta fotografijų paroda, be to, buvo eksponuojami paveikslai prevencine tematika „Prieš smurtą artimoje aplinkoje“. Šiuo metu vėl sugrįžę meniški Nomedos ugdytinių kūrinėliai apie baltą žiemą. Kūrybiški jaunųjų menininkų darbai smagiai nuteikia čia užsukusius keleivius.
„Visiems čia patinka, nenuobodu. Žmonės gali naudotis nemokamu internetu, įsikrauti mobilųjį telefoną“, – dėstė autobusų stoties administratorė Vida Kundrotienė. Ji šypsodamasi prisiminė, kai darbo pradžioje žiemą atėjusi į darbą ir 7 val. atrakinusi stoties duris pakvietė perone laukusius žmones, bet šie atsisakė užeiti. „Jie stovėjo eilėje į mikroautobusą, nes ne visiems užtekdavo vietų. Dabar didesni autobusai, daugiau telpa“, – ats­kleidė V. Kundrotienė. Pasak jos, didžiausias keleivių srautas – nuo 10 val. iki 15 val. Autobusų stotis atidaryta nuo 7 val. iki 21 val. Čia yra 4 autobusų sustojimo vietos ir 10 vietų automobiliams. Perone įrengta lauko medija ir keleivių informavimo sistema.

„Mums patikėta koordinuoti veiklą, susijusią su priemiestinių ir tarpmiestinių autobusų įvažiavimu, tikrinti, kad tvarkingai naudotųsi infrastruktūra“, – dėstė Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro vadovė D. Buivydienė.


Siuntos – į bet kurį šalies miestą
Senoji autobusų stotis, kurios akcijų turėjo Klaipėdos rajono savivaldybė, seniai nebeatitiko būtiniausių keleivių poreikių. Savo lėšomis pastačiusi naują, miestą reprezentuojančią stotį, Savivaldybė tarybos sprendimu vykdyti joje administravimo funkciją perdavė biudžetinei įstaigai – Klaipėdos rajono turizmo informacijos centrui.
„Mums patikėta koordinuoti veiklą, susijusią su priemiestinių ir tarpmiestinių autobusų įvažiavimu, tikrinti, kad tvarkingai naudotųsi infrastruktūra, – dėstė šio centro vadovė Daiva Buivydienė. – Už įvažiavimą mums moka mokestį, iš jo išlaikome 3 darbuotojus – Savivaldybei nebekainuoja.“ Autobusų stotyje yra ne tik administratorė, bet ir dispečerė bei specialistė, kurios dirba pasikeisdamos kas trečią dieną (iš viso 2,5 etato).
Gruodžio pradžioje Gargždų autobusų stotyje pradėjo veikti siuntų priėmimo-išdavimo skyrius. Iki tol gyventojams, norintiems išsiųsti autobusu siuntinį, tekdavo jo laukti, taikytis prie šio atvykimo grafiko ar net važiuoti į Klaipėdą. „Dabar labai patogu: gali atnešti siuntą ar gavus pranešimą ją pasiimti bet kuriuo laiku, kai dirba autobusų stotis, – dėstė administratorė. – Kaune yra paskirstymo punktas, iš kurio siunta nugabenama į bet kurį šalies miestą. Patogu, kad iš Gargždų autobusų stoties galima siųsti bet kur.“
Tačiau gyventojai dar neįpratę prie naujos sistemos. Atvykę pasiimti ir išvydę savo siuntinį, griebia nieko nelaukę. Betgi stoties darbuotojai privalo jį pažymėti savo dokumentuose, kurie matomi kompiuterinėje sistemoje.
Gruodį gauta apie 300 siuntų ir beveik tiek pat atiduota klientams. Tačiau spėjama, jog tik prieššventinį mėnesį jų buvo daug, o vėliau sumažės.
„Mūsų tikslas, kad čia būtų geros sąlygos oriai laukti autobuso bet kokiu oru, taip pat užtikrinti, kad gyventojai gautų kuo daugiau paslaugų, kaip antai įkurtas siuntų skyrius, būtų daugiau patogumų – laukdami galėtų išgerti kavos“, – pastebėjo D. Buivydienė.
Šiemet planuojama pabaigti sutvarkyti bilietų kasą – jų pardavimo sistemą, ir pardavinėti bilietus, taip pat elektronines keleivių korteles, jas papildyti – bus visas paslaugų paketas.
Autobusų stotyje yra patalpos, tinkamos mini kavinei-barui, buvo skelbtas jų nuomos konkursas, bet neatsirado verslininkų, kurie ryžtųsi čia įsikurti ir keleiviams pasiūlyti kavos, pyragaičių. Abejojama, ar pavyktų išsilaikyti dėl per mažo žmonių srauto.

Pasikeitus vežėjams – lavina skundų
Gruodžio mėnesį autobusų stoties darbuotojus užgriuvo lavina skundų, kai nutrūko Savivaldybės sutartis su UAB „Vežeta“, kurią pakeitė įmonė „Transrevis“. „Mūsų darbas – teikti informaciją: pasakome, koks autobusas važiuoja, kur sustoja, kada nuvyks ir panašiai. Mes nesame atsakingi už maršrutus, kad jie ne taip sureguliuoti, kad vairuotojai nekultūringi, nesupranta lietuviškai, kad neišleidžia prie namų kaime. Maršrutus reguliuoja Savivaldybė, vežėjų paslaugą nupirkusi iš Klaipėdos keleivinio transporto įmonės, o ši – vežėjus iš įmonės „Transrevis“, – atskleidė D. Buivydienė. – Mes su ja sudarėme sutartį dėl įvažiavimo į stotį – esame atsakingi tik už sąlygas čia įvažiuoti. Sutartyje įrašyta, kad įvažiavimų būtų ne mažiau nei dirbant „Vežetai“. Taigi gyventojai dėl maršrutinių autobusų problemų turi skųstis Savivaldybei.“
D. Buivydienės teigimu, „Transrevis“, ateidama dirbti Klaipėdos rajone, neturėjo vairuotojų, bet nenorėjo kviesti „Vežetos“ vyrų, kurie neteko darbo. Ji pasikvietė iš sostinės žmones, nemokančius lietuviškai, nepažįstančius šio krašto. Problemų būtų mažiau, įdarbinus anksčiau dirbusius vairuotojus. Pašnekovė džiaugėsi patarimu kviesti senojoje autobusų stotyje dirbusią dispečerę, puikiai išmanančią maršrutus, gerai komunikuojančią su šalies autobusų stotimis. Visgi tikimasi, kad tai tik laikini nesusipratimai – reikia kantriai taisyti klaidas. Feisbuko atsiliepimuose apie maršrutus žmonės prašo tiesioginio maršruto į Kretingą.

Administratorė V. Kundrotienė: „Gyventojams labai patogu iš Gargždų stoties siųsti siuntas į bet kurį šalies miestą.“


Turizmo informacijos centras, gavęs naują veiklos sritį, naudojasi erdve ir skleidžia žinią apie lankomas kultūros paveldo bei kitas žymias vietas Klaipėdos rajone. Autobusų stotyje yra leidinių su šia informacija ir keleiviai gali su ja susipažinti, gali įsigyti atributikos su Gargždų ženklais. Pasak D. Buivydienės, šiemet prie įėjimo į stotį atsiras informacinė sienelė, kur bus skelbiamos Savivaldybės naujienos, bus ir reklamos vieta, kurią galės užsisakyti pageidaujantieji. Tikriausiai neteks ilgai laukti naujų paradinių, stumdomų durų, kurias išlaužė vėtra.

Virginija LAPIENĖ
Autorės ir „Bangos“
archyvo nuotr.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių

Skip to content