Pirkėjai nori per šventes sutaupyti, o prekybininkai siūlo išeitis: geriausias būdas – pradėti ruoštis iš anksto
Prasidėjus pasiruošimui Kalėdoms, išaugusių pragyvenimo kainų paskatinti pirkėjai dairosi progų sutaupyti. Lietuvoje atliktų tyrimų duomenimis, pusė šalies gyventojų šiuo laikotarpiu pradėjo labiau taupyti, o dauguma prekybos centruose besilankančių pirkėjų pirmiausiai vertina įperkamas kainas. Anot 14-jam gimtadieniui besiruošiančio sostinės prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ vadovės Birutės Kalanovaitės, šventinės nuotaikos pamesti neverta, o būdų sutaupyti prieš Kalėdas tiek šventinėms dovanoms, tiek stalui tikrai yra.
Siūlo planuoti iš anksto
Prekybos centro „Panorama“ šių metų rugsėjo mėnesį inicijuotas vartotojų tyrimas parodė, kad 88 proc. žmonių rinkdamiesi, kuriame prekybos centre apsilankyti, vertina įperkamas kainas, o 80 proc. tikisi bei ieško nuolaidų ir akcijų. Anot B. Kalanovaitės, tokie lūkesčiai nesikeičia ir prasidėjus pasiruošimo Kalėdoms sezonui.
„Noro sutaupyti apsiperkant tendencijos matomos ne tik Lietuvoje. Tyrimų agentūros „Kantar“ Jungtinėje Karalystėje atliktas tyrimas parodė, kad net pusė britų planuoja per šias Kalėdas išleisti mažiau, nes pakilusios energijos ir maisto kainos sumažino jų perkamąją galią. Net 47 proc. šalies gyventojų išreiškė susirūpinimą dėl savo finansinės padėties artėjant Kalėdų laikotarpiui. Tačiau šiemet Kalėdos toli gražu nėra atšauktos, o naudingų sprendimų siūlo patys prekybininkai“, – pastebi B. Kalanovaitė.
Pasak jos, geriausias būdas sutaupyti prieš Kalėdas – joms ruoštis iš anksto ir paskirstyti savo finansus. Neretai pirkėjai apsiperka šventėms paskutinę minutę, kas lemia ir dideles išlaidas – skubant dažnai nespėjama ieškoti geriausio kokybės ir kainos santykio, dovanas rinkti sąmoningai. Be to, prieš pat Kalėdas daug išlaidų pareikalauja pasiruošimas šventiniam stalui, tad dovanas geriau pirkti anksčiau.
„Savaime suprantama, kad pasiektume norimus rezultatus, turime patenkinti pirkėjų lūkesčius apsipirkti protingai ir skatinti sąmoningą apsipirkimą. Pavyzdžiui, kiekvienais metais lapkričio pradžioje prekybos centro gimtadienį šventusi „Panorama“ šiemet šventę pavėlina ir sujungia su „Black Friday“ išpardavimais. Tokiu būdu kartu su nuomininkais galime pasiūlyti daugiausiai specialių pasiūlymų ir nuolaidų, o tai gali palengvinti pirkėjų pasiruošimą artėjančioms Kalėdoms“, – sako prekybos centro vadovė.
Ji priduria, kad įprastos lapkričio 25-26 dienomis vyksiančio prekybos centro gimtadienio tradicijos bus išlaikytos – lankytojai bus vaišinami saldumynais, bus siūlomos įvairios aktyvacijos: nuolaidos, nemokamas dovanų pakavimas, taip pat kasmetinis žaidimas laimės ratas, kuriame bus išdalinta daugiau nei 4 tūkst. įvairių prizų.
Pasiūlymai populiariausioms dovanoms
Prie „Panorama“ gimtadienio iniciatyvų jungiasi dauguma prekybos centro nuomininkų. Vienas jų – prekybos tinklas „Rimi“. Anot „Rimi“ ryšių su visuomene vadoves Gabrielės Šerėnienės, žmonės vis protingiau planuoja savo finansus – tai rodo ir atlikti tyrimai.
„Rugsėjo viduryje „Rimi“ iniciatyva apklausta virš 500 įvairaus amžiaus respondentų visoje Lietuvoje. Tyrimu siekta išsiaiškinti infliacijos įtaką gyventojų įpročiams ir artimiausios ateities planams. Tyrimas atskleidė, kad 51 proc. žmonių pradėjo labiau taupyti, o 67 proc. žmonių sako pirksiantys mažiau ne pirmo būtinumo prekių“, – sako G. Šerėnienė.
Siekiant pirkėjus paskatinti Kalėdoms ruoštis iš anksto ir sutaupyti, „Rimi“ išskirtinai „Panoramos“ lankytojams siūlys nuolaidas populiariausioms dovanų kategorijoms.
„Kiekvienais metais prieš Kalėdas itin išauga žaislų, pavyzdžiui, „LEGO“ ir panašių konstruktorių, taip pat kosmetikos kategorijų pardavimai – šios prekės itin tinkamos dovanoms, todėl žmonės jų įsigyja daugiau. Dėl to likus dar daugiau nei mėnesiui iki Kalėdų „Panoramos“ pirkėjai galės šių prekių įsigyti su iki 40 proc. nuolaida. Tai gali padėti pirkėjams protingiau planuoti savo finansus bei laiką – dalį dovanų įsigijus mažesne kaina dabar, prieš šventes bus galima rūpintis tik kalėdinėmis vaišėmis ir paskutinės minutės dovanomis“, – sako „Rimi“ ryšių su visuomene vadovė.
„Zen PR“ informacija