Kelionės po rajoną atsieis brangiau?

Asociatyvi nuotr.

Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos posėdyje bus svarstomas klausimas „Dėl keleivių vežimo reguliariaisiais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifų dydžių nustatymo“. Tarybos prašoma 2 centais padidinti 1 km keleivių vežimo tarifą vežėjams „Vežeta“ ir „Kintas“. Nuo vasario 1 d. maršrutinio taksi Gargždai–Klaipėda bilieto kaina būtų 1,80 Eur su PVM.

Patiria nuostolių

Savivaldybės tarybai pateiktame aiškinamajame rašte teigiama, kad UAB „Vežeta“ ir UAB „Kintas“ kreipėsi į Klaipėdos rajono savivaldybę, prašydami 2 centais padidinti 1 km keleivių vežimo tarifą, nes nuo 2020 metų, kai buvo padidintas 1 km tarifas, 35 proc. padidėjo kuro kaina, taip pat apie 20 proc. išaugo išlaidos, susijusios su vairuotojų darbo užmokesčiu, apie 21 proc. išaugo eksploatacinės išlaidos.

Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Vytautas Valantinas, pristatydamas klausimą Vietos ūkio ir kaimo reikalų komiteto posėdyje, minėjo, kad, vežėjų teigimu, jie iš savo gaunamų pajamų nebegali kompensuoti kainų padidėjimo, o dar ir pelną norėtų gauti. Anot V. Valantino, pažvelgus į praėjusius 2019‒2021 metus akivaizdžiai pastebimas keleivių mažėjimas dėl pandemijos įtakos.

Minėtame komiteto posėdyje pastebėta, kad jau ir 2020 m. vežėjams buvo didinti tarifai, o šiais metais vėl keliama bilietų kaina ir dar numatyta kompensacija. Ekonomikos ir biudžeto komiteto posėdžio metu analogišką klausimą kėlė ir Tarybos narys Raimundas Daubaris: „Brangs kelionė mūsų rajono gyventojams, bet tuo pačiu iš planuojamo šių metų Savivaldybės biudžeto lėšų didiname kompensaciją vežėjams.“

Lėšos būtent kompensacijoms

Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas V. Valantinas atsakė, kad Savivaldybė moka kompensaciją važiuojantiems senjorams ir moksleiviams – jiems kainos nedidės, todėl minėtos lėšos skirtos būtent kompensacijoms mokėti.

Švietimo, kultūros ir sporto komiteto posėdyje tarybos narys Raimondas Simonavičius kėlė klausimą, ar negalėtų Savivaldybė didinti dotacijų ir kompensuoti vežėjams nuostolius, kad nereikėtų kelti bilietų kainos. V. Valantino teigimu, tokios techninės galimybės nėra, mat sutartys yra senos. Tarybos narys R. Simonavičius pateikė pasiūlymą kreiptis į Administracijos direktorių, kad šis išanalizuotų situaciją ir kompensavimo galimybę.

Norėtų važinėti nemokamai

Ekonomikos ir biudžeto komiteto posėdyje tarybos narys Alfredas Šiaulys užsiminė, kad yra gyventojų pageidavimas važiuoti nemokamai vietinio susisiekimo maršrutais, ir teiravosi, ar yra tokia galimybė.

Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjo V. Valantino nuomone, dažniausiai taip daro tos savivaldybės, kurios turi savo autobusų parkus. „Mes, deja, tokios galimybės neturime. Bet greitu metu baigsis ankstesnės sutartys, dabar vyksta derybos su Klaipėdos keleiviniu transportu. Galbūt, jeigu politikai priims tokį sprendimą, atsiras techninės galimybės“, ‒ samprotavo V. Valantinas.

„Pravažiuoji rajono ribą, turi susimokėti, o rajone važinėji nemokamai. Įdomiai atrodys“, ‒ su šypsena komentavo Ekonomikos ir biudžeto komiteto pirmininkas, Tarybos narys Nerijus Galvanauskas.

Monika CALZONAITĖ

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių