Tvarkinga pašto dėžutė ir aiškus adresas – saugios siuntos garantija

Netvarkinga pašto dėžutė ar numeriais ir gatvių pavadinimais nepažymėti pastatai – dažnai pasitaikanti kliūtis gyventojams operatyviai gauti laukiamą siuntą. Lietuvos paštas primena, kad tokioje dėžutėje laiškininkai negali palikti prenumeruojamo leidinio, neregistruotos siuntos, laiško ar informacinio pranešimo. Tad kokia turi būti jūsų buto, namo ar įmonės pašto dėžutė, kad joje saugiai galėtų būti palikta siunta?

Pirmiausiai pašto dėžutė privalo būti sandari, rakinama ir neperpildyta – joje turi būti pakankamai vietos laiškininkui įmesti reikiamą korespondenciją. Be to, ji turi būti aiškiai sunumeruota, o jeigu dėžutė priklauso įmonei, organizacijai ar įstaigai, pastarųjų pavadinimas privalo būti lengvai įskaitomas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad laiškininkai ant pastato aiškiai matytų ir jo numerį bei gatvės pavadinimą.

Kitas ne mažiau svarbus aspektas yra pašto dėžučių vieta. Pagrindinė taisyklė čia yra paprasta – jos turi būti įrengtos laiškininkui lengvai prieinamose vietose.

Daugiabučiuose pašto dėžutės privalo būti kiekvienoje laiptinėje ne aukščiau kaip antrame aukšte arba prie įėjimų į laiptines, įmonėse, įstaigose, organizacijose – prie pagrindinių įėjimų. Na, o prie individualių ar sodininkų bendrijose esančių namų – prie įėjimo į sklypus arba ant šalia gatvės esančių namų sienų, tvorų ar stovelių.

„Tvarkinga pašto dėžutė leidžia gauti prenumeruojamą laikraštį ar žurnalą, neregistruotą siuntą ar paprastą laišką greitai, patogiai ir saugiai. Laiškininkai negali palikti gyventojams skirtos korespondencijos perpildytoje, nerakinamoje ar nesandarioje dėžutėje, taip pat jeigu ji būna įrengta sunkiai prieinamoje vietoje. Tokiu atveju laiškas ar siuntinys keliauja atgal į pašto skyrių, iš kurio jį turi pasiimti pats klientas, ar jo paprašytas žmogus. Primename, kad siuntos pašto skyriuose yra saugomos iki 30 dienų, o periodiniai leidiniai – iki dviejų mėnesių“, – sako Lietuvos pašto Klientų patirčių valdymo departamento vadovė Deimantė Žebrauskaitė.

Lietuvos paštas taip pat prašo gyventojų dėžutėje radus ne jiems adresuotą siuntą ar pranešimą, jų neišmesti ir nepalikti laiptinėje ar prie skelbimų lentos. Tokiu atveju juos reikėtų perduoti laiškininkui ar pašto skyriaus darbuotojui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau straipsnių