Pažeidžiamiausiesiems paslaugos į namus nenutrūko
Socialiniai darbuotojai – vieni iš tų profesijų atstovų, kurie negali visų darbų nudirbti nuotoliniu būdu – tenka kontaktuoti su žmonėmis. Pažeidžiamiausiems bendruomenės nariams pagalbos, paslaugų ypač reikia dabar, plintant koronavirusui. Dirbama ypatingomis sąlygomis, darbuotojai siuvasi kaukes, sunkiai įsigyja vienkartinių pirštinių ir kitų priemonių, bet stengiasi kokybiškai atlikti savo pareigas. Tačiau ne visada įsigilinama į jų darbo pobūdį ir įvertinamos pastangos. Nepagrįsti priekaištai žeidžia savo profesijai atsidavusius socialinius darbuotojus.
Skaudina nepagrįsti kaltinimai
Prasidėjus karantinui Klaipėdos rajono paramos šeimai centras paslaugas į namus savo klientams teikia kaip ir anksčiau – tik dalis gavėjų jų laikinai atsisakė. Kai kurios socialinių darbuotojų padėjėjos turi nedarbingumo pažymėjimus arba atostogauja. „Norintieji paslaugas gauna visi, – patikino šio centro direktorė Jurinda Jasevičienė. – Mūsų darbas sudėtingas, įtemptas. Deja, jį dar apsunkina nepagrįsti kaltinimai.“
Viename portale pasirodžius informacijai apie mūsų rajone pagalbos nesulaukiančią senolę, pas kurią „dvi savaites neatėjo socialinio darbuotojo padėjėja“, direktorė sutriko: kas šis likimo valiai paliktas žmogus? „Pavardė nenurodyta, todėl nepavyko išsiaiškinti. O jeigu būtų kreipęsi tiesiogiai į mūsų centrą, nedelsdami būtume išsprendę problemą. Mes juk labai stengiamės“, – „Bangai“ kalbėjo J. Jasevičienė.
Netrukus viešojoje erdvėje vėl pasigirdo nepagrįsti kaltinimai, jog pagalbos nesulaukia kita senolė. „Išsiaiškinome, kad ji yra slaugos ligoninėje, serga sunkia senatvės liga, bet mes niekada jai paslaugų nesame teikę. Taigi žinome ir aptarnaujame tik savo paslaugų gavėjus“, – dėstė direktorė. Ne vienus metus Paramos šeimai centrui vadovaujanti J. Jasevičienė neslėpė nuoskaudos, kad apmaudu išgirdus tokius absurdiškus kaltinimus – neįsigilinus į įstaigos darbo pobūdį. „Tai – nepelnytas šešėlis mūsų darniai ir atsakingai dirbančiam kolektyvui“, – sakė įstaigos direktorė.
J. Jasevičienės teigimu, socialiniai darbuotojai intensyviai teiraujasi paslaugų gavėjų ir jų artimųjų, ar viskas juos tenkina, kokie yra poreikiai, ypač dabar, kai situacija dėl karantino yra dar sudėtingesnė. Centras sulaukia nuoširdžių padėkų, o geras žodis stiprina sudėtingą darbą dirbančiąsias.
Kaukes pasisiuvo patys
„Jei kyla problemų, kreipkitės į mūsų įstaigą tel. (8 46) 471950. Mes operatyviai ir kokybiškai išspręsime“, – rūpesčiais ragino dalintis J. Jasevičienė.
Klaipėdos rajono paramos šeimai centras šiuo metu dienos socialinės globos paslaugas į namus teikia 57 asmenims, o pagalbos į namus paslaugas – 77.
95 šeimoms, kuriose auga 190 vaikų, teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir atkūrimo paslaugos namuose. Iš viso 123 šeimoms teikiamos atvejo vadybos paslaugos. Su visomis šeimomis dirba socialiniai darbuotojai – iššūkis buvo pasiruošti nuotoliniam mokymui.
Maisto produktais centras aprūpina 80 sunkiai besiverčiančių asmenų. Gali kreiptis ir kiti, gyvenantys nepritekliuje.
Socialiniams darbuotojams opi apsaugos nuo koronaviruso apsirūpinimo priemonėmis problema. Paramos šeimai centro darbuotojai patys pasisiuvo kaukių, turi antbačių, dezinfekcinio skysčio. Senokai užsisakė respiratorių, tačiau pristatymas nukeltas. Vienkartinių pirštinių dar turėjo, o dabar teks mokėti kelis kartus brangiau.
Nakvynės namai pilni
Gargždų socialinių paslaugų centre lankytojai nebešurmuliuoja – paslaugos teikiamos nuotoliniu būdu. Darbuotojai skambina savo klientams, gaunantiems dienos socialinės globos paslaugas, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, atkūrimo paslaugas, Vaikų dienos centro lankytojams, globėjams, įtėviams, konsultuoja psichologas. Dalijama „Maisto banko“ parama – nuvežama į namus.
Kurį laiką į centro patalpas buvo perkeltas jo padalinys – Nakvynės namai, tačiau po dešimties dienų gyventojai vėl grįžo į savo nuolatinę vietą prie Viliaus Gaigalaičio globos namų. Juose visos 15 vietų užimtos. Centro direktorės Viktorijos Lygnugarienės teigimu, šie gyventojai taip pat privalo laikytis karantino reikalavimų – be reikalo neišeiti iš Nakvynės namų. „Jiems pristatome „Maisto banko“ paramą, reikalingiausių produktų nuperka įstaigoje dirbantys darbuotojai“, – sakė direktorė.
Apsaugos priemonėmis stengiasi apsirūpinti įvairiais būdais – pasisiuva kaukes, turi pirštinių, dezinfekcinio skysčio. „Gyvename kaip šeimoje: labai svarbu visiems būti sąmoningiems – neužsikrėsti virusu ir kitus saugoti“, – akcentavo V. Lygnugarienė.
Tylu ir Priekulės socialinių paslaugų centre: per karantiną nebeateina nei vaikai, nei senyvi ar neįgalūs lankytojai. „Didžioji dalis darbuotojų atostogauja arba turi nedarbingumo pažymėjimus. Psichologė ir du socialiniai darbuotojai dirba nuotoliniu būdu“, – „Bangai“ pasakojo šio centro direktorė Vilija Lingienė.
Tačiau centras vykdo projektą „Integralios pagalbos teikimas Klaipėdos rajone“ – teikia dienos socialines paslaugas senyviems ir neįgaliems asmenims į namus. Dalis paslaugų gavėjų jas sustabdė baimindamiesi užkrato, o šešiems teikiamos kaip ir anksčiau.
Virginija LAPIENĖ