Ministrė gimnazistams palinkėjo aplankyti visas ES šalis

Po susitikimo su ministre J. Petrauskienė apie švietimo sistemos laukiančius pokyčius diskutavo gimnazistai, mokyklos direktorė I. Pintverytė, pavaduotoja N. Balčikonytė, mokytoja J. Venckauskienė ir Švietimo skyriaus vedėjas A. Petravičius.

 

Penktadienį „Vaivorykštės“ gimnazijoje vesti pamoką ir padėti pasiruošti konkursui „Europos egzaminas“ atvyko švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. Aukštos viešnios gimnazija sulaukė už klausimą „Kaip 3 paveikslėliai, kuriuose pavaizduoti anglių kasykla, metalurgijos gamykla ir Romos miestas, yra susiję su Europos Sąjunga?“ Klausimas papuolė tarp 13 įdomiausių, originaliausių ir aktualiausių iš 50 konkurso dalyvių. Atsakymas – 1957 m. Romos mieste pasirašyta sutartis apie anglių ir plieno pramonės susivienijimo įkūrimą.

Tiesa, pirmu numeriu, kurio „mokytojo“ pamokos norėtų labiausiai, gimnazistai buvo nurodę žurnalistą, laidų vedėją Andrių Tapiną, antruoju – švietimo ministrę J. Petrauskienę.

Ministrę gimnazijos bendruomenė pasitiko išpuoštame mokyklos kiemelyje. Prie geltonų ir mėlynų našlaičių derėjo tokių pat spalvų balionai. Į susitikimo vietoje dominuojančias spalvas dėmesį atkreipė ir viešnia. Minist­rę pasveikino gimnazijos direktorė Irena Pintverytė ir konkurso iniciatorė geografijos mokytoja Jurga Venckauskienė.

Susirinkusieji sužinojo, jog ministrė nuo šeštos klasės svajojusi būti mokytoja ir buvusi laiminga dirbdama pagal pašaukimą. Viešnią domino, kiek gimnazistų ruošiasi studijuoti universitetuose, ar tarp susirinkusiųjų yra būsimų pedagogų. Deja, nė vienas moksleivis rankos nepakėlė. „Mokytojo profesija – sudėtinga. Tai ne tik amatas, dirbti mokytoju reikia pašaukimo, ne kiekvienas gali būti mokytoju. Mokiniai vangiai renkasi šią profesiją, nes mažos algos. Turime dėkoti, kad dar turime mokytojų. Reikia pertvarkyti švietimo sistemą, kad atsirastų norinčiųjų dirbti mokytojais, kad pedagogo profesija būtų prestižinė“, – kalbėjo J. Petrauskienė.

Viešnia gimnazistų teiravosi, kiek yra Lietuvoje ministerijų, kas ir kada įkūrė vieną seniausių Europoje Vilniaus universitetą, plačiau papasakojo apie Bolonijos sutartį, Erasmus programą, teiravosi, kokios mokyklos gimnazistai norėtų. „Savo gimnazijoje turime viską, ko reikia, – pasakojo „Vaivorykštės“ gimnazistai, kuriems nuostabą kėlė, jog lankantis vienoje mokykloje Šiauliuose nebuvę net projektoriaus projektui pristatyti. – Reikia tik gerai paruoštų specialistų. Ne visi mokytojai savo vietoje.“

Neišvengta temos ir dėl mokslo metų ilginimo. Ministrė papasakojo gavusi kelis tūkstančius laiškų. „Tai – nepopuliarus siūlymas. Kam gali patikti dirbti daugiau? Mokymosi turinyje yra daug pasenusių dalykų, trūksta individualaus mokymo. Reikia padaryti taip, kad ir mokiniai mokytųsi reikalingų dalykų, ir mokytojai būtų patenkinti, ir mokyklose būtų visos sąlygos, – kalbėjo ministrė. – Lietuva pirmauja ES pagal aukštąjį išsilavinimą. Studijas aukštosiose mokyklose reikia trumpinti iki 3 metų. Norėčiau, kad galėtume didžiuotis savo švietimo sistema, kuri sudarytų galimybes visiems mokytis visą gyvenimą.“

Ministrė vis akcentavo, jog būtina mokytis ir išreiškė viltį, jog sugebėsime įvertinti ES gautą laisvę. Dovanų mokyklai žemėlapį atvežusi viešnia palinkėjo aplankyti visas ES šalis, o prisiminimui išsivežė rašiklį ir užrašų knygelę su mokyklos simbolika.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių