Klaipėdos koncertų salės renginių gidas: spalio 13–30 d.
Klaipėdos koncertų salė pristato spalio mėnesio repertuarą. Įstaiga klausytojams parengė išskirtinę baroko ir džiazo kombinaciją, miuziklą visai šeimai, jaunosios atlikėjų kartos atliekamas ir kitas muzikines programas. Uostamiesčio publikai puikiai pažįstami kolektyvai Klaipėdos kamerinis orkestras, Brass kvintetas ir choras „Aukuras“ taip pat pristatytas naujas, išskirtines koncertines programas.
Spalio 13 d., trečiadienis, 18.30 val.
Improvizacija baroko tema
Šioje programoje susitinka barokinė muzika ir šiuolaikinė improvizacija – įspūdingasis jaunosios kartos pianistas Viktoras Paukštelis ir patyręs džiazo meistras Vladimiras Tarasovas. Abu menininkai, garsėjantys ir kaip vizualiųjų menų talentai, šįkart ieškos bendro vardiklio tarp dviejų šimtmečiais nutolusių muzikos stilių. V. Paukštelis nuties barokinį garsų audinį, sudarytą iš Johanno Sebastiano Bacho, Jeano-Philippe Rameau, Domenico Scarlatti, Georgo Friedricho Händelio kūrinių, o meistriškai perkusiją valdantis V. Tarasovas apipins jį improvizaciniais elementais. Taip Koncertų salės akustiką papuoš netikėti ir kartu atpažįstami muzikiniai barokiniai gobelenai.
Ne paslaptis, kad baroko muzika kai kuriais bruožais artima šiuolaikinei improvizacijai: ji taip pat dažnai yra pagrįsta bosine linija, melodinė kūrinio linija vystoma pagražinimais, melizmomis, o jų atlikimo kokybė ir originalumas priklauso nuo atlikėjo meistrystės. Kitaip sakant, baroko epochos kompozitorius suteikdavo žymiai didesnę laisvę atlikėjui nei, pavyzdžiui, klasicizmo ar romantizmo laikais, kai šis buvo stipriau pririštas prie natų, tempinių bei dinaminių nuorodų. Tad barokas ir XXI a. improvizacinis džiazas yra panašūs savo prigimtimi ir būtent dėl to įdomūs V. Paukšteliui ir V. Tarasovui kaip muzikinio junginio elementai.
Klaipėdos koncertų salė kviečia patirti netikėtų įspūdžių klausant barokinės fortepijono muzikos ir šiuolaikinės improvizacijos mušamaisiais!
Spalio 20 d., trečiadienis, 18.30 val.
Sidabrinis ežerinis
Miuziklas visai šeimai
Kompozitorė Vaida Striaupaitė–Beinarienė, kuri pati yra 3 muzikuojančių vaikų mama, sukūrė miuziklą vaikams ir visai šeimai „Sidabrinis Ežerinis“. Pagal Aldonos Liobytės stilizuotą pasaką parašyto kūrinio pagrindinė mintis dabar yra labai aktuali ir skatina susimąstyti. Miuzikle kalbama apie laiką, kurį skiriame savo artimiausiems žmonėms, apie vaiko ištvermę ir drąsą, apie kantrybę, užsibrėžtą tikslą ir atkaklumą jo siekiant. Taip pat pasaka yra kupina vandens pasaulio paslapčių, ryškių spalvų ir įdomių, nuotaikingų personažų.
„Kažin kur, labai toli, gal net prie Siesarties ežero, gyveno berniukas, Ežeriniu pramintas. Mat kur buvęs, kur nebuvęs jis vis vandens laikėsi, tarytum kas jį būtų apžavėjęs. Mama vis baiminosi, kad vaiko į gelmę neįtrauktų Vandenė. Bet nei vėjai nupūtė, nei banga nuplukdė, nei Vandenė įtraukė, tik iškeliavo berniuko tėveliai svetur duonos pelnytis, Ežerinį palikę vieną prie ežero…“
Norėdami sužinoti, kaip sekėsi Ežeriniui ir kuo pasaka baigėsi, Koncertų salė kviečia ateiti į nuotaikingą renginį visai šeimai!
Spalio 22 d., penktadienis, 18.30 val.
Septyni žodžiai
Kompozitorės Sofijos Gubaidulinos 90-mečiui
2021 m. spalio 24 dieną minėsime vienos garsiausių šiuo metu kuriančių moterų kompozitorių pasaulyje Sofijos Gubaidulinos 90 metų sukaktį. 2015 m. ši autorė buvo atvykusi į Klaipėdą, kur klausėsi savo kūrinių koncerto. Tiek tąkart juos atliko, tiek programoje „Septyni žodžiai“ juos gros, Klaipėdos kamerinis orkestras. Tik šįkart Mindaugo Bačkaus vadovaujamam kolektyvui diriguos jaunosios kartos dirigentasImantas Jonas Šimkus.
Kūryba S. Gubaidulinai buvo tarsi pabėgimas nuo sovietinės Rusijos socialinės ir politinės atmosferos. Dėl šios priežasties ji susiejo muziką su mistiniu dvasingumu, ilgesiu žmonijos sieloje surasti tikrąją būtį, kurią ji nuolatos bando užfiksuoti savo darbuose. S. Gubaidulina apibrėžia religiją kaip ryšį tarp savęs ir Absoliuto, kurį atranda per meninį procesą.
Kitą koncerte skambėsiantį autorių – vieną žymiausių dabarties Latvijos kūrėjų Pēterį Vaską – ir S. Gubaiduliną sieja istorinė sovietų ideologinės priespaudos patirtis. Kai protestantų pastoriaus sūnui buvo uždrausta studijuoti Latvijoje, jis atsidūrė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur sėkmingai baigė kontraboso studijas. Kaip ir S. Gubaidulina, taip ir P. Vaskas kupinas gilaus dvasingumo: jis niekada nepalieka klausytojo be vilties ir kelio, kuriuo reikėtų eiti, norint pasiekti dvasinę pilnatvę ir gilesnį gyvenimo supratimą.
Spalio 28 d., ketvirtadienis, 18.30 val.
Klaipėdos brass istorija
Tai prasidėjo 1986 metais, kai trimitininkas Vilmantas Bružas įkūrė Klaipėdos brass kvintetą ir jam vadovavo net 30 metų. 2016 metų rudenį Klaipėdos brass kvinteto meno vadovo vairą į savo rankas perėmė trimitininkas Sigitas Petrulis, pats anksčiau beveik dešimtmetį grojęs Lietuvos nacionalinės filharmonijos brass kvintete.
Pučiamųjų muzikos programa „Klaipėdos brass istorija“ skirta paminėti Klaipėdos brass kvinteto 35-metį. Istoriniai faktai joje sklandžiai susipins su muzikiniais momentais, liudijančiais aktyvią šiandienos ansamblio koncertinę veiklą. Ji ypač suintensyvėjo per pastarąjį penkmetį: prasiplėtė kolektyvo repertuaras, parengtos įdomios koncertinės programos su Lietuvos ir užsienio solistais, išaugo edukacinių ir visai šeimai skirtų programų įvairovė ir populiarumas. Dalis pastaraisiais metais su Klaipėdos brass kvintetu koncertavusių solistų pasirodys ir jubiliejui skirtame koncerte.
Spalio 30 d., šeštadienis, 18.00 val., Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčia
Koncertas Vėlinėms
Klaipėdos choras „Aukuras“, vadovaujamas ir diriguojamas Alfonso Vildžiūno, rengia Vėlinėms skirtą koncertą. Ta proga Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje suskambėsžinomo britų chorinės muzikos kūrėjo Johno Rutterio „Requiem“. Tiek šis, tiek kiti kompozitoriaus kūriniai yra dažnai atliekami visame pasaulyje. Išsiskiriantys užburiančia garsų harmonija, dainingumu J. Rutterio opusai remiasi geriausiomis prancūzų ir anglų chorinės muzikos tradicijomis.
„Requiem“ – vienas populiariausių ir gražiausių kompozitoriaus darbų. Ši 7 tradicinių dalių sakralinė kompozicija įkvėpta krikščioniškojo tikėjimo apie mirtį ir amžinąjį gyvenimą. Tai viltinga kelionė iš tamsos į šviesą. Koncertas nemokamas.
Klaipėdos koncertų salės informacija