Klaipėdos rajonas „atveria horizontus“ ir piniginę
Naujasis Klaipėdos rajono prekinis ženklas Gargžduose jau startavo – pavaizduotas turistinio maršruto „Prie rubežiaus“ stenduose.
Pagaliau turime Savivaldybės tarybos patvirtintą pirmąjį savo rajono prekinį ženklą, kurio šūkis „Atveria horizontus“. Šį ženklą 10 mėnesių kūrė, teigiama, žymių dizainerių komanda. Tarybai patvirtinus rinkodaros ir komunikacijos strategiją, bus pradėtos įgyvendinti numatytos ženklo adaptacijos ir komunikacijos priemonės, kurios kainuos net 112 500 eurų. Strategija bus vykdoma dvejus metus.
Kodėl reikėjo ženklo?
Atėjo tokie laikai, jog savivaldybės, lyg verslo įmonės, ėmė konkuruoti rinkoje. Teigiama, jog viena iš priemonių pritraukti investicijas, turistus, vietiniams gyventojams užtikrinti gyvenimo kokybę – vietovių ir miestų rinkodara. Vienas iš svarbiausių Savivaldybės rinkodaros aspektų – prekės ženklas ir efektyvi jo komunikacija. Komunikacijos strategijos rengėjai užsibrėžė ambicingus planus – jie tikisi, kad prekinio ženklo pagalba pavyks pritraukti naujų gyventojų ir padidinti turistų srautus, stiprinant Klaipėdos rajono, pajūrio ir pamario krašto, įvaizdį.
Specialistų teigimu, parengtas ir efektyviai naudojamas prekės ženklas vienija ir leidžia lengviau identifikuoti rajone esančius produktus ir paslaugas, suteikti ekonominę vertę. Prekės ženklą „Atveria horizontus“ ir rinkodaros bei komunikacijos strategiją pagal rajono Savivaldybės administracijos užsakymą parengė mažosios bendrijos „Iconus“ specialistai.
Stendai – prie automagistralės
Šį projektą kuruojančio Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Raimonda Kučinskaitė prekinį ženklą ir jo viešinimo strategijos aspektus jau pristatė viešuose renginiuose – verslo ir savivaldos forume, šventinėje Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro rajono konferencijoje, o galop ir rajono Savivaldybės tarybai.
„Rajonui išsiskirti sunkoka, nes administracinis centras yra Gargždų miestas, o vadinamės Klaipėdos rajonu. Priklausome Klaipėdos regionui, kuriame yra net du kurorto statusą turintys miestai – Palanga ir Neringa – bei aktyvią rinkodarą vykdantis uostamiestis“, – teigė R. Kučinskaitė. Anot vedėjos, rinktasi iš kelių variantų, kaip šį ženklą naudoti, jis būsiąs dinamiškas, atviras, išmanus. Rengiamas ženklo variantas ir anglų kalba, taip pat kuriama ir animuota jo versija. Rajono prekinis ženklas gali būti įvairių atspalvių, versijų, galima naudoti nuotraukas, papildomus žodžius pagal poreikį. Pavyzdžiui, atveria horizontus sportui, kultūrai ar karjerai, žiemos malonumams, poilsiui prie jūros. R. Kučinskaitės teigimu, negalima keisti tik pačios ženklo formos – rėmelių, šrifto bei paties užrašo „Atveria horizontus“.
Reklama kainuos nepigiai
Naujasis Klaipėdos rajono prekinis ženklas Gargžduose jau startavo – pavaizduotas turistinio maršruto „Prie rubežiaus“ stenduose. Pasak R. Kučinskaitės, numatoma šiuo ženklu žymėti įvairius blankus, vizitines korteles, suvenyrus, panaudoti lauko komunikacijos priemonėms – stendams, tarp jų ir prie automagistralės, įrengti, taip pat stotelėse.
Be kita ko, numatoma nemažas sumas skirti reklamai didžiųjų miestų kino teatruose – net 27 tūkst. eurų, reklamai per respublikines žiniasklaidos priemones – 20 tūkst. eurų, vietines – 3 tūkst. eurų, dviejų videoklipų gamybai ir jų reklamai – apie 20 tūkst. eurų, tinklalapio reklamai interneto portaluose bei socialiniuose tinkluose – apie 12 tūkst. eurų, įdiegio gamybai ir reklamai socialiniuose tinkluose bei internete – 9 tūkst. eurų, brošiūrų gamybai – per 4000 eurų ir kita. Plane sumos nurodomos be pridėtinės vertės mokesčio ir net rekomenduojama nustatyti 20 proc. didesnes lėšas optimaliam plano įgyvendinimui.
Skeptikai nutildyti
Rajono Tarybos posėdyje svarstant naująjį prekės ženklą ir jo komunikacijos strategiją skeptiškų nuomonių netrūko.
„Gal reikia padaryti apklausą, kaip naują ženklą vertina gyventojai? Ženklas profesionaliai padarytas, bet tai ne rajono ženklas, darome reklamą Klaipėdai. Kam jis reikalingas Klaipėdos rajonui, juk turime savo herbą. Kodėl tokia didžiulė suma komunikacijai?“ – svarstė ir klausinėjo Tarybos nariai. R. Kučinskaitė paaiškino, jog tų strategijai numatytų 112 500 eurų nereikia tuoj pat, projektas bus vykdomas etapais, lėšos skiriamos pagal poreikį. Iš pradžių esą reikia tik 15 tūkst. eurų rajono prekinio ženklo registracijai. Darbo grupei dėl rajono rinkodaros ir komunikacijos strategijos parengimo vadovavęs rajono meras Vaclovas Dačkauskas patikino, jog jauni žmonės, strategijos kūrėjai jį įtikino šio projekto nauda, todėl jis pasiūlė jais pasitikėti ir Tarybai. Už strategiją balsavo 21 Tarybos narys, 3 susilaikė.
Prekinio ženklo prasmė
- Nebus nieko, jei nebus įkvėpimo. Ir retas kuris jo ieškos streso perpildytame didmiestyje. Dažniau – ten, kur harmonija. Tarp gamtos ir industrijų, tradicijų ir naujų gyvenimo būdo madų, darbo ir atostogų, tarp Didžiosios ir Mažosios Lietuvos. Čia visos sąlygos gimti naujiems gražiems ir turiningiems dalykams. Klaipėdos rajonas ATVERIA HORIZONTUS.